Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Anon20230219 »

Sigrid schreef:In welke zin is dat het halve beeld?
Wat mij persoonlijk opviel dat het item op zichzelf beetje vreemd verknipt was.
Zat het vannacht met herhaling nog even terug te kijken(Ik blondie de HDD recorder verkeerde tijd gezet :fpalm: )
En het viel mij op dat het er eigenlijk geen confronterende vragen werden gesteld..iets waar je toch zeker wel tegen aanloopt lijkt mij zo.
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Fran »

Het valt me op hoe anders ik naar dit seizoen kijk dan naar de vorige. Bij de vorige seizoenen keek ik altijd met een soort jaloezie. Nu kijk ik met het idee van "ooit ben ik ook zo ver 8-) ".
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Dieuwertje »

Sigrid schreef:In welke zin is dat het halve beeld?
NIet iedere MtF valt na transitie op mannen, niet iedere FtM valt na transitie op vrouwen. En bij deze uitzending ben ik bang dat veel mensen de indruk hebben dat dat wel zo is en dat zij bevestiging vinden hierin.

Daarnaast vond ik dat er een heel matig beeld wordt gegeven wat een transitie inhoud. Zonder de voorgaande seizoenen zou je bijna denken dat het vooral om de operatie draait. Wij weten dat het een ingrijpend stuk is, maar dat daarvoor ook een lang traject zit waar vaak niet even fluitend doorheen gelopen wordt.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Jer158 »

Heb deze aflevering nog niet gezien, maar ik kan mij vinden in het beeld dat Dieuwertje schetst. Bovendien dit seizoen ook alleen transmannen die voor een benedenoperatie willen gaan, wat niet erg representatief is aangezien naar mijn weten nog steeds een minderheid daarvoor gaat. Terwijl je juist daar ook best een interessant item over kan maken volgens mij, die afwegingen van wel/niet en zo ja dan welke operatie.
Hung her from the branches of a mango tree
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Citizen Erased »

Jer158 schreef:Heb deze aflevering nog niet gezien, maar ik kan mij vinden in het beeld dat Dieuwertje schetst. Bovendien dit seizoen ook alleen transmannen die voor een benedenoperatie willen gaan, wat niet erg representatief is aangezien naar mijn weten nog steeds een minderheid daarvoor gaat. Terwijl je juist daar ook best een interessant item over kan maken volgens mij, die afwegingen van wel/niet en zo ja dan welke operatie.
Volgens mij zijn er dit seizoen juist alleen maar transmannen die (uiteindelijk) niet voor de benedenoperatie gaan?
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Jer158 »

Citizen Erased schreef:Volgens mij zijn er dit seizoen juist alleen maar transmannen die (uiteindelijk) niet voor de benedenoperatie gaan?
:o Dan moet ik toch eens met meer aandacht krijgen, want dat is niet de indruk die ik had gekregen :lol:
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Ender »

Welke benedenoperatie bedoelen jullie?
Nick heeft al zn baarmoeder eruit, maar hoeft niet een penis uiteindelijk.
Davin heeft in de laatste aflevering z'n baarmoeder eruit.
Verder waren er niet echt transmannen in beeld toch?
Gebruikersavatar
Emma1981
Berichten: 105
Lid geworden op: 09 nov 2016, 23:41
Gender: Trans MtF

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Emma1981 »

Anouk schreef:
Anne1981 schreef:
Verder vond ik het wel interessant, om het te bekijken door de ogen van een religieus persoon die dat met haar geloof moet combineren. Lijkt me toch een extra drempel. Ze legt het er wel dik op nu ik het even terug kijk, maar ja, als zij dat zo voelt het is even haar moment om dat uit te leggen. Al moest ik toch wel een paar keer met mijn ogen rollen, maar ja, ik denk misschien wat pragmatischer over sommige dingen als haar.
Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat je vind dat ze het er dik bovenop legt. Binnen 'onze' christelijke wereld is genderdysforie een enorm taboe en ze haalt heel dapper specifieke zinnen uit de bijbel aan. Ichtus is van gereformeerde basis en neemt dus de bijbelteksten zeer letterlijk.
Sorry heb ik niet duidelijk geformuleerd. De "dik bovenop" opmerking ging me niet om het geloofs gedeelte, dat is enkel logisch gezien de context.
Het geen wat ik er een beetje dik bovenop vond liggen was het geaardheid verhaal, wat ik niet aangaf in mijn reactie dus een beetje onduidelijk.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Nate_0 »

Ender schreef:Welke benedenoperatie bedoelen jullie?
Nick heeft al zn baarmoeder eruit, maar hoeft niet een penis uiteindelijk.
Davin heeft in de laatste aflevering z'n baarmoeder eruit.
Verder waren er niet echt transmannen in beeld toch?
Een meta geeft je ook een (kleine) penis, alleen ziet die er wat anders uit dan die bij een fallo ;)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Ender »

ja bedoelde fallo natuurlijk :roll: