Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anouk
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 mar 2016, 11:00
Gender: Vrouw

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Anouk »

Anne1981 schreef:
Anouk schreef:
Anne1981 schreef:
Verder vond ik het wel interessant, om het te bekijken door de ogen van een religieus persoon die dat met haar geloof moet combineren. Lijkt me toch een extra drempel. Ze legt het er wel dik op nu ik het even terug kijk, maar ja, als zij dat zo voelt het is even haar moment om dat uit te leggen. Al moest ik toch wel een paar keer met mijn ogen rollen, maar ja, ik denk misschien wat pragmatischer over sommige dingen als haar.
Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat je vind dat ze het er dik bovenop legt. Binnen 'onze' christelijke wereld is genderdysforie een enorm taboe en ze haalt heel dapper specifieke zinnen uit de bijbel aan. Ichtus is van gereformeerde basis en neemt dus de bijbelteksten zeer letterlijk.
Sorry heb ik niet duidelijk geformuleerd. De "dik bovenop" opmerking ging me niet om het geloofs gedeelte, dat is enkel logisch gezien de context.
Het geen wat ik er een beetje dik bovenop vond liggen was het geaardheid verhaal, wat ik niet aangaf in mijn reactie dus een beetje onduidelijk.
Dankjewel voor het alsnog toelichten!! Ik snap wat je bedoeld nu. :)
Nothing changes as everything changes
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Nate_0 »

@ender Just saying... als ik een meta had gehad zou ik ook willen dat dat als volwaardige penis werd gezien ;)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Ender »

@nate, in de show hadden ze het over "een" penis ok? ik denk ook niet verder dan m'n neus lang is.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Nate_0 »

Wow, rustig maar... je hoeft jezelf niet over zoiets in de put te praten?
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Cait »

Operaties werden er zeker niet op de neus gedrukt. Onthoud ook dat het t forum ook behoorlijk een bril op heeft als er naar gekeken word. Je bent sneller getriggered. Bijv storm en Elise hadden niks met operaties te maken. De hoofdvraag was ook nooit gericht naar de operaties zelf maar " wat doet het met je" . "Waar houd je je mee bezig " " hoe voel jij je. Het pad en de gedachtes erachter, hoe iemand zich voelt, was altijd de vraag
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Alexandra »

Wat me wel stoort, en waarom ik geen TV kijk, is dat het een soort van soap begint te worden... in plaats van elk seizoen een nieuwe groep te volgen, zie ik de hele tijd dezelfde mensen. Na een seizoen weet ik het wel, eigenlijk... en heb ik het wel gezien. Volgens mij haken daarom mensen ook af. Een format met meer portretten, korte portretten zou interessanter zijn geweest. Frans Bromet zou leuk zijn, maar Sunny Bergman zou het ook wel kunnen. Lekker moeilijke vragen stellen, provoceren, in plaats van een toch wel ja-knikkende Arie & Co.
Laatst gewijzigd door Alexandra op 09 mar 2017, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Anon20190501 »

Dit was het eerste seizoen wat ik zag. Ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal. Maar voor een massamedium als tv (i.e. Alles is entertainment en niet het programma maar de kijker is het te verkopen product) vond ik het een integer en goed gemaakt programma. Alleen dat stukje over religie vond ik onverteerbaar. Dat ligt echter geheel aan mij want daar heb ik nu eenmaal een viscerale afkeer van.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Ender »

Alexandra schreef:Wat me wel stoort, en waarom ik geen TV kijk, is dat het een soort van soap begint te worden... in plaats van elk seizoen een nieuwe groep te volgen, zie ik de hele tijd dezelfde mensen. Na een seizoen weet ik het wel, eigenlijk... en heb ik het wel gezien. Volgens mij haken daarom mensen ook af. Een format met meer portretten, korte portretten zou interessanter zijn geweest. Frans Bromet zou leuk zijn, maar Sunny Bergman zou het ook wel kunnen. Lekker moeilijke vragen stellen, provoceren, in plaats van een toch wel ja-knikkende Arie & Co.
Als je moeilijkere vragen wilt, kan je beter "Geslacht!" gaan kijken.
Wat betreft Arie en Jan, ik vond dat zij het heel goed deden, geïnteresseerd maar niet provocatief. Het is natuurlijk voor de deelnemers al een hele aanslag op hun privé intreden, en dat ze zo veel van hun leven willen delen op TV.
Daarnaast heb je in elk seizoen wel weer nieuwe "mensen" er bij. Dit seizoen hadden we bv Mik, die agender is.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Anon20230219 »

Vind het persoonlijk jammer dat Bo eruit is, had wel graag het vervolg van haar traject willen zien.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Hij is een Zij Seizoen 2017 (vanaf 31 januari)

Bericht door Jer158 »

Bo was 'klaar' met haar traject, dus vandaar dat ze er dit jaar niet in zat. Suus en Rens zaten er ook niet in omdat er weinig met hen gebeurt op transitiegebied.

Overigens, degenen die mij erop wezen dat Davin geen benedenoperatie wilde hadden gelijk. Weet niet waarom ik een ander idee had gekregen uit de eerdere afleveringen. En inderdaad heeft Nick zich (voor alsnog) bedacht.
Hung her from the branches of a mango tree