Wachten
-
HopeGaming
Wachten
Volgende maand begin ik met remmers en als het allemaal goed gaat kan ik rond oktober beginnen met testo
, dan zal ik over anderhalf jaar (exclusief? wachttijd) dus in principe de borstoperatie, buikoperatie kunnen doen en dan langzaam richting de phallo. Voornamelijk over de teso, omdat dit best dichtbij is, denk ik nu dagelijks aan en kijk hier dagelijks YT-filmpjes over. Hoe blij ik zal zijn, hoe goed het zal gaan in de gym en om weer te zwemmen. Al dat gefantaseer over de toekomst is erg leuk natuurlijk, maar ik merk dat ik niet meer in het heden leef en hiervan geniet. Ik wil er natuurlijk ook zijn voor mijn familie en daar plezier mee hebben. Heeft iemand tips hiervoor? (om meer van het heden te genieten, terwijl je zo uitkijkt naar de toekomst). Of is dit voorkomen normaal?
-
Jer158
Re: Wachten
Wel normaal denk ik, misschien iets minder wenselijk. 
Ik merk dat ik zelf ook heel erg uitkijk naar (in eerste instantie) de testo, maar ik probeer mijzelf hierin ook wat te remmen. Met name omdat de veranderingen met de testo waarschijnlijk ook heel langzaam gaan zijn, en ik niet wil dat het een anticlimax word. Net als jij worstel ik er wel een beetje mee. Ik heb het geluk dat ik zelf sowieso heel erg in het heden leef, maar juist nu ik in transitie ben kijk ik (voor het eerst) uit naar de toekomst.
Wat voor mij helpt is het vieren van de kleine stapjes in mijn leven (al dan niet transitiegerelateerd), zoals de gesprekken met de psycholoog, het veranderen van mijn geboorteakte, het aanvragen van een nieuw paspoort, het bestellen van een STP, maar ook het tekenen van een huurcontract enzo. Het voelt voor mij heel geruststellend dat ik vooruitgang aan het boeken ben, hoe klein ook. Bginnen met blokkers is een flinke stap voor jou!
Ben benieuwd naar de tips waar anderen mee komen!
Ik merk dat ik zelf ook heel erg uitkijk naar (in eerste instantie) de testo, maar ik probeer mijzelf hierin ook wat te remmen. Met name omdat de veranderingen met de testo waarschijnlijk ook heel langzaam gaan zijn, en ik niet wil dat het een anticlimax word. Net als jij worstel ik er wel een beetje mee. Ik heb het geluk dat ik zelf sowieso heel erg in het heden leef, maar juist nu ik in transitie ben kijk ik (voor het eerst) uit naar de toekomst.
Wat voor mij helpt is het vieren van de kleine stapjes in mijn leven (al dan niet transitiegerelateerd), zoals de gesprekken met de psycholoog, het veranderen van mijn geboorteakte, het aanvragen van een nieuw paspoort, het bestellen van een STP, maar ook het tekenen van een huurcontract enzo. Het voelt voor mij heel geruststellend dat ik vooruitgang aan het boeken ben, hoe klein ook. Bginnen met blokkers is een flinke stap voor jou!
Ben benieuwd naar de tips waar anderen mee komen!
Hung her from the branches of a mango tree
-
Alexandra
Ja... herken ik. Ben al die tijd bezig geweest met dit onderwerp, alles gelezen en gezien. Het is inderdaad alsof je nog niet leeft... of kunt leven. En alle hoop in de toekomst legt... Weet ook niet zo goed wat je hier aan kunt doen...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
Anon20190501
Compartimenteren kan helpen. Maar ik weet niet of je dat kan leren. Volgens de deskundigen die het kunnen (zouden moeten ?) weten ben ik er vrij goed in. Kan ook als een boomerang terugkeren natuurlijk.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)