[elektronischemuziekinstrumentnerdmodus]de theremin in combinatie met een vocal modulation effect is heel interessant[/elektronischemuziekinstrumentnerdmodus]
Wellicht nét te veel niche voor dit medium
Maar ooit komt er hier ook eentje te staan.
Muziek maken zonder je instrument aan te raken blijft bijzonder.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
De Thermin, een soort zingende zaag . Maar waar is dat filmpje nu? Of is er iets mis met mijn browser?
Linkje op pagina 6.
Ben youtube tag vergeten. Sorry.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Het Tubular Bels filmpje. Bijzondere verzameling instrumenten en leuk gedaan. Dacht even 'was dat niet mijn eerste LP?' Maar dat moet er een van Jean Michel Jarre geweest zijn. Equinoxe denk ik.
Bijna. Iets lager op de pagina 6. Voorlaatste berichtje.
Oxygène 4 was één van de eerste deuntjes die ik leerde spelen.
Weetje: Het instrument waarop JMJ op veel van zijn vroege nummers de akkoorden speelde is helemaal geen synthesizer maar een orgel van Nederlands ontwerp en ditto makelij: De Eminent 310.
Zijn originele vinding was om het geluid van dat orgel door een EHX Small Stone "phaser" pedaal te halen. Vandaar dat zweverige, spacy "waaawwwooosh" geluid op de achtergrond. Nu worden er nog steeds instrumenten op de markt gebracht die ondermeer dat geluid emuleren.
Sigrid schreef:Bijna. Iets lager op de pagina 6. Voorlaatste berichtje.
Oxygène 4 was één van de eerste deuntjes die ik leerde spelen.
Weetje: Het instrument waarop JMJ op veel van zijn vroege nummers de akkoorden speelde is helemaal geen synthesizer maar een orgel van Nederlands ontwerp en ditto makelij: De Eminent 310.
Zijn originele vinding was om het geluid van dat orgel door een EHX Small Stone "phaser" pedaal te halen. Vandaar dat zweverige, spacy "waaawwwooosh" geluid op de achtergrond. Nu worden er nog steeds instrumenten op de markt gebracht die ondermeer dat geluid emuleren.
Nog een weetje is dat JMJ een Nederlander in vaste dienst heeft welke bij Eminent in Bodegraven gewerkt heeft en zijn originele Eminent 310 indien dat nodig is voorziet van onderhoud en reparaties..