relaties en seksualiteit

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
evita

relaties en seksualiteit

Bericht door evita »

Hallo allemaal,

Ik heb me net geïntroduceerd en wil graag het volgende voorleggen. Sinds twee jaar ben ik ( transvrouw) wat aan het daten. Ik loop hierbij tegen (overigens bekende) problemen aan. Er zijn genoeg mannen die belangstelling hebben en het lukt ook wel om af te spreken. Dan komt het moment dat ik vertel dat ik trans ben. En daar stopt het. Ik heb wel geëxperimenteerd met het tijdstip waarop ik het vertel om het wat te rekken ;) maar als als ik het vertel dan is de betovering bij de man verdwenen als sneeuw voor de zon. Laten we zeggen dat ik voor die man dan verander van een aantrekkelijke vrouw in een freaky homo. Frustrerend en weinig motiverend en daarom mijn vraag. Is iemand bekend met transvriendelijke uitgaansgelegenheden waar mannen komen die niet zo zwaar tillen aan het transgender zijn? Heeft iemand een relatie en wil je vertellen hoe dat is gegaan?
Ik ben dus op zoek naar hulp en advies om een volgende stap in mijn leven te zetten.

groetjes,
Evita
Anon20180501

Re: relaties en seksualiteit

Bericht door Anon20180501 »

Hi, Evita.

Het woord 'T-lover' komt al snel in me op bij jouw oproep en die discussie zal ergens in dit topic wel een wending in die richting maken dus begin ik er maar mee. :)

Ik heb er een probleem met dat T-lovers regelmatig geassocieerd worden met vieze oversekste mannetjes. Overal waar (trans)vrouwen/mannen komen komen ook lovers, (trans) vrouwen/mannen. Waarom een T-lover dan zo'n negatieve positie inneemt ontgaat me een beetje. In wezen ben ik 'op zoek' naar een T-lover. :o :)
Ik leef al 10 jaar als vrouw. (binnenkort onderga ik de SRS) In al die jaren als ik opstap ging, en nog ga, ben ik maar weinig naar cafe's en discotheken geweest die bekend staan om hun HLBT-vriendelijkheid. Aan aandacht heeft het me nooit ontbroken en dat ik een t-vrouw ben heeft anderen (nog) nooit gestoord. Heel soms vertelde ik het expres om van een al te opdringerige kandidaat (m/v) af te komen maar bijna altijd tevergeefs.
Ik vertel niet zomaar dat ik een t-vrouw ben, dat doe ik pas wannneer het serieus dreigt te worden. Ik ben echter niet in de veronderstelling dat het niet aan me te zien is, als iemand dus meer wil met me ga ik er voorzichtig van uit dat het voor diegene geen probleem is. En mijn t-zijn zal blijkbaar helemaal geen probleem vormen als diegene met 1 of meerdere vriend(inn)en op stap is. Maar goed, je kent de klappen van de zweep wat dit betreft.

Zoek het niet al te ver, misschien woont je prins(es) op het witte paard zelfs naast je.

Veel succes! Daniela
Jessy

Bericht door Jessy »

Dit zijn dingen die een gewone hetero man/vrouw die niet trans is ook gebeuren hoor. Soms kan de weg om de ware te vinden lang zijn, je bent gewoon de juiste nog niet tegengekomen. Ik kan ervan meespreken, want ik ben nu al 10 jaar lang niemand tegengekomen met wie het goed genoeg klikte.
Geef het dus niet op, ooit zul je wel iemand vinden die jou respecteert als de persoon die je bent.

Mag ik vragen hoe je het precies vertelt? Want dat kan ook nogal eens wat uitmaken. Als je een zelfzekere indruk geeft en over het onderwerp praat met een instelling "Dit ben ik, en ik ben een normale mens!", krijg je vaak gemakkelijker acceptatie dan wanneer je spanning opbouwt met "Ik moet je nu toch iets serieus gaan vertellen...".
Doe ook wat je geleerd wordt bij solliciteren. Praat voornamelijk over het positieve (je bent een vrouw, je bent gelukkig) en niet over het negatieve (hoe lang je ongelukkig geleefd hebt, hoe zwaar het allemaal geweest is, details over de procedures). Dat kan later nog als het geaccepteerd wordt en er behoefte aan meer info is.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
leonie
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Bericht door leonie »

als T-dame een relatie beginnen is erg moeilijk hoor , ok , ze willen horen of je al geopereerd bent , in dat geval willen ze je wel eens neuken , om je daarna gewoon te laten vallen .
Als T-vrouxw moet je 1000 keer meer moeite doen om iemand te bekoren dan een bio-vrouw .

je was vroeger man , stel je nu eens voor dat je een T-vrouw toen tegenkwam , zou jij die nemen , en hoeveel mannen zouden die willen ? weinig hoor .
je eens snel komen gebruiken je dat wel , maar met je naar buiten komen , je voorstellen aan zijn vrienden , kennissen , familie , neen hoor , dat is juist ietsje te ver .
Er zijn een heel klein aantal mannen die echt op T-vrouwen vallen , maar die zijn dun bezaaid , heb je zo iemand leren kennen , hou die dan met je beide handjes vast , want die kans krijg je niet alle dagen hoor
Daarom ook dat veel transen samen gaan wonen .
Voor veel mannen zijn we ietsje teveel man nog , voor veel vrouwen niet mannelijk genoeg en ontbreekt het juist bij ons wat veel vrouwen in een man zoeken , dus er schiet niet veel over he .
erg je best doen , en wat geluk hebben is de boodschap

xxxxxxx
leonie
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Anon20180501

Hi leonie,

Wat ik wilde zeggen is dat als je echt op zoek wil gaan naar een partner je niet alleen bent aangewezen op transvriendelijke gelegenheden. Dat wij als transvrouwen/mannen iets meer ons best moeten doen en dat het aanbod niet zo groot is als bij geboren vrouwen en mannen is waar maar staat hier los van.
Als je dan iemand ontmoet die geen probleem heeft met je T-zijn dan is het logisch dat heterovrouwen/mannen een voorkeur hebben voor post-ops. Je kan iemand ontmoeten die serieus voor een relatie gaat (dan is pre-op soms zelfs geen probleem voor ze) of je ontmoet iemand die - net als die er zijn bij alle andere mogelijke relaties - slechts een one-night-stand met je wil. Ik zelf zit ook zo in elkaar, soms na de beschuit eruit of niet als ik meer voel voor die persoon.
Hebben is houden, of liever proberen te houden gaat niet altijd op, als iemand te lastig wordt en onze relatie en mijn gemoed lijden daar onder dan is het good-bye van mij.
Uit onwetendheid was ik vroeger waarschijnlijk nooit een relatie met een transvrouw aangegaan en sorry mannen, vandaag de dag nog steeds niet met transmannen. Ik ben eerder lesbisch dan bi. Dat houdt in dat ik puur uit lust af en toe met een man zal gaan en, nu word ik heel eerlijk, dan alleen met groot geschapen mannen. Sorry lieverds. :hug2:
Nu, nu ik meer weet over de resultaten van geslachtsaanpassende behandelingen, zou ik er geen probleem mee hebben als mijn vrouwelijke partner ook transseksueel zou zijn. Maakt niet uit of het een vaste partner betreft, een partner voor 1 nachtje, een voor een vrijblijvende langdurige seksrelatie of een combinatie van deze.

Dit is geen advertentie. :)

liefs, Daniela
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Dus: acquisitie naar aanleiding van deze publicatie wordt niet op prijs gesteld :mrgreen:
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
evita

Bericht door evita »

Bedankt voor jullie reacties. Iets over T-lovers. Ik heb me een keer als transvrouw op een datingsite gepresenteerd. Mijn indruk was dat T-lovers het vooral spannend vinden als je nog niet geopereerd bent. Op zich zou ik geen problemen met een T-lover hebben als hij verder ook maar in mij geïnteresseerd is en dingen met mij wil ondernemen.
Het maakt inderdaad uit hoe je zelf met je trans zijn omgaat. Er zelf gemakkelijk over doen maakt het gemakkelijker voor de ander. Wat dat betreft zou ik willen dat ik zo gemakkelijk alle schroom van mij af zou kunnen gooien. Vooral als ik dat van Daniela lees dan merk ik dat ik nog heel groen ben. En met mijn kleine vagina moet ik al helemaal niet denken aan groot geschapen mannen. Gelukkig is dat vaak het eerste wat mannen je vertellen :)

Evita
Anon20180501

Nou...Eva. :)

FF serieus. Nee voor mij hoeft het allemaal nog even niet, ik wacht wel tot na de de operatie.

Hi Evita, ik geen idee of je groen bent, dat maakt ook niet uit. Wat betreft serieuze relaties aangaan in de hoedanigheid als vrouw ben ik nog onervarender als jou.
Ik heb al een tumultueus en spannend leven achter de rug waardoor ik niet snel onzeker word tijdens het flirten en op seksueel gebied, alhoewel ik het ook wel spannend zal vinden, zo'n eerste keer, volledig vrouw zijnde.
Ik ben maar 1.62 groot, een kleine vagina zit er dik in maar dat heeft natuurlijk ook voordelen... 'hij' is al snel groot. :)

Vertrouwen groeit met de jaren of relaties zo men wil, verder is het een kwestie van openstaan voor anderen (niet letterlijk) dan komt het vanzelf goed. Of het nu gaat om een t-lover die het alleen om de seks te doen is of iemand die een serieuze relatie met je wil.
Een Pre-T-lover raakt opgewonden van mensen (meestal vrouwen) met zowel vrouwelijke als mannelijke kenmerken. Sommige T's willen helemaal geen SRS dus is het maar goed dat ook deze mensen er zijn.
Ik date alleen niet (meer) via internetsites maar ontmoet liever mensen IRL zodat ik even diep in die ogen kan kijken. Die vertellen me meer dan 1000 geschreven woorden kunnen.

Liefs, Daniela
Aster

Bericht door Aster »

Daniela schreef:
nu word ik heel eerlijk, dan alleen met groot geschapen mannen.

liefs, Daniela
Vraag je van te voren naar het formaat of doe je dat 'op de tast'? LOL!

Enneh, hoe wijs je de naar jouw smaak te klein geschapen mannen af eigenlijk? :lol:
Laatst gewijzigd door Aster op 12 aug 2012, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Aster

Bericht door Aster »

evita schreef: Laten we zeggen dat ik voor die man dan verander van een aantrekkelijke vrouw in een freaky homo.

Evita
Andersom gesteld kan een Tlover/man ook voor jou in een soort freaky homo veranderen als blijkt dat je een TS bent.

Dwz: de man in kwestie is geinteresseerd in TS omdat ie zelf tv/tg/cd/pre ts neigingen heeft en met jou de vrouwenrol wil aannemen en van jou, als TS, verwacht dat jij de mannelijke, actieve rol aanneemt.
Zo zit (helaas) het gros van de mannen, die interesse hebben in TS, in elkaar.

Ik schat zo'n 8 van de 10.

Mijn ervaring heeft me geleerd dat het enige wat helpt om dergelijke figuren te voorkomen een 3e graads gestapo verhoor af nemen is ;-)
Of gewoon strikvragen stellen, al dan niet online of IRL.