Nieuwe chat! Zie dit topic.

Phallo informatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Nathan90 »

Ja klopt, heb je gelijk in. Zonder plasbuisverlenging is de colpectomie in principe niet verplicht.

Mocht je naar Gent gaan wordt hij ook met verlenging niet meer gedaan omdat ze een afweging hebben gemaakt tussen voordeel voor de plasbuis en colpectomie complicaties.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Phallo informatie

Bericht door Anon20180311 »

Hoi mannen,

Mss even ter aanvulling, de fallo kan/kon eventueel ook uit de bovenarm in België (minder zichtbare littekens) dan uit de voorarm. Mss, het informeren waard.

Grtz NIck ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Jer158 »

In andere landen kan hij ook vanuit de onderbuik (pubic of abdominal flap phallo).
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Phallo informatie

Bericht door Anon20180311 »

Jer158 schreef:In andere landen kan hij ook vanuit de onderbuik (pubic of abdominal flap phallo).
Hoi Jer,

Dat deden ze ook al in België, maar kende niet echt een succes. Geen aanrader de fallo uit de buik streek.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Phallo informatie

Bericht door Nate_0 »

Weet je ook waarom niet? Verlies van gevoel of bewegingsvrijheid of grotere kans op complicaties ofzo?
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Phallo informatie

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef:Weet je ook waarom niet? Verlies van gevoel of bewegingsvrijheid of grotere kans op complicaties ofzo?
Hoi Nate,

Teveel complicaties en teveel risico op gevoelloosheid in de fallo. Plus de te grote kans op het afsterven van de plasbuisverlening, zelfs tot het afsterven van de volledige fallo. Te risico vol. Totaal geen aanrader. Had ik het geluk niet gekend met mijn meta-operatie ( groei, neo-penis en staande kunnen plassen), dan koos ik zeker niet, voor de fallo uit de buik streek, maar eerder uit de arm ( ervaring lotgenoten, vrienden ). Die zag ik ook letterlijk. Ook kwa gevoel en plassen, hoor ik de beste verhalen uit de arm.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Mr.X »

Ter update een beetje informatie over het verplichte bezoek naar de uroloog voor de phallo operatie. De verwijzing naar de uroloog krijg je als je met de plastische chirurg hebt gepraat.

Bij de uroloog willen ze graag weten hoe je plasfunctie is voor de operatie. Zou je na de operatie plasproblemen hebben, dan weten ze of je die al had, of dat de operatie deze veroorzaakt heeft. Wanneer de afspraak geplanned staat, krijg je wat formulieren opgestuurd. 1 van die formulieren moet ingevuld worden om te beoordelen of je eventuele plasproblemen hebt. Het is een vragenlijst met vragen zoals: Hoe vaak in de afgelopen maand moest je 's nachts plassen en hoe vaak moest je weer plassen binnen 1.5 uur nadat je al geplast had. Ook zit er een lijst tussen waar je 24 uur lang je plas moet bijhouden. Dus hoe laat je plaste, en hoeveel. Deze twee ljisten neem je mee naar de uroloog die tijdens de afspraak er even naar kijkt.

Naast de lijsten doen ze een flowmetrie test. Ze vragen of je met een flink volle blaas naar het ziekenhuis komt. Je moet dan op een speciaal toilet plassen (klinkt raar, maar het lijkt echt gewoon op een normaal toilet, dus niks engs) en dan gaan met die banaan. Het toilet meet dan de hoeveelheid plas in hoeveel tijd. Wanneer je klaar bent, komt er een grafiekje uit de computer waar de arts nog even naar kijkt. Belangrijk is dus dat je flink moet plassen! Ik had de pech dat ik me wel helemaal volgezopen had met water, maar toen alsnog niet echt hoefde ,dus ik werd in de wachtkamer gezet met de opdracht, roep maar wanneer je moet.

Na het plassen gaat de zuster even met een echo kijken of je blaas ook echt leeg is, of als er nog wat is achtergebleven.

Wanneer je bovenbeen phallo wilt, dan gaat de uroloog ook met een apparaat de vet dikte van het bovenbeen meten. Deze mag niet meer dan 1cm zijn.

Zijn de formulieren okay, is je plasfunctie goed, blijft er niet teveel achter in de blaas en is je vet minder dan 1cm (alleen voor bovenbeen phallo) dan krijg je akkoord en wordt je op de wachtlijst van de operatie zelf gezet.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Phallo informatie

Bericht door Anon20180311 »

Mr.X schreef:Ter update een beetje informatie over het verplichte bezoek naar de uroloog voor de phallo operatie. De verwijzing naar de uroloog krijg je als je met de plastische chirurg hebt gepraat.

Bij de uroloog willen ze graag weten hoe je plasfunctie is voor de operatie. Zou je na de operatie plasproblemen hebben, dan weten ze of je die al had, of dat de operatie deze veroorzaakt heeft. Wanneer de afspraak geplanned staat, krijg je wat formulieren opgestuurd. 1 van die formulieren moet ingevuld worden om te beoordelen of je eventuele plasproblemen hebt. Het is een vragenlijst met vragen zoals: Hoe vaak in de afgelopen maand moest je 's nachts plassen en hoe vaak moest je weer plassen binnen 1.5 uur nadat je al geplast had. Ook zit er een lijst tussen waar je 24 uur lang je plas moet bijhouden. Dus hoe laat je plaste, en hoeveel. Deze twee ljisten neem je mee naar de uroloog die tijdens de afspraak er even naar kijkt.

Naast de lijsten doen ze een flowmetrie test. Ze vragen of je met een flink volle blaas naar het ziekenhuis komt. Je moet dan op een speciaal toilet plassen (klinkt raar, maar het lijkt echt gewoon op een normaal toilet, dus niks engs) en dan gaan met die banaan. Het toilet meet dan de hoeveelheid plas in hoeveel tijd. Wanneer je klaar bent, komt er een grafiekje uit de computer waar de arts nog even naar kijkt. Belangrijk is dus dat je flink moet plassen! Ik had de pech dat ik me wel helemaal volgezopen had met water, maar toen alsnog niet echt hoefde ,dus ik werd in de wachtkamer gezet met de opdracht, roep maar wanneer je moet.

Na het plassen gaat de zuster even met een echo kijken of je blaas ook echt leeg is, of als er nog wat is achtergebleven.

Wanneer je bovenbeen phallo wilt, dan gaat de uroloog ook met een apparaat de vet dikte van het bovenbeen meten. Deze mag niet meer dan 1cm zijn.

Zijn de formulieren okay, is je plasfunctie goed, blijft er niet teveel achter in de blaas en is je vet minder dan 1cm (alleen voor bovenbeen phallo) dan krijg je akkoord en wordt je op de wachtlijst van de operatie zelf gezet.
Hoi Mr.X,

Bovenstaande onderzoek is idd nodig der fallo. Maar ook der meta-operatie.
Idd. Indien je reeds plas problemen kent voor,.... dan kunnen ze je daar mss tijdens de operatieve ingrepen iets bij helpen/proberen iets te verhelpen.

Sorry, maar ik heb, stilaan toch zo'n beetje de indruk ( Eerdere info, uitgebreid verslag, ander forum, der been fallo) dat de been fallo, een beetje is, als de meta-operatie.
Je komt er voor, in aanmerking of net niet ( der neo-penis, groei/der vet volume bovenbeen fallo).

Vraagje, ( Vroeg ik, je trouwens al eerder, op een ander draadje) hoe lang is die "wachtlijst/wachttijd " ? Der been fallo, na,.......

Ps. Indien je het niet wil laten kennen, alle respect daarvoor.


Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Mr.X »

Hey Nick.

Het klopt dat de beenphallo een kwestie is van 'wel of niet in aanmerking komen voor'. Alhoewel met de beenphallo je zelf nog wel invloed hebt op het resultaat. Met de meta operatie moet je 'geluk' hebben dat alles een daar beneden een beetje groot genoeg groeit. Zo niet, dan heb je weinig/geen opties om daar verandering in te brengen. Qua dikte vet heb je wel zelf nog wat invloed en kun je met dieten ed nog wel wat vet verliezen om toch in aanmerking te komen.

Ik had die vraag nog niet eerder gezien. Sorry! Maar de wachttijd voor de phallo operatie is op dit moment (wachtlijst van 1-3-2017) 30 weken. Dus ik zal moeten wachten tot Oktober/November.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Phallo informatie

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Mr.X,

Klopt, maar niet iedereen onder ons, kan zijn vet weefsel zo laag/zo onder controle houden ( Eerlijk toch, dieet of niet). Net zoals de groei der neo-penis ( groei controle, smeren of niet). Niet alle mensen, hebben hun gewicht/groei op de centimeter ( Op bepaalde, gewenste plaatsen) onder controle.

Nu los daarvan, :fpalm: Die wachttijd is, toch wel bijzonder lang.

Die gast, ( zeer jonge gast, operatief iedere dag te volgen :wship: ) waarvan ik reeds las/leesde, kende de been fallo met urinebuis verlening ( uit de arm). Neem je die ook, eventueel met urinebuis verlening/niet ?

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .