Teamspeak installeren/gebruiken

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Teamspeak installeren/gebruiken

Bericht door Ender »

Sinds kort heeft een van onze gebruikers, Venusss, een teamspeak server ingericht zodat er via microfoon met elkaar gepraat kan worden wanneer we (bv) gezamenlijk een spelletje doen.

Teamspeak, aka TS, is te downloaden via https://www.teamspeak.com/downloads.html. Je kiest je versie, meeste mensen hebben tegenwoordig een 64 bits Windows computer.
Die download je dus en installeert hem. (Ik heb persoonlijk niet gekozen om de Teamspeak overlay te installeren van Overwolf.)

Wanneer je hem hebt geïnstalleerd, kan je in het programma een Bookmark toevoegen (zodat je niet elke keer weer het IP/ww moet invoeren). Bij Bookmarks klik je op Manage Bookmarks. Dan onderin Add Bookmark.
- Bij Bookmark Name vul je in je alias voor deze bookmark (ik noemde hem bv Venusss TS).
- Bij Nickname de naam die mensen zien als je inlogt.
- Bij Server Address het IP van de server
- Bij Server Password het wachtwoord van de server
(de server is gerunned door Venusss dus niet gelinked aan t-nederland verder, dus voor inlog gegevens moet je Venusss even een PB sturen)
- Default Channel en Default Channel Password kun je leeg laten.
Dan klik je op OK, en als je bovenin weer naar Bookmarks gaat, zie je je nieuw aangemaakte bookmark. Als je daar op klikt, word je verbonden met de betreffende TS server.

NB: Teamspeak gaat er vanuit dat je alles wat je zegt ook tegen je teamspeak-genoten wil zeggen. Dat wil ik zelf persoonlijk niet, dus ik heb een "Push-to-talk key" ingesteld. Bij Tools > Options > Capture, kan je instellen dat je liever een toets wil indrukken om geluid te versturen (Push-to-talk). Slim is om dan niet een toets te nemen die je vaak gebruikt/in een spel gebruikt. Ik gebruik hiervoor de CAPS-LOCK toets.

Mocht het niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag :D
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6817
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Teamspeak installeren/gebruiken

Bericht door Eva »

Voor alle duidelijkheid en zoals door Ender al aangegeven is er geen enkele relatie tussen de faciliteit die Venuss beheert en T-Nederland. Wij dragen dan ook op geen enkele wijze enige verantwoordelijkheid.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)