Progresteron

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Amy

Re: Progresteron

Bericht door Amy »

Cait schreef:hmm, maarja, waar blok ik dan die dht mee als dat voornamelijk de boosdoener is. En dat van mannen zoenen wist ik niet. kan nooit veel zijn toch
Progesteron gaat de omzetting van testosteron naar DHT tegen dus dat is een optie. Heb je wel testosteron wat je een beetje nodig hebt maar geen of weinig DHT.

Dat van dat zoenen met mannen wist ik ook niet, geld dat ook voor uhm... andere vloeistoffen die je van mannen binnen krijgt?
Janice

Bericht door Janice »

Sorry hoor, maar dit heeft allemaal zo'n marginale uitwerking op je hormoonhuishouding. Wil je je DHT verminderen slik dan een DHT blocker of een degelijke Androcur dosis, progesteron als je dat al zou kunnen krijgen doet vrijwel niets voor je DHT.

Side note: Misschien als er nou is wat meer Dames zouden gaan pleiten voor progesteron bij het genderteam en ook de dames die het via hun huisarts gehad hebben en de positieve uitwerkingen hiervan vermelden dat we met z'n allen is wat schot in de zaak krijgen. Het VU werkt traag, staat zelden open voor andere ideeën maar ze lijken meer met hun tijd mee te gaan. Wie weet valt het te realiseren..
Jer158

Bericht door Jer158 »

Kan mij inderdaad niet voorstellen dat progesteron iets significants doet met de DHT, daar trans mannen aan de testo regelmatig voorbehoedsmiddelen met daarin progesteron voorgeschreven krijgen.
Hung her from the branches of a mango tree
Cait

Bericht door Cait »

ik zit sinds gister weer aan 25mg androcur ipv 10
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Pas wel op Cait , wat haar is niet fijn maar geen testo is vervelender. Ga niet te veel experimenteren met je hormoonhuishouding
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Amy

Bericht door Amy »

Janice schreef:Sorry hoor, maar dit heeft allemaal zo'n marginale uitwerking op je hormoonhuishouding. Wil je je DHT verminderen slik dan een DHT blocker of een degelijke Androcur dosis, progesteron als je dat al zou kunnen krijgen doet vrijwel niets voor je DHT.

Side note: Misschien als er nou is wat meer Dames zouden gaan pleiten voor progesteron bij het genderteam en ook de dames die het via hun huisarts gehad hebben en de positieve uitwerkingen hiervan vermelden dat we met z'n allen is wat schot in de zaak krijgen. Het VU werkt traag, staat zelden open voor andere ideeën maar ze lijken meer met hun tijd mee te gaan. Wie weet valt het te realiseren..
Wat ik er over lees is dat progesteron juist een hele sterke DHT blocker is maar het heeft een hele korte halfwaarde tijd dus het is moeilijk om een goede concentratie in je lichaam te behouden.
Cait

Bericht door Cait »

Renée schreef:Pas wel op Cait , wat haar is niet fijn maar geen testo is vervelender. Ga niet te veel experimenteren met je hormoonhuishouding
dit is wel in overleg met de endicronoloog.. ik moest de 25 mg een paar maanden doen en kijken in juni of het verschil geeft.
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Geen sexdrive is geen pretje en komt relaties ook niet echt ten goede.
Cait

Bericht door Cait »

Als ik dat merk dan stop ik er weet mee. Het is een proef voor 3 maanden
Janice

Bericht door Janice »

Ik gebruik 50mg en heb nog een sexdrive, weliswaar minder dan voorheen maar het is er nog wel degelijk.