Oef da's een harde dobber Ilona.. ik denk dat je coach probeert te zeggen dat je fysiek niet volledig man kan worden (want dat is gewoon zo) maar de tact mist ze enorm.. en dan nog, is dat niet aan haar om te zeggen want zoiets weet je wel. Denk niet dat ze snapt dat je je vanbinnen man voelt EN bent, denk zelfs dat ze zich dat niet voor kan stellen.
Nate heeft het in de rubriek "Trans zijn, hoe voelt dat nou" voor mij iig redelijk duidelijk kunnen omschrijven:
Tegen cisvrouwen zeg ik: stel je voor dat je nog helemaal hetzelfde zou zijn in je hoofd. Hoe je je voelt, hoe je denkt, hoe je behandeld wilt worden... maar je lichaam is tien of vijftien centimeter langer, je hebt een baard en geen borsten. Je kunt geen kind baren. Je hebt geen vrouwelijke rondingen maar spieren en brede schouders. Je wordt anders behandeld, niet zoals je zou willen, er zijn verwachtingen waar je niet aan kunt of wilt voldoen. Jij bent namelijk nog steeds een vrouw maar alle mensen om je heen zien een man en je spiegelbeeld bevestigt dat.
Misschien een idee om dat over te schrijven en volgende keer aan haar voor te lezen? Misschien snapt ze het dan beter, hoe het voor jou voelt, als man zijnde.
NB: je kan uiteraard wél man worden aan de buitenkant.. zijn zát transmannen (en vrouwen) xD. Alleen het functioneert niet compleet.