Het begin van: Testosteron

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Mr.X

Re: Het begin van: Testosteron

Bericht door Mr.X »

Oeh, dat is wel laat. Weet ie waarom?
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Ender schreef:Ik ken dan weer een jongen waarbij de verlaging van z'n stem pas na een jaar begon :roll: hij baalde als een stekker
Hoi Ender,

En ik, ken er dan weer met : Een eerdere mannelijker vetverdeling en pas veel later, de duidelijke verwachte clitoris groei.

Zo zie maar, moeilijk hé ( Maar ik, plaats geen correctie meer der :fpalm: )

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Het gaat hier dan ook om gemiddelden, niet de extremen. Outliers heb je altijd. Maar zou je elke transman pakken, en daar gemiddelden nemen van eerste keer stemverlagen na x dagen T, eerste keer groei van clitoris etc, dan zou je zien dat de gemiddelde man toch sneller groei, haargroei, stemverlaging ed ziet dan vetverdeling. That's what I meant :)
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Dat soort stats heb ik niet bij de hand.. vind het wel interessant wat het gemiddelde is idd
Noah1980

Bericht door Noah1980 »

Bedankt voor jullie antwoorden!

Het is wel een beetje wat ik al gelezen had inderdaad. De verschillen heb je nu eenmaal. De een reageert anders dan anders. Lijkt me ook niet vreemd.
Ieder gestel is weer anders.
I exist as i am, that is enough.
Jer158

Bericht door Jer158 »

Volgens mij is de verlaging van de stem het enige waar ik nog niemand over gehoord heb dat het niet gebeurde. Kan idd wel lang duren. Je kunt echt pech hebben dat sommige veranderingen heel laat of helemaal niet gebeuren.

Ik hoor vaak dat de eerste veranderingen die 3 H's zijn: hot, horny, hungry. Maar dat is natuurlijk ook niet voor iedereen zo
Hung her from the branches of a mango tree
Minne

Bericht door Minne »

Ik heb trouwens nog een-wellicht domme-vraag of die groei van de clitoris..er word vaak gezegd dat het 'dus' een minipenis word door de groei maar...hoe dan?! Een clitoris is toch niet hetzelfde als een penis? Is het niet eerder een onderdeel van de vagina die groter en duidelijker word dan dat je nou iets krijgt wat daadwerkelijk al op een penis gaat lijken? Ik kan me bij dit onderdeel van de T-veranderingen vrij weinig voorstellen en ik kijk er ook niet echt naar uit want zoals ik het nu begrijp brengt het alleen maar meer 'down-under dysforie' met zich mee..of ervaren jullie(transmannen met testo)het wel echt als een 'hoera, ik begin een penis te krijgen!!' gevoel?
Mr.X

Bericht door Mr.X »

De clitoris is eigenlijk al, zelfs zonder testo, een soort van mini penis. Tenminste, het heeft ongeveer dezelfde structuur als een penis, en kan ook zwellen ed. Door de testo groeit deze, en lijkt het echt op een mini penis (inclusief eikel topje)
Hier een hele simpele vergelijking tussen een penis en clitoris:
Afbeelding

Voor mij was het een positieve ontwikkeling omdat het er toch wel mannelijker uit ziet.
Anon20180311

Mr.X schreef:De clitoris is eigenlijk al, zelfs zonder testo, een soort van mini penis. Tenminste, het heeft ongeveer dezelfde structuur als een penis, en kan ook zwellen ed. Door de testo groeit deze, en lijkt het echt op een mini penis (inclusief eikel topje)
Hier een hele simpele vergelijking tussen een penis en clitoris:
Afbeelding

Voor mij was het een positieve ontwikkeling omdat het er toch wel mannelijker uit ziet.
Hoi Mr.X,

Idd. en na de urinebuis verlenging ( meta-operatie, der voldoende groei en,...), is ook de " Urethra" min/meer gelijk, der staande kunnen plassen.

Grtz Nick :wship:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311

Als korte bijlage,

Nog even dit: De corona kent eveneens verandering ( na de meta-operatie, der eikel uitzicht).
Ik vind het: Persoonlijk bijzonder jammer dat niet iedere, trans-man/jongen geen voldoende groei kent der. En ik hoop, dat ze in de toekomst daar, toch eens hard zullen werken aan of over nadenken en zoeken naar een oplossing der nodige voldoende groei, bij iedere trans-man/jongen.

Grtz Nick ;)