Ik ben benieuwd wie jullie als psych hebben en wat jullie ervaringen met haar of hem zijn. Ook vraag ik mij af wat belangrijk is om te bespreken, zodat ik geen punten laat liggen die achteraf relevant waren.
nederwolf schreef:zodat ik geen punten laat liggen die achteraf relevant waren.
Je moet toch je levensverhaal op papier zetten. Het moment om even goed na te denken wat je wil vertellen. En in het algemeen heb je er niets aan om dingen achter te houden. Verder is het natuurlijk ook een taak van de psych om signalen uit een verhaal te pikken en daar dieper op in te gaan.
Het maakt denk ik niet uit welke psych je hebt. Alleen als je het gevoel hebt dat je helemaal niet overweg kan met die persoon en dat het je traject ernstig zal vertragen is het de moeite om een ander te vragen. Dat laatste zal je traject in ieder geval een tijdje stop zetten.
Ik had Luk Gijs. Een bijzonder beminnelijk mens met als negatieve eigenschap een zeer gebrekkig geheugen. Dat heeft nogal wat mensen flink verdriet opgeleverd en kostte mij bijna een jaar vertraging op weg naar mijn SRS. Vandaar een tip, welke behandelaar je ook hebt.
Zorg dat je pen en papier of iets anders hebt om notities op te maken.
Na het consult of gesprek ga je nog even in de wachtruimte zitten en schrijf je in enkele punten op wat er is besproken en vooral welke afspraken en/of toezeggingen er zijn gedaan.
Doen. Echt!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Ik had/kende Dr. Griet De Cuypere ( te UZ Gent, in België) en ik besprak, gewoon alles met haar.
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick .
Ik heb/had Luc Gijs ook. Heel aardig en wel fijn om mee te praten. Van het vergeten niet heel veel gemerkt. Hij was alleen voor de groen licht vergadering iets vergeten en dat koste mij een maand.
Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Ik heb Elise Tilma (psycho informa groep) .Een heel open minded persoon, wat ik zeer fijn vond.
Ze behandelde me altijd met respect als persoon, nooit als een soort patient die diagnose nodig heeft ofzo.
Altijd goede gesprekken mee gehad . Wat ik heel fijn vond was dat we niet alleen praatten over mij maar dat we ook hele goede gesprekken hadden over bijvoorbeeld kaders waaruit je de wereld kan bekijken. Hoe je jezelf bekijkt door de ogen van jezelf en een ander.
Ik bekijk dingen altijd heel abstract, trek niet graag harde conclusies en het was fijn om iemand te hebben die daar in mee kan kijken.
Ik heb eerst kort Alwin Man gehad, tot hij naar Assen vertrok. Daarna kreeg ik Hilde Schors (Psycho Informa Groep). Ze was redelijk nieuw op het trans-vakgebied, en had zeker minder kennis van zaken dan Alwin, maar het loopt wel heel prettig. We praten over mijn hele leven, dus ook niet trans-gerelateerde zaken. Het heeft me geholpen om sterker te worden. Zekerder van mijzelf en mijn traject. Heel plezierig.
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Hilde Toelen - Leuven (BE)
Altijd goede gesprekken gehad met Hilde. Komt heel professioneel maar toch ook betrokken over.
Levensverhaal en vragenlijsten zijn mij gelukkig bespaard gebleven. Ik zie niet in wat dat kan bijdragen aan de diagnostiek als die goed aangepakt wordt.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)