Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Laurens2 »

Dus ik heb dinsdag mijn intake be het VU maar ik kom niet wijs uit die wegwijzer.

Ik ben al zo ver dat ik bij via Utrecht naar Amsterdam Zuid moet gaan maar hoe kom ik bij het VU? Er zijn natuurlijk 1000 ingangen, dat ook nog. Er zit wel een handige plattegrond bij waar het station en VU opstaan maar daar tussenin zit een witte leegte.

En nog een vraag, waar is de Amstelzaal van VUmc?

Alvast bedankt! :hug2:
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Raisa »

Receptie K zit in de polikliniek, dat is het noordelijke gebouw van het VUMC (tegen de snelweg aan). De Amstelzaal zit in het ziekenhuis wat in het zuidelijke gebouw zit. Het is allemaal goed te lopen vanaf Amsterdam Zuid.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Laurens2 »

He wat grappig, dan klopte de wegwijzer plattegrond toch. Snap niet wat die witte streep was dan.

In ieder geval heel erg bedankt voor de moeite en het verduidelijken. Nu moet ik het wel kunnen vinden dinsdag. Dan zal ik me morgen ook maar meteen aanmelden voor de voorlichtingsavond in september.

Edit: Ik heb de afbeelding meteen maar even opgeslagen!
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Paul »

Hey Mark,

laat je wel even weten hoe het is gegaan? Ik ben heel benieuwd!
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Laurens2 »

Hey Paul,

Leuk dat je er naar vraagt. Uiteindelijk heb ik het samen met mijn moeder goed kunnen vinden dankzij de map. De genderdysforie afdeling (receptie K) was ook makkelijk te vinden. Ik werd meteen ontvangen door een aardige secretaresse die mij in een rustig lokaal parkeerde waar ik de vragenlijst mocht invullen. Al waren we een ur te vroeg.

Toen bleek dat in dat lokaal les werd gegeven en moest ik weer ergens anders naartoe. Ik vroeg aan een man bij de receptie waar ik naartoe moest en hij zei "jongeman, ik haal even iemand voor je". Dat vond ik echt tof dat hij mij gewoon als man beschouwde ook al wist hij dat het biologisch gezien niet zo was. Vragenlijst ingevuld en toen een uurtje gewacht op het gesprek met de psycholoog.

IK zal niks van de vragen verklappen (lijkt me niet goed) maar het gaat voornamelijk over je lichamelijke en geestelijke toestand. Een vragelijst ging erom dat ze een onderzoek deden omdat er over genderdysforie nog zo weinig bekend was. Ze vragen vanalles, van je religie tot gebeurtenissen zwangerschap moeder. De andere vragenlijst ging vooral over je lichamelijke en geestelijke toestand en hoe je jezelf ziet.

Dus eerste vragenlijst moest je vanuit (FtM) je vrouwelijk perspectief zien (voordat je uit de kast kwam in geval van) en de tweede vanuit het perspectief hoe je nu leeft.

Daarna kwam het gesprek met een hele aardige medisch psycholoog. Ze had de vragenlijst al doorgenomen en vroeg wat ze nog wilde weten. Verder legde ze alles piekfijn uit over operaties, veranderingen id F>M, geslachtsveranderingen en hormonen. Ook vroeg ze op het laatst of mijn moeder er ook nog even bij wilde om vragen te stellen.

Al met al was het een superfijn gesprek wat me heel veel duidelijkheid heeft gegeven.

Ze heeft dan ook vastgesteld dat ik in aanmerking kom voor de maandelijkse diagnostieke gesprekken over ongeveer 1,5 jaar. Er rolde serieus tranen over mijn wangen van vreugde toen ze dat zei :D
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Paul »

Hey Mark,

wat goed om te horen dat het gesprek zo positief is verlopen.
Dat werkt heel verhelderend over waar ik ook nog tegen aan ga lopen, hopelijk binnenkort.

Die gesprekstherapie krijg je pas over anderhalf jaar? Dat is wel jammer zeg! wordt er intussen nog iets anders ondernomen van de kant van het Vu, of moet je gewoon deze lange tijd uit gaan zitten?
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Laurens2 »

Hey Paul,

Alvast heel veel succes! Gewoon op je af laten komen, dat is denk ik het beste.

Ja de wachttijden zitten nu op 1,5 jaar. In die tijd gebeurd er niks. Ik vroeg ook of ik niet naar een gespreksgroep in Eindhoven moest (mijn psychiater vertelde mij daarover) en ze zei dat dat niet via hen ging.

Ze vinden het wel belangrijk dat je stabiel bent en een daginvulling hebt. Dat is voor mij iets om aan te werken die 1,5 jaar.
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Gabriël »

Fijn dat het zo positief verliep, en ook leuk dat die ene man je jongeman noemde!
En bedankt voor de beschrijving van hoe het verliep. Ik vind het altijd wel fijn om van te voren te weten wat me te wachten zal staan. (als het goed is heb ik mijn intake ergens in September of Oktober als mijn psychiater eindelijk eens de informatie opstuurt.)
En vragen over de zwangerschap van je moeder? Ik zou daar niks over weten... Het enige wat me verteld is, is dat ik een paar dagen te laat ben geboren en dat het eerst wat ik deed niezen was, ipv huilen.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Paul »

Dank je wel voor de reactie Mark.
Ik vind anderhalf jaar echt belachelijk lang, maar Rome is ook niet in een dag gebouwd natuurlijk.
Misschien heb je die tijd gewoon nodig als een psychische voorbereiding op wat komen staat, en ondertussen je leven naar dit doel in te richten.

Zelf had ik me bijvoorbeeld voorgenomen me te focussen op mijn werk en conditie. Stabiel worden is ook wel een punt waar ik heel erg hard aan moet gaan werken dan.
Gebruikersavatar
Zef
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2012, 21:33
Gender: Transgender

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Zef »

Ik heb ook voorgenomen om tijdens het wachten te werken aan mijn conditie en me bezig te houden met m'n werk. Wat bedoel je met stabiel worden Paul?