Ik begrijp je standpunt nu Tyler, toch vind ik het hard klinken.
Heb vandaag mijn intake gehad en heb ingevuld dat ik eerst meer informatie wilde over geslachtsoperaties. De psycholoog daar heeft mij de korte versies uitgelegd van de twee mogelijkheden maar niet de risico's. En dan is er nog altijd het keuzepakket plasbuisverlenging en erectieprotese (dat laatste word overigens niet vergoed).
Female to Male
-
Laurens2
-
Minne
Re: Female to Male
Tyler, ik ben het met je eens, ik zou het precies zo voelen.
en Mark, dat is interessant! Moest je bij de intake invullen welke operaties je wilde hebben? Ik weet persoonlijk wel heel zeker dat ik de baarmoeder verwijderd wil hebben, en de borsten ook zeker weten, maar de geslachtsoperatie zelf, dat weet ik nog niet..de info die ik er tot nu toe over gelezen heeft doet me geloven dat de resultaten de operatie voor mij persoonlijk niet waard zouden zijn. Maar de fijne details weet ik er ook niet van..
Ik wacht nog op de brief van het UMCG met een afspraak voor de intake, volgens de huisarts zou die deze maand nog moeten komen. Ben benieuwd.
en Mark, dat is interessant! Moest je bij de intake invullen welke operaties je wilde hebben? Ik weet persoonlijk wel heel zeker dat ik de baarmoeder verwijderd wil hebben, en de borsten ook zeker weten, maar de geslachtsoperatie zelf, dat weet ik nog niet..de info die ik er tot nu toe over gelezen heeft doet me geloven dat de resultaten de operatie voor mij persoonlijk niet waard zouden zijn. Maar de fijne details weet ik er ook niet van..
Ik wacht nog op de brief van het UMCG met een afspraak voor de intake, volgens de huisarts zou die deze maand nog moeten komen. Ben benieuwd.
-
Laurens2
Nouja, er zijn een aantal vragen wat betreft wat je aan jezelf wilt veranderen, of je hormonen zou willen en wat voor operaties. Misschien een klein beetje info: als je baarmoeder en eierstokken verwijderd dan kun je de F in je paspoort veranderen in een M. Al ligt er op dit moment een wetsvoorstel om dit nog eerder mogelijk te maken. Is me vandaag daar ook verteld.
Wat mij in ieder geval is verteld is dat er twee mogelijkheden zijn.
1) Door de testosteron word je clitoris iets van 2 cm groter. Deze kan door een operatie nog wat meer vergroot worden. De schaamlippen worden soort van omgevouwen en er worden testikelprotheses ingezet voor het maken van 2 testikels. Wat hier het voordeel van is is dat er heel veel gevoel in de penis zal zitten. Het nadeel is uiteraard dat het een erg kleine penis zou worden die niet hard kan worden.
2) Dat met de testikels zal wel hetzelfde zijn maar nu maken ze een penis van huid op je armen/benen. Je kunt dan een erectieprothese laten zetten. Als je hier een plasbuis doorheen zou laten zetten maar dat kan voor pijnlijkere momenten zorgen dan als je die door de clitoris zet omdat die veel kleiner is.
Hoop dat je hier wat aan hebt en anders zullen ze het je veel duidelijker uitleggen in Groningen. Trouwens: mij is verteld dat ze in groningen niet doen aan FtM operaties.
Verder succes met het wachten door te komen.
Wat mij in ieder geval is verteld is dat er twee mogelijkheden zijn.
1) Door de testosteron word je clitoris iets van 2 cm groter. Deze kan door een operatie nog wat meer vergroot worden. De schaamlippen worden soort van omgevouwen en er worden testikelprotheses ingezet voor het maken van 2 testikels. Wat hier het voordeel van is is dat er heel veel gevoel in de penis zal zitten. Het nadeel is uiteraard dat het een erg kleine penis zou worden die niet hard kan worden.
2) Dat met de testikels zal wel hetzelfde zijn maar nu maken ze een penis van huid op je armen/benen. Je kunt dan een erectieprothese laten zetten. Als je hier een plasbuis doorheen zou laten zetten maar dat kan voor pijnlijkere momenten zorgen dan als je die door de clitoris zet omdat die veel kleiner is.
Hoop dat je hier wat aan hebt en anders zullen ze het je veel duidelijker uitleggen in Groningen. Trouwens: mij is verteld dat ze in groningen niet doen aan FtM operaties.
Verder succes met het wachten door te komen.
-
Zef
Ik wil heel graag de metaidoioplastiek maar ja, of dat erin zit weet je pas als je een hele tijd aan de hormonen bent. Bij sommige mannen heb ik echt vreselijke resultaten gezien terwijl anderen echt mooi waren of soms zelfs net een bioman-penis. Aan de kleine kant natuurlijk, maar toch.
Je hoort het trouwens wel heel vaak, dat transmannen hun vagina gewoon houden. Het is ook maar net hoe je seks ervaart denk ik. En als je penetreren belangrijk vind dan kan ik me voorstellen dat je eerder voor een phallo gaat dan de meta.
Je hoort het trouwens wel heel vaak, dat transmannen hun vagina gewoon houden. Het is ook maar net hoe je seks ervaart denk ik. En als je penetreren belangrijk vind dan kan ik me voorstellen dat je eerder voor een phallo gaat dan de meta.
-
Laurens2
Ik moet zeggen dat ik nog nooit resultaten heb gezien. Zal op de informatieavond wel veranderen.
En al die thermen ken ik ook niet. Heb helemaal niks op internet gelezen. Ik dacht ik laat me maar verassen op de intake (wat zeker gelukt is van hun kant).
En al die thermen ken ik ook niet. Heb helemaal niks op internet gelezen. Ik dacht ik laat me maar verassen op de intake (wat zeker gelukt is van hun kant).
-
Minne
Tsja, ik denk dat ik het dan maar gewoon zo laat. Sex is niet zo belangrijk voor me, en ik stoor me ook niet zo aan het gebrek aan penis. Een miniatuur penis zie ik niet zitten, en een heel litteken op m'n arm/been voor een semi functionele ook niet. Bedankt voor de info, Mark! Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat ze in Groningen geen FTM operaties doen?! Op Transman.nl stond dat ze het wel gewoon deden..waar heb je dat gehoord? Zou wel heel jammer zijn..ik hoop dat ik de rest van de behandeling dan wel gewoon in Groningen kan doen en de operaties dan maar ergens anders..
-
Laurens2
Ik dacht dat die psycholoog zoiets zei? We hadden het erover dat het maar op 2 plaatsen in NL was en toen zei ik oja ook in Groningen. En toen zei de psycholoog van ja maar daar doen ze niet ..., alleen vaginaplastiek (sorry als ik dat laatste woord verkeerd heb onthouden). Ik zal even voor je op hun site kijken als je wilt.
Edit: Misschien bedoelde ze dit:
Een mogelijke vervolgoperatie is de metadoio plastiek (uitgegroeide clitoris voor
gebruik als neo-penis met verlengde urinebuis) of een volledige fallusconstructie
(gebruik maken van huid en materiaal van onderarm of bovenbeen voor neo-penis).
Het Genderteam te Gent (België) staat bekend om brede ervaring op het gebied van
penisconstructie. De arts kan u hierover informeren.
http://www.umcg.nl/SiteCollectionDocume ... forie2.pdf
Anders weet ik het ook niet... Ik meen het toch goed verstaan te hebben.
Edit: Misschien bedoelde ze dit:
Een mogelijke vervolgoperatie is de metadoio plastiek (uitgegroeide clitoris voor
gebruik als neo-penis met verlengde urinebuis) of een volledige fallusconstructie
(gebruik maken van huid en materiaal van onderarm of bovenbeen voor neo-penis).
Het Genderteam te Gent (België) staat bekend om brede ervaring op het gebied van
penisconstructie. De arts kan u hierover informeren.
http://www.umcg.nl/SiteCollectionDocume ... forie2.pdf
Anders weet ik het ook niet... Ik meen het toch goed verstaan te hebben.
-
Paul
Thanks voor de interessante info. Ik had al gegoogled hierover, en tot heden toe leek het me hoe dan ook scary.
Toch zou ik voor het hele plaatje willen gaan, ik zou me niet compleet voelen als ik volledig op een man zou lijken, maar een essentieel onderdeel zou missen.
Ik zou overigens niet weten wat de beste resultaten zou geven.
Toch zou ik voor het hele plaatje willen gaan, ik zou me niet compleet voelen als ik volledig op een man zou lijken, maar een essentieel onderdeel zou missen.
Ik zou overigens niet weten wat de beste resultaten zou geven.
-
Zef
Wil je niet de chirurg die waarschijnlijk het beste resultaat geeft ipv de chirurg die het dichtst bij je woonplaats werkt..?
-
Paul
Ben het eens met Zef! Laat je goed informeren over de in het verleden behaalde resultaten van een arts, als dat kan uiteraard.