Dat heb ik niet gezegd. Lezen is een kunst, ook in speeches van Adolf Hitler kan je 80% nuttige tips vinden.Renée schreef:Het eerste deel is correct , het tweede deel....... ach op dit moment is er idd even geen interesse in standjescolorfulandfree schreef: Aha. Dus wel acceptatie richting trans mensen, maar mensen met andere interesses als standje 69 zijn raar? Wat een wereldse instelling :p
De opmerking dat mensen met interesses als standje 69 raar zijn laat ik voor jouw rekening
Wie hebben jullie als psych?
-
colorfulandfree
Re: Wie hebben jullie als psych?
-
Citizen Erased
Zo raar is dat toch niet? Met name met het oog op je laatste opmerking; je kunt hele vervelende dingen over iemand opschrijven en zij mogen daar dan beroepshalve niet op reageren. Ondertussen sta je er wel aardig gekleurd op via Google.Charlotte_C schreef:Mijn psych wil uitdrukkelijk niet hebben dat ik haar naam hier noem, dat vind ik een beetje vreemd, maar zolang ze niet heel raar gaat doen in mijn ogen zal ik dat respecteren. Let wel, mocht ze vreemd gaan doen dan zal ik niet schromen om dat verzoek van haar eenzijdig op te zeggen. het is in ieder geval niemand die ik hier al ooit langs heb horen komen.
Als zij omgekeerd op een openbaar forum een beetje zouden gaan zwammen met namen van patiënten dan is het land te klein (en terecht).
-
Charlotte_C
@Citizen Erased. In essentie zou het niet raar zijn. Echter de paniekerigheid waarmee ze sprak, in combinatie met haar openlijke afkeuring van fora als deze maken me op mijn hoede. En dat lijkt mij op mijn beurt niet zo raar. Ze wilde zelfs niet eens hebben dat ik waar dan ook haar naam noemde (incl vrienden en kennissen), maar dat was een afweging die ik zelf wel kan maken. Meer valt er niet te melden over dit onderwerp 
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
-
Anon20190501
@Citizen Erased: dat is net wel erg raar. Het medisch beroepsgeheim is precies dat. Een beroepsgeheim. Het werkt in één richting. Als patiënt heb je het volle recht om op publieke of semi-afgesloten media te gaan rondbazuinen wie jouw zorgverstrekkers zijn en desgewenst waarvoor en hoe ze je behandelen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Anon20190122
Hoe is het met het hoofd?colorfulandfree schreef:Dat heb ik niet gezegd. Lezen is een kunst, ook in speeches van Adolf Hitler kan je 80% nuttige tips vinden.Renée schreef:Het eerste deel is correct , het tweede deel....... ach op dit moment is er idd even geen interesse in standjescolorfulandfree schreef: Aha. Dus wel acceptatie richting trans mensen, maar mensen met andere interesses als standje 69 zijn raar? Wat een wereldse instelling :p
De opmerking dat mensen met interesses als standje 69 raar zijn laat ik voor jouw rekening
-
Citizen Erased
Dat je ergens recht toe hebt betekent niet dat je daar ook altijd gebruik van moet maken. Er bestaat ook nog zoiets als een fatsoensnorm.. ik vind niet dat je als zorgverlener publiek 'bezit' bent op het persoonlijke vlak; dwz Dr. X deed bij mij de openhartoperatie op 1jan en het is zo en zo verlopen, ja, prima. Maar: Dr. X ontving mij in z'n kamer, stelde een paar vragen die me niet zinden, volgens mij heeft hij het empathisch vermogen van een doppinda...Sigrid schreef:@Citizen Erased: dat is net wel erg raar. Het medisch beroepsgeheim is precies dat. Een beroepsgeheim. Het werkt in één richting. Als patiënt heb je het volle recht om op publieke of semi-afgesloten media te gaan rondbazuinen wie jouw zorgverstrekkers zijn en desgewenst waarvoor en hoe ze je behandelen.
Tsja, het heeft al gauw iets weg van op z'n best een roddelrubriek en op z'n slechtst een digitale schandpaal. Nu is de lijn tussen vaktechnisch en persoonlijk bij een psycholoog flinterdun. Gevoelsmatig zou ik daar op publieke wijze niet te lichtzinnig over heen stappen.
-
Charlotte_C
Ik heb al spijt dat ik heb deelgenomen aan dit topic, mijn bijdrage wordt hier compleet uit zijn verband gerukt.
Mijn verdere deelname hieraan reduceer ik bij dezen tot nul
Groetjes,
Lotte/Charlotte
@Sigrid. Ik wil jou wel nog even speciaal enorm bedanken voor de bijval en dat meen ik.
Mijn verdere deelname hieraan reduceer ik bij dezen tot nul
Groetjes,
Lotte/Charlotte
@Sigrid. Ik wil jou wel nog even speciaal enorm bedanken voor de bijval en dat meen ik.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
-
Isabelle
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
off topic
@charlotte : Ik snap het niet.
Wanneer je een bijdrage met je mening levert, kan je kritiek op je mening of bijdrage verwachten van mensen die het er niet mee eens zijn of het op een andere manier zien.
Leg ze jouw verband uit (wat je deed) en als je de kritiek of andere manier van kijken niet bevat, geef dan aan dat je het gewoon anders ziet, een andere mening erover hebt of dat je het persoonlijk anders ervaart.
We zijn niet allemaal ja knikkers, one happy family vol begrip voor elkaar he.
Je bijdrage draagt altijd bij aan het vormen van een totaal beeld van verschillende meningen en opvattingen. Zie het niet zo persoonlijk, wat een drama zeg.
Je hebt bijgedragen, ik heb je stuk gelezen en vond het begrijpelijk. Aan de andere kant valt er ook iets te zeggen voor de kritiek van mensen op jouw stuk.
Ik denk dat er mooi 2 kanten van het verhaal gegeven zijn over het topic beroepsgeheim en de afweging tussen persoonlijk en professioneel.
Geef gewoon aan dat je geen zin hebt in verdere discussie, niet opperen dat mensen dingen uit verband rukken > Nee ze zien het gewoon anders, laten een andere kant zien. Respecteer dat dan ook.
@charlotte : Ik snap het niet.
Wanneer je een bijdrage met je mening levert, kan je kritiek op je mening of bijdrage verwachten van mensen die het er niet mee eens zijn of het op een andere manier zien.
Leg ze jouw verband uit (wat je deed) en als je de kritiek of andere manier van kijken niet bevat, geef dan aan dat je het gewoon anders ziet, een andere mening erover hebt of dat je het persoonlijk anders ervaart.
We zijn niet allemaal ja knikkers, one happy family vol begrip voor elkaar he.
Je bijdrage draagt altijd bij aan het vormen van een totaal beeld van verschillende meningen en opvattingen. Zie het niet zo persoonlijk, wat een drama zeg.
Je hebt bijgedragen, ik heb je stuk gelezen en vond het begrijpelijk. Aan de andere kant valt er ook iets te zeggen voor de kritiek van mensen op jouw stuk.
Ik denk dat er mooi 2 kanten van het verhaal gegeven zijn over het topic beroepsgeheim en de afweging tussen persoonlijk en professioneel.
Geef gewoon aan dat je geen zin hebt in verdere discussie, niet opperen dat mensen dingen uit verband rukken > Nee ze zien het gewoon anders, laten een andere kant zien. Respecteer dat dan ook.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
De toon van dit topic laat gaandeweg meer te wensen over. Referenties aan de heer AH te B werken ook niet echt mee om de stemming te verbeteren.
Die iedereen een plezier en houd het rustig hier. Bij voorkeur zelfs vriendelijk.
Dan houden wij her draadje open. OK?
Die iedereen een plezier en houd het rustig hier. Bij voorkeur zelfs vriendelijk.
Dan houden wij her draadje open. OK?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
LiliFee
Dan breng ik het topic weer terug waar het hoort:
Ik heb in Nederland 3,5 jaar therapie gehad bij Tanja van Hengel - Schouten
En in Duitsland bij Kurt Seikowski (wat een held! die kerel is echt het tegenovergestelde van Tanja, ziet eruit als een Hells Angel en zo komt hij soms ook over
)
Ik heb in Nederland 3,5 jaar therapie gehad bij Tanja van Hengel - Schouten
En in Duitsland bij Kurt Seikowski (wat een held! die kerel is echt het tegenovergestelde van Tanja, ziet eruit als een Hells Angel en zo komt hij soms ook over