Hoop dat dit niet sarcastisch was bedoeld?tanisha schreef:Dank je wel voor je constructieve bijdrage mirthe!
Genderteam VUmc overbelast
-
Ender
- Transgender
Re: Genderteam VUmc overbelast
-
Danielle
Duuuuuuuuuuuuus.....Danielle schreef:Het secretariaat van het Genderteam lijkt wel bipolair. Ik ben er anderhalf jaar geleden geweest voor een extra verwijzing gelaatsontharing. Maar de gewone controle was voorjaar 2015, 2 jaar terug dus.
Op mijn mail waarin ik vraag om een nieuw recept, nieuwe afspraken en mijn nieuwe huisarts doorgeef krijg ik dit mailtje terug:
Dat is een heel andere toon dan die ze Emma gaven.Beste Daantje
Het recept is aangevraagd en de huisarts is gewijzigd.
De controle hoeft pas plaats te vinden in november 2017. Deze kunnen wij nu nog niet maken.
Als u in augustus even belt dan kunnen we deze voor u inplannen.
Ik vermoed dat ze mijn laatste bezoek aan de endocrinoloog (alleen gepraat over die ontharing) als peildatum nemen voor de controleinterval. Het zou ook kunnen zijn dat ze zo de drukte verbloemen.
Kreeg ik toen ik om een afspraak vroeg te horen dat het pas in november weer nodig was en dat ik vanaf augustus kon bellen om die afspraak te plannen. Heb ik nu uit het niets een brief met een afspraakbevestiging voor half juni in de brievenbus. Uit navraag blijkt het inderdaad om de tweejaarlijkse controle te gaan.
Raarrrrrrrr.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Die brief die Emma en ik naar een tweetal kamerleden stuurden krijgt een vervolg.
Gisteren was DE bus van 'onze' partij in Etten-Leur. Als actieve leden waren we betrokken bij de voorbereidingen en ook aanwezig. Natuurlijk hadden we gehoopt dat een Vera Bergkamp of Pia Dijkstra mee zouden komen, maar - zoals te verwachten - was het vooral aanstormend talent, plus een aantal fractiemedewerkers. Soms heb ik die minstens zo hoog zitten als een kamerlid. Immers zijn zij het die een 'kreet' van een kamerlid omzetten in politieke en liefst ook juridisch houdbare tekst.
Ik kwam in gesprek met zo'n medewerker en zij stelde veel vragen. Eerst vooral over het thema duurzaamheid dat hier heel serieus genomen wordt (Nul Op de Meter-woningen bouwen en zo), maar gaandeweg kwam toch het thema Transgender ruimschoots aan bod. Ze was trots op een wetswijziging die de partij mede tot stand brengt en ik antwoordde dat ik daarover de degens wel eens met haar zou willen kruisen.
Haar nieuwsgierigheid nam toe en ik vertelde haar over onze brief. "Waren júllie dat!?" Reageerde ze.
Zij was degene die de schriftelijke vraag aan de minister heeft gesteld en wilde heel graag met ons persoonlijk persoonlijk contact houden. Immers, op het antwoord van de minister zou ook weer moeten worden gereageerd. Ze wil ons daarvoor graag aanspreken.
Dat de chef van TNN op de kieslijst staat vond ze kennelijk van minder belang. Onze brief heeft misschien wel beter doel getroffen dan we hadden durven hopen.
Gisteren was DE bus van 'onze' partij in Etten-Leur. Als actieve leden waren we betrokken bij de voorbereidingen en ook aanwezig. Natuurlijk hadden we gehoopt dat een Vera Bergkamp of Pia Dijkstra mee zouden komen, maar - zoals te verwachten - was het vooral aanstormend talent, plus een aantal fractiemedewerkers. Soms heb ik die minstens zo hoog zitten als een kamerlid. Immers zijn zij het die een 'kreet' van een kamerlid omzetten in politieke en liefst ook juridisch houdbare tekst.
Ik kwam in gesprek met zo'n medewerker en zij stelde veel vragen. Eerst vooral over het thema duurzaamheid dat hier heel serieus genomen wordt (Nul Op de Meter-woningen bouwen en zo), maar gaandeweg kwam toch het thema Transgender ruimschoots aan bod. Ze was trots op een wetswijziging die de partij mede tot stand brengt en ik antwoordde dat ik daarover de degens wel eens met haar zou willen kruisen.
Haar nieuwsgierigheid nam toe en ik vertelde haar over onze brief. "Waren júllie dat!?" Reageerde ze.
Zij was degene die de schriftelijke vraag aan de minister heeft gesteld en wilde heel graag met ons persoonlijk persoonlijk contact houden. Immers, op het antwoord van de minister zou ook weer moeten worden gereageerd. Ze wil ons daarvoor graag aanspreken.
Dat de chef van TNN op de kieslijst staat vond ze kennelijk van minder belang. Onze brief heeft misschien wel beter doel getroffen dan we hadden durven hopen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Overigens, de kamervragen zijn hier te vinden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
-
Rianne
Bij problemen contact opnemen met mevr. Panis van de klachten commissie en een persoonlijke afspraak met haar inplannen samen met eventuele betreffende persoon. Telefoon 020-444 3555.
Ik heb het nodige ook al bij haar aangekaart en dan kijken wat er geregeld kan worden.
Ik heb het nodige ook al bij haar aangekaart en dan kijken wat er geregeld kan worden.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Bij mevrouw Panis kom je automatisch terecht als je een klacht indient. Zij probeert in eerste instantie te bemiddelen. We hebben meermaals tegenover haar gezeten.Rianne schreef:Bij problemen contact opnemen met mevr. Panis van de klachten commissie en een persoonlijke afspraak met haar inplannen samen met eventuele betreffende persoon. Telefoon 020-444 3555.
Mijn klacht is doorgezet en uiteindelijk door de klachtencommissie behandeld, die zich bij ons beklaagde over het geringe aantal klachten dat hen werkelijk bereikte. Dat is natuurlijk ook wel een beetje te wijten aan mevrouw Panis, die uiteraard ook een beetje een filter is op weg naar een formele klachtbehandeling.
Doordat een en ander zo goed (niet) werkt is mijn klacht weliswaar geheel gegrond verklaard door zowel het hoofd van de afdeling als de zorgverlener maarrrr...
uiteindelijk vriendelijk door de Raad van Bestuur in ontvangst genomen en afgelegd.
Klacht indienen dus zinloos? Ja en Nee.
Ja omdat, als dat een of twee keer per jaar wordt doorgezet, de RvB gewoon heel trots zal blijven over hun geweldige organisatie, waar nauwelijks klachten over zijn.
Nee, omdat als er meer mensen zouden zijn die misstanden serieus nemen en de klacht doorzetten naar de commissie, de RvB zich misschien toch eens achter de oren gaat krabben.
Intussen hebben we (Emma en ik) een tweetal prominente Kamerleden in actie weten te krijgen, die een antwoord hebben verlangd van de minister. Daarover binnenkort meer op dit forum, want de reactie op het antwoord van de minister heeft jullie inbreng nodig.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Janna
Eerlijk gezegd heb ik dit draadje een beetje genegeerd, omdat ikzelf niet bij de VU maar bij de PIG loop. Helaas gaat er wat veranderen. Gisteren hoorde ik dat de PIG in zwaar weer zit en dat er overnamegesprekken worden gevoerd. Hoe het met de trans-tak zal gaan is nog onduidelijk. Hoe dan ook, het begeleiden van (nieuwe) transitietrajecten wordt niet meer gedaan. In ieder geval niet door mijn psycholoog. Ze verwees me daarom door naar de VU.
Vanochtend even op de website gekeken naar de wachttijden. Die staan nu (gegevens van april) op 33 weken voor de intake, en nog tien weken voor de start van de gesprekken. En pas tien weken daarna kan een eventuele HRT starten. Totaal dus een jaar.
Het voelt echt zo klote, dit. Niet alleen is er een redelijke kans dat ik mijn psych verlies, maar net nu ik stappen wil gaan zetten om daadwerkelijk om te gaan komt dit voorbij. Ik weet wel dat ik al een paar jaar bezig ben, en dat ik dus nog wel een jaartje kan wachten, maar toch voelt het echt vervelend.
Misschien hoort dit meer in het klaaghoekjes-topic, maar hier past het vast ook wel.
Groetjes,
J
Vanochtend even op de website gekeken naar de wachttijden. Die staan nu (gegevens van april) op 33 weken voor de intake, en nog tien weken voor de start van de gesprekken. En pas tien weken daarna kan een eventuele HRT starten. Totaal dus een jaar.
Het voelt echt zo klote, dit. Niet alleen is er een redelijke kans dat ik mijn psych verlies, maar net nu ik stappen wil gaan zetten om daadwerkelijk om te gaan komt dit voorbij. Ik weet wel dat ik al een paar jaar bezig ben, en dat ik dus nog wel een jaartje kan wachten, maar toch voelt het echt vervelend.
Misschien hoort dit meer in het klaaghoekjes-topic, maar hier past het vast ook wel.
Groetjes,
J
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
-
Nate_0
Lijkt me volledig op z'n plaats hier... en mega slecht nieuws, Janna 
meerdere zakken met zaagsel
-
Ender
- Transgender
oh wow wat klote, Janna.. enige kans op voorrang?