crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Gevoelens die je met de wereld deelt
Alice

Re: crossdressers, dat is toch een apart hokje?

Bericht door Alice »

Mr.X schreef: Maar in dat geval snap ik niet waarom crossdressers zouden vallen onder de trans paraplu.
I
Ik ook niet. Het zou kunnen zijn dat een travestiet zich omkleed voor een korte periode en een crossdresser dit voor een langere periode doet. Crossdresser kan m/v zijn.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Alle personen onder de transgender paraplu vertonen gender overschrijdend gedrag. Ieder op hun manier en ieder met hun eigen einddoel. Maar waar het begint hoeft het niet te eindigen. Niets veranderlijker dan de mens. En dat geld zeker als er verdringing in het spel is. Het maken van een stap kan het begin zijn van een ontdekkingsreis.
Dieuwertje

En als aanvulling op het bovenstaande.
Dat is waarom het begrip transseksueel*1 bestaat. Naast het gender overschrijdend gedrag (willen leven als het andere geslacht) is er ten minste de wens om ook de seksuele kenmerken in lijn te brengen met hoe men zich voelt.

*1 Dit woord wekt nog wel eens wat weerstand op. Ik nodig ieder uit om een beter woord te verzinnen. En dat is dus niet transgender en dan alle andere groepen daar uit te gooien.
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Mr.X schreef:Fair enough!

Maar in dat geval snap ik niet waarom crossdressers zouden vallen onder de trans paraplu.
Iets voor je plezier doen, of als hobbie, of voor seksueel plezier heeft toch niks te maken met genderproblemen (dus eigenlijk medische problemen) hebben?

Maybe I'm just ignorant. But do enlighten me then.
Antwoord met een grapje, waar wellicht toch een deel waarheid in schuilt:

Vraag: Wat is het verschil tussen een crossdresser en een transsexueel?
Antwoord: Gemiddeld drie jaar!
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

We waren allemaal ooit " crossdresser". Transseksueel, vind ik persoonlijk een lelijk woord ( ook al volgde ik, het volledige traject) , daar staat het woordje: seks in :fpalm:

Met andere woorden: Ik was jaren een crossdresser, jaren een transgender ( geen volledige transformatie kennende), ben nu al een X- aantal jaren transseksueel
( operatief af, eveneens der genitaliën ). Maar eigenlijk, was en ben ik, al die jaren en tot op heden gewoon,..............( kun je, eventueel zelf invullen).

Hersen scans der transgenders, gaven naar mijn mening/weten, tot op heden, enkel te kennen : " afwijking der brein ( geboorte geslacht, voelen en denken/beleven, anders, transbrein :? " ).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jer158

Bericht door Jer158 »

Denk dat de groep crossdressers bepaald niet uniform is. Sowieso is iemand die crossdresst simpelweg iemand die kleren van het andere geslacht draagt, bij definitie, niet meer niet minder. (Hoewel het "andere" geslacht natuurlijk een vage term is wanneer je het over trans mensen hebt. In eerste instantie wordt het geboortegeslacht bedoeld.)

Een crossdresser is niet per se een drag queen. Een drag queen is (doorgaans) wel een crossdresser. Die groep mensen die crossdresst voor de lol en zich gewoon identificeert met hun geboortegeslacht valt m.i. inderdaad niet onder de transgenderparaplu.

Dat is anders voor mensen voor wie dat crossdressen wel degelijk een uitlaatklep is voor hun gendergevoelens. In het kader van deze groep mensen had ik het over de schaal van crossdresser tot transseksueel. Allemaal genderdysforie, maar de mate waarin zij de behoefte/noodzaak hebben om dat te uiten verschilt. Waar het voor een crossdresser voldoende kan zijn om zo nu en dan kleren van diens echte geslacht aan te hebben (of misschien wel fulltime - hoeveel "vrouwen" zijn er niet die meestal herenkleding dragen?), zijn voor een transseksueel medische ingrepen nodig. En daar tussenin zitten natuurlijk ook alle kleuren van de regenboog, met een meer of mindere mate van sociale transitie bijv.
Hung her from the branches of a mango tree
Dieuwertje

Hoi Nick, de suffix 'seksueel' met dus het woordje seks slaat in dit geval op de geslachtkenmerken en omdat het trans is het veranderen daarvan. Het slaat niet op wat je daarvoor en/of daarna daarmee doet.
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Crossdressers en travestieten zullen dit soort diepgaande discussies ook wel over ons voeren. Maar laten we even heel erg eerlijk zijn, wij horen meer bij travestieten en crossdressers, dan dat de T hoort bij LHBT.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Jannet V schreef:Crossdressers en travestieten zullen dit soort diepgaande discussies ook wel over ons voeren. Maar laten we even heel erg eerlijk zijn, wij horen meer bij travestieten en crossdressers, dan dat de T hoort bij LHBT.
2nd that. Maar omdat samen sterk een bewezen concept is, protesteer ik niet te luidruchtig.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Janice

Bericht door Janice »

Jannet V schreef:Crossdressers en travestieten zullen dit soort diepgaande discussies ook wel over ons voeren. Maar laten we even heel erg eerlijk zijn, wij horen meer bij travestieten en crossdressers, dan dat de T hoort bij LHBT.
Buiten het feit om dat deze hele discussie verwaterd door alles in het abstracte te trekken en vele what if,s denk ik dat dat niet klopt Jannet.

Aangezien ik het idee heb dat 90% van alle mtf's hier lesbi of bi is en hetzelfde gezegd kan worden over de ftm's, horen we er wel degelijk bij.