Het is een simpele conclusie gebaseerd op het leven dat je leidt. Er zijn hier nogal wat MtF's die pre-transitie als heteroseksuele man door het leven gingen, en nu lesbisch zijn en dus onder de LHB vallen, en even zo goed zijn er MtF's die pre-transitie dachten homoseksueel te zijn en dus in die zin onder de LHB vielen maar er nu achter zijn gekomen dat ze een heteroseksuele vrouw zijn. Dat geldt natuurlijk ook voor de FtM's.Sigrid schreef:Ik stel dezelfde vraag als eerder aan Janice: Is dit een aanname, of een uitspraak gebaseerd op feiten en cijfers?Nate_0 schreef:En daarnaast ervaren de meeste transgenders immers het LHB-stukje op enig moment
Daarnaast vind ik overigens de scheidslijn tussen crossdressing en genderbending behoorlijk vaag, en daarmee dus onderscheid maken tussen die twee als in "wat valt onder de term transgender" ook--immers, als je een cross-dresser bent, ben je daarmee ook aan het genderbenden, en hele duidelijke/afgebakende definities bestaan niet van deze woorden.
Bovendien staan er een aantal voorbeelden tussen de "dames" die aan cross-dressing deden waarvan ik dan toch inderdaad vermoed dat er dysforie in het spel was (bv. "George Sand (1804-1876), Franse schrijfster, verscheen vaak in een mannenpak, rookte pijp en had veel affaires." en "Radclyffe Hall (1880-1943), Engelse schrijfster van onder meer de roman De bron van eenzaamheid. Hall had een chique, verzorgde stijl met veel mannelijke kenmerken en liet zich 'John' noemen. Ze leefde openlijk samen met haar vriendin.") Historici hebben nogal eens de neiging om bij (bijvoorbeeld) opgravingen het geboortegeslacht van die persoon aan te nemen als het geslacht dat ze hadden tijdens hun leven en snappen dan niet waarom een "vrouw" volgens het ritueel voor mannen is begraven, of waarom de partner van een Egyptische man toch echt in de tombe een man "is" maar in al de kunst er om heen als vrouw wordt afgebeeld. Er zijn zo ook verhalen van mensen van wie het "geheim" pas na de dood ontdekt werd, en diegene worden nogal eens met hun geboortenaam aangesproken onder het mom van "we weten niet waarom ze als man door het leven ging." Again, not that black/white.
Fun fact: In de tweede link wordt in eerste instantie gesproken over John Rackham. Een beetje jammer, gezien de piraat Jack Rackham heette.