Estradoil in pills of patches...
-
intrans
Re: Estradoil in pills of patches...
Pleisters, gel en injecties blijven het beste no matter what. Vooral injecties zijn top en geven meer resultaat dan bijv. pillen.(tijdje progynon depot en topasel gebruikt en merkte duidelijk verschil) Jammer dat ik allergisch ben voor pleisters en nu weer aan de pillen zit(injecties zijn zo'n gedoe om in te kopen uit het buitenland) anders zou ik zeker voor de pleisters gaan. Ik adviseer iedereen die pillen gebruikt maar niet allergisch is voor pleisters om te switchen puur alleen al om de risico's.
-
Anon20190122
Ik vond persoonlijk dat geplak met pleisters een doffe ellende.
Gel is voor mij echt de uitkomst met alle voordelen van pleisters en niet de nadelen.
Gel is voor mij echt de uitkomst met alle voordelen van pleisters en niet de nadelen.
-
Anon20190501
Ik heb uitsluitend ervaring met gel en zou echt niet anders willen. Zeker met een fysiek zeer actieve levensstijl lijken pleisters nogal lastig.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
epvanbeveren
At Sigrid, ik werk in de buitendienst op een rangeer terein van de spoorwegen, veel lopen, bukken en andere lichaams houdingen. 8 tot soms16 uurige diensten, warm, koud, Nat en droog weer.Sigrid schreef:Ik heb uitsluitend ervaring met gel en zou echt niet anders willen. Zeker met een fysiek zeer actieve levensstijl lijken pleisters nogal lastig.
Dit zal dus nadelig kunnen zijn?
In Junie heb ik een afspraak bij de endogycoligist en zal zeker kijken of hij mij evt. Een proef recept Kan geven om het uit te testen.
-
Anon20210626
mijn werk was voor mij een reden om vooral geen pleisters te willen idd. Ik slik tabletten en dat bevalt goed. De endo ging daar zonder discussie in mee
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Fiona
Ik gebruik Cysten100, 2 pleisters per week en als het erg warm is en de pleisters steeds los gaan laten dan gebruik ik Progynova 2x daags.
-
Anon20190501
@epvanbeveren:
Mijn endo is grote voorstander van gel omdat de dosering makkelijk en nauwkeurig aan te passen is en omwille van de lagere belasting van de lever ivm pillen.
Ikzelf ben grote voorstander van gel omdat deze makkelijk aan te brengen is en zeer snel absorbeert. Na enkele minuten kan/mag ik mijn vriendin alweer een knuffel geven
. En ook omdat pleisters inderdaad kunnen loslaten bij fysieke activiteit en transpireren.
Mijn endo is grote voorstander van gel omdat de dosering makkelijk en nauwkeurig aan te passen is en omwille van de lagere belasting van de lever ivm pillen.
Ikzelf ben grote voorstander van gel omdat deze makkelijk aan te brengen is en zeer snel absorbeert. Na enkele minuten kan/mag ik mijn vriendin alweer een knuffel geven
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Alice
@ epvanbeveren,
Je hebt wel een stevig beroep,
Pillen (estradiol valerate) is wat minder geschikt voor je, pillen + leeftijd (30+) = vergrote kans op trombose,
pleisters kan maar.....,
blijft eigenlijk over gel en injecties. Injecties kunnen (dus niet altijd) moodswings geven.
Als ik het goed begrijp wordt in de USA nog Premarin voorgeschreven ik vraag me af of je dit zou willen gebruiken.
Je hebt wel een stevig beroep,
Pillen (estradiol valerate) is wat minder geschikt voor je, pillen + leeftijd (30+) = vergrote kans op trombose,
pleisters kan maar.....,
blijft eigenlijk over gel en injecties. Injecties kunnen (dus niet altijd) moodswings geven.
Als ik het goed begrijp wordt in de USA nog Premarin voorgeschreven ik vraag me af of je dit zou willen gebruiken.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
-
epvanbeveren
@Alice... Premarin... Klinkt wel bekend maar weet niet zeker. Ik heb wel gehoord dat de vooraad van injecteer baar hormonen minder wordt.
-
Alice
Of de verkrijgbaarheid van injecteerbare hormonen in de USA tijdelijk is, een dipje?
https://www.theguardian.com/society/201 ... healthcare
Info huidige stand van zaken,
https://www.accessdata.fda.gov/scripts/ ... 20USP&st=c
In het algemeen gaat de verkrijgbaarheid van estrogenen wereldwijd achteruit, minder gebruik= minder winst en daar doen we het voor.
verkrijgbare estrogen in de USA, merknamen,
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_e ... ted_States
Premarin, (geconjugeerde oestrogenen) wordt gewonnen uit de urine van zwangere merries (pregnant mares' urine). Hoe die urine gewonnen wordt is nogal controversieel ook kleven er nog extra bijwerkingen aan, dubbel zien, haaruitval, huiduitslag.
https://www.theguardian.com/society/201 ... healthcare
Info huidige stand van zaken,
https://www.accessdata.fda.gov/scripts/ ... 20USP&st=c
In het algemeen gaat de verkrijgbaarheid van estrogenen wereldwijd achteruit, minder gebruik= minder winst en daar doen we het voor.
verkrijgbare estrogen in de USA, merknamen,
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_e ... ted_States
Premarin, (geconjugeerde oestrogenen) wordt gewonnen uit de urine van zwangere merries (pregnant mares' urine). Hoe die urine gewonnen wordt is nogal controversieel ook kleven er nog extra bijwerkingen aan, dubbel zien, haaruitval, huiduitslag.
Alice;
"Computer Says No"
"Computer Says No"