Waarschijnlijk weet je dit zelf ook al wel, maar de kans dat je HIV oploopt van éénmalig vaginaal contact is sowieso al verschrikkelijk klein, en wordt nog ontzettend veel kleiner als je daarbij ook niet weet of je partner uberhaupt HIV heeft. Ik weet niet precies wat je symptomen zijn, maar in het algemeen zijn de eerste symptomen vergelijkbaar met vermoeidheid of een beetje griep. Ontzettend algemeen dus en kan echt van alle zijn.
Gewoon laten testen, maar ik zou me er tot die tijd echt geen zorgen over maken, laat staan wat de gevolgen zijn. Daarvoor is de kans dat er echt iets naars aan de hand is gewoon veel en veel te klein. Heel veel succes!
Kan HIV besmetting nadelige invloed hebben op je transitie traject?
-
Lise
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Kan HIV besmetting nadelige invloed hebben op je transitie traject?
Ja dat weet ik wel Lisa dat de kans erg klein is maar toch...
Ik maak mij er verder niet al te druk over, als het zo is dan is het eenmaal zo denk ik dan maar.
Liefs:Lisa
Ik maak mij er verder niet al te druk over, als het zo is dan is het eenmaal zo denk ik dan maar.
Liefs:Lisa
-
LiliFee
Als je onbeschermde vaginale sex hebt als man of als transvrouw met een vrouw die 1: in de acute fase van HIV zit of 2: in de terminale fase van AIDS (dan heb je het hoogste aantal HIV-virussen in je bloed) ligt het besmettingsgevaar per vrijbeurt op max 5%. Dat is een hoge kans, alleen dat is dan wel weer onder de conditie dat je partner veel kopieën van het virus in haar bloed heeft. Is ze uit de acute fase (1e 3md) dan zakt het aantal virussen aanzienlijk en daarmee de kans op besmetting ook. Die kans gaat dan langzaam omhoog naarmate de ziekte voortduurt.
Ket betrekking tot transities: een HIV besmetting kan grote gevolgen hebben. Eenzijn in de eerste plaats chirurgen die dan niet willen operen. In de tweede plaats zijn AIDS-remmers erg zware medicijnen, of je lichaam dat aankan mbt de hormonen verschilt van persoon tot persoon. Ook vergroot HIV het risico op het ontwikkelen van een trombose enorm (10x zo hoge kans). Een HIV besmetting kan dus wel degelijk een enorme invloed op je transitie hebben.
MAW: laat je testen!!
Ket betrekking tot transities: een HIV besmetting kan grote gevolgen hebben. Eenzijn in de eerste plaats chirurgen die dan niet willen operen. In de tweede plaats zijn AIDS-remmers erg zware medicijnen, of je lichaam dat aankan mbt de hormonen verschilt van persoon tot persoon. Ook vergroot HIV het risico op het ontwikkelen van een trombose enorm (10x zo hoge kans). Een HIV besmetting kan dus wel degelijk een enorme invloed op je transitie hebben.
MAW: laat je testen!!
-
Anon20230219
Tja het heeft even geduurd maar uiteindelijk goed nieuws gekregen en dat is dat ik helemaal schoon ben...
Geen SOA's en ook geen HIV..er viel een 10 kilo aardappels van mijn rug af het goede nieuws te hebben gehoord.
Ook van geleerd en zal er altijd voor zorgen dat ik mijn eigen betrouwbare bescherming bij mij draag, je weet maar nooit hoe een avondje uit kan uitlopen.
Geen SOA's en ook geen HIV..er viel een 10 kilo aardappels van mijn rug af het goede nieuws te hebben gehoord.
Ook van geleerd en zal er altijd voor zorgen dat ik mijn eigen betrouwbare bescherming bij mij draag, je weet maar nooit hoe een avondje uit kan uitlopen.
-
Anon20180311
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
-
LiliFee
Goedzo! De kans op een HIV besmetting is sowieso heel erg klein 
-
Anon20230219
Ja dat is inderdaad zo maar heb toch al vaak pech dus ja..LiliFee schreef:Goedzo! De kans op een HIV besmetting is sowieso heel erg klein