Het antwoord is vast voor de hand liggend, maar kan je met de pleisters gebruik maken van een dagje sauna?
Ik weet dat UV schadelijk is, dus buiten met de badjas. Maar is de warmte verder schadelijk voor de pleister?
Heb het uitgeprobeerd. En mijn pleister liet los. En denk dat van anderen ook wel. Komt door de lijmlaag wat dan oplost. Gewoon na de sauna een nieuwe pleister plakken.
misschien het huidtype ? of snel zweten? nog niet één keer eentje gehad die los kwam.
huid moet droog zijn, echt droog , dus niet meteen na het douchen en afdrogen, maar een uurtje later pas. en vetvrij, misschien even met een watje en alcohol schoonmaken, droog laten worden, en dan pas plakken. even de hand er op houden.
succes.
de sauna heb ik nog niet gezien sinds ik plak.
Bij mij blijven de Systen pleisters redelijk zitten, thuis in de sauna.
Bij publieke sauna's doe ik ze gewoon liever af en neem die dag dan een progynova pilletje in.
@ Mirthe_s: UV-licht breekt het estradiol in de pleister af, dus niet onder de hoogtezon gaan.
IR (infrarood) en warmte zoals in de infraroodcabine zijn niet schadelijk.
In het verleden ging ik op maandag en donderdag naar de sauna (badpakkendag) en maakte daar in het Turks stoombad de (oude) pleister los. Lijmresten laten zich dan gemakkelijk verwijderen. 's Avonds als de huid weer goed opgedroogd was plakte ik een nieuwe.