Het begin van: Testosteron

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Minne

Re: Het begin van: Testosteron

Bericht door Minne »

Ah dank voor de uitleg, dat maakt de blije reacties op de groei daar beneden al iets logischer XD
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

ik legde die link als klein kind al, eigenlijk nooit over nagedacht dat je het anders zou kunnen interpreteren. blij ook dat het zo is xD
Minne

Bericht door Minne »

Jah, als kind zag ik het wel zo inderdaad, ik dacht, die van mij moet gewoon nog effe groeien XD Maar toen duidelijk werd dat dat niet ging gebeuren begon ik het meer als onderdeel van iets vrouwelijks te zien.

De eerste shot nebido zit inmiddels in mijn bil! XD Dus ik zal het melden zodra ik veranderingen merk ;)
Minne

Bericht door Minne »

Anderhalve week later; ik merk inderdaad dat ik meer energie heb, zowel als in dat ik langer door kan gaan en door de hele dag meer energie heb maar ook dat m'n lichaam minder snel moe word van fysieke activiteit(zoals bv 20 kilometer wandelen, eerder zou ik dan wel aardig uitgeteld zijn, nu meer 'prettig moe'). Enige andere ding dat ik gemerkt heb is af en toe baarmoeder krampen(..auw...) verder nog niks. Niet een hele boeiende update, maar gezien de originele vraag van dit topic over het hebben van meer of minder energie ging leek het me toch nuttig om te melden dat ik meer energie heb dan eerst :)
Arthas

Bericht door Arthas »

Cool thanks Minne! tof om te horen dat je veel energie hebt erdoor : D Ik zit nu op 1 maand en 1 week en spijtig genoeg nog niet meer energie unlocked (haha) Maar ik denk dat dat door omstandigheden komt maybe.
Hoe komt het trouwens dat je nebido hebt gekregen? Niet via het vumc of umcg hormonen?
Minne

Bericht door Minne »

Via het VUmc, ik gaf bij de psych al aan dat ik graag nebido wilde omdat ik vaak op reis ben en dan leek het me praktisch om maar eens in de 3 maanden die injectie te hoeven. De endo zei nog wel dat ze voor de eerste drie maanden vaak de gel aanraden(omdat, stel je vind het toch te snel gaan ofzo, dan heb je er nog controle over, met nebido zit het er meteen voor 3 maanden in), maar als ik echt nebido wilde was dat prima. Het word niet vergoed, maar ik heb het er wel voor over :)
Arthas

Bericht door Arthas »

Oh relaxed man! Ja het Vumc is gelukkig wel meegaand in dat soort dingen :D
Minne

Bericht door Minne »

Ik heb nu bijna 2 maanden testo, dus ik dacht, ik schrijf even op wat ik tot nu toe gemerkt heb! Ik dacht dat het niet zo veel was, maar nu ik het opschrijf is het toch al best wel wat:

-Stem is iets lager, dit is in de afgelopen anderhalve week ofzo gebeurt, en het valt andere mensen nu daadwerkelijk ook op.
-Meer spierontwikkeling, ik kan meer tijdens m'n workouts en vooral m'n bovenarmen zijn minder stokjes, ik krijg er zelfs complimenten over :o
-Het verweefsel uit m'n borsten lijkt wel weg te smelten, m'n borstomvang is van 87 cm naar 82 cm gegaan en ik heb al bijna geen binder meer nodig met de juiste kleding! Ik hoef niet uit te leggen dat ik hier super blij mee ben xD
-Niet meer ongesteld geworden, wel behoorlijke krampen rond de tijd dat ik ongesteld zou moeten worden maar prima joh, liever dat dan het alternatief.
-In het begin had ik meer energie, nu valt dat wel mee, maar dat komt denk ik vooral door het warme weer+astma, niet zozeer door de hormonen.
-Volgens mij is m'n kaaklijn iets scherper? M'n zusje zei ook van wel, maar anderen zeggen weer van niet.
-M'n huid is vettiger, met hier en daar een pukkel. Gebruik nu twee maal daags zeep en moisturiser van de Lush en dat helpt.
-M'n huid onder de baardgrens is ruwer, en ik heb daadwerkelijke stoppels op m'n bovenlip, en laatst moest ik daadwerkelijk wat haren wegscheren! :O Ik ben nog niet passabel en niet echt interesse in de lokale 'vrouw met de baard' worden, dus die puberhaartjes scheer ik weg xD Maar wel cool dat ze er waren.
-...m'n beenhaar groeit in krulletjes.
-'Bottom growth': de eerste weken deed het daar beneden best wel pijn en ik geloof dat het ietsjepietsje gegroeid is? M'n interesse daar in is nog steeds niet bijzonder groot dus ik let er eigenlijk niet echt op.
-Van de 'hot, hungry, horny' heb ik alleen nog een klein beetje 'hungry' ervaren, maar dat valt ook wel weer mee. Soms denk ik 'IK WIL ALLES ETEN, HET KOMT DOOR DE TESTO' en dan bedenk ik me dat ik altijd al een grote eter ben geweest XD Ik ben niet aangekomen, dus het zal wel goed wezen.

Dus, al met al, ik ben nog niet passabel ofzo maar het is toch al wel wat voor nog maar 2 maanden! Eind deze maand gaat de volgende prik er in, dus ik ben benieuwd wat de volgende veranderingen gaan zijn.
colin24

Bericht door colin24 »

Super om te lezen hoe het gaat. Ik zou het ook heel graag willen.isschirn over een aantal jaar. Ik hoop nog meer te lezen over je ontwikkeling.

Gr sav
Anon20190712

Bericht door Anon20190712 »

Ik gebruik androgel.
Eerste drie maanden; opvliegers, opvliegend karakter en opgewonden
3 tot 6 maanden; stem flink omlaag, groei clitoris, het begin van het oerwoud aan rug en buikhaar, plofkop en totaal futloos
6 tot 12 maanden; geen baard in de keel meer, pukkels, begin baardgroei, baarmoeder krampen, verandering gezicht
1 tot 2 jaar; meer haar op gezicht, minder haar op m'n hoofd
2 tot 3 jaar; lichte verandering vetverdeling, meer haar op gezicht en mensen beginnen eindelijk rond de juiste leeftijd te schatten