Borstoperatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
HopeGaming

Borstoperatie

Bericht door HopeGaming »

Stel dat je kon kiezen (een kleine chest)
Zal je gaan voor de Keyhole-operatie of de dubbele incisie?
Sommige resultaten vind ik echt te gek bij de keyhole operatie, maar bij anderen hangt er echt een stuk vlees wat op een borst lijkt. Bij de dubbele incisie vind ik bijna alle resultaten goed gelukt, maar zit je met de littekens. Risico of "zekerheid" met littekens?
Anon20180311

Re: Borstoperatie

Bericht door Anon20180311 »

HopeGaming schreef:Stel dat je kon kiezen (een kleine chest)
Zal je gaan voor de Keyhole-operatie of de dubbele incisie?
Sommige resultaten vind ik echt te gek bij de keyhole operatie, maar bij anderen hangt er echt een stuk vlees wat op een borst lijkt. Bij de dubbele incisie vind ik bijna alle resultaten goed gelukt, maar zit je met de littekens. Risico of "zekerheid" met littekens?
Na wat mij persoonlijk overkwam,: Zekerheid met littekens.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jer158

Bericht door Jer158 »

Dat is heel persoonlijk, HopeGaming. Als je echt heel klein bent, is keyhole vaak wel de moeite waard. Als je wat meer een grensgeval bent is het moeilijker. Het is dan maar net wat je belangrijker vindt, de vorm of de littekens. Doorgaans is met keyhole de kans veel groter dat er revisies nodig zijn, heel soms alsnog met grote littekens.

Ik twijfel daar ook over, moet ik zeggen. Als het er op aankomt ga ik gewoon direct aan de chirurg ga vragen wat die denkt dat de beste resultaten zal opleveren.
Hung her from the branches of a mango tree
HopeGaming

Jer158 schreef:Dat is heel persoonlijk, HopeGaming. Als je echt heel klein bent, is keyhole vaak wel de moeite waard. Als je wat meer een grensgeval bent is het moeilijker. Het is dan maar net wat je belangrijker vindt, de vorm of de littekens. Doorgaans is met keyhole de kans veel groter dat er revisies nodig zijn, heel soms alsnog met grote littekens.

Ik twijfel daar ook over, moet ik zeggen. Als het er op aankomt ga ik gewoon direct aan de chirurg ga vragen wat die denkt dat de beste resultaten zal opleveren.
Hmmm vind dan vorm belangrijker.
Wat vind je van de donuttechniek, weet jij of ze die vaak toepassen? Die zit er een beetje tussen in denk ik.
Jer158

Bericht door Jer158 »

HopeGaming schreef:Hmmm vind dan vorm belangrijker.
Wat vind je van de donuttechniek, weet jij of ze die vaak toepassen? Die zit er een beetje tussen in denk ik.
Meestal worden keyhole en donut als synoniemen gebruikt. Ik ken niemand die de echte keyhole (dus alleen een kleine incisie onder de tepels) heeft gehad, maar misschien reageert er nog wel iemand die het wel heeft gehad.

Donut (of peri) waarbij ze twee cirkels rondom de tepel maken en de huid daar tussenin weghalen wordt veel vaker gebruikt. Hier geldt dat je als je een grensgeval bent waarschijnlijk betere resultaten (met met grotere littekens) kunt krijgen met dubbele incisie, of je moet ervan willen uitgaan dat je een revisieoperatie nodig hebt. Zie hier voor meer info.

Op transbucket.com plaatsen mensen foto's van hun resultaten en vaak ook van hoe groot ze voor de operatie waren. Het kan helpen om mensen op te zoeken met een vergelijkbare lichaamsvorm en te zien hoe dat gaat
Laatst gewijzigd door Jer158 op 16 apr 2017, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hung her from the branches of a mango tree
HopeGaming

Jer158 schreef:
HopeGaming schreef:Hmmm vind dan vorm belangrijker.
Meestal worden keyhole en donut als synoniemen gebruikt. Ik ken niemand die de echte keyhole (dus alleen een kleine incisie onder de tepels) heeft gehad, maar misschien reageert er nog wel iemand die het wel heeft gehad.

Donut (of peri) waarbij ze twee cirkels rondom de tepel maken en de huid daar tussenin weghalen wordt veel vaker gebruikt. Hier geldt dat je als je een grensgeval bent waarschijnlijk betere resultaten (met met grotere littekens) kunt krijgen met dubbele incisie, of je moet ervan willen uitgaan dat je een revisieoperatie nodig hebt. Zie [url=https://www.genderconfirmation.com/surgery/periareolar/]hier[\url] voor meer info.

Op transbucket.com plaatsen mensen foto's van hun resultaten en vaak ook van hoe groot ze voor de operatie waren. Het kan helpen om mensen op te zoeken met een vergelijkbare lichaamsvorm en te zien hoe dat gaat
Oke bedankt voor de info :!:
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Ik was half een twijfelgeval, chirurg gaf aan dat ik op het randje zat maar zij neigde naar dubbele incisie. Ik had het al een beetje verwacht en ben akkoord gegaan. Na een aantal negatieve verhalen van andere chirurg die het voordeel van de twijfel richting kleine operatie heeft gegeven bij andere jongens vermoed ik dat mij dat ook wel had kunnen overkomen bij die chirurg.

Bedenk je met de grote littekens overigens ook dat de meeste foto's tot het eerste jaar na de operatie zijn. Littekens kunnen nog heul erg vervagen. Belangrijk is geduld hebben en ook dat je goed beschermd tegen de zon, dat betekent ook ónder je tshirt smeren met zonnebrand als je veel in de zon zit. (meeste kleding is niet UV werend)

Ik heb over het algemeen veel geluk met de heling, is ook sneller verkleurd dan je bij de meeste ziet. (ik weet ook van anderen die al een jaar of eerder geopereerd zijn en minder lichte littekens hebben, dus het is natuurlijk ook gewoon geluk en genetisch bepaald, maar onder het mom van, hoop houden) Onderstaande foto's zijn van afgelopen maand, ruim anderhalf jaar na de operatie. Nul moment spijt gehad van de keuze voor dubbele incisie. :)

Afbeelding
Afbeelding
HopeGaming

Nathan90 schreef:Ik was half een twijfelgeval, chirurg gaf aan dat ik op het randje zat maar zij neigde naar dubbele incisie. Ik had het al een beetje verwacht en ben akkoord gegaan. Na een aantal negatieve verhalen van andere chirurg die het voordeel van de twijfel richting kleine operatie heeft gegeven bij andere jongens vermoed ik dat mij dat ook wel had kunnen overkomen bij die chirurg.

Bedenk je met de grote littekens overigens ook dat de meeste foto's tot het eerste jaar na de operatie zijn. Littekens kunnen nog heul erg vervagen. Belangrijk is geduld hebben en ook dat je goed beschermd tegen de zon, dat betekent ook ónder je tshirt smeren met zonnebrand als je veel in de zon zit. (meeste kleding is niet UV werend)

Ik heb over het algemeen veel geluk met de heling, is ook sneller verkleurd dan je bij de meeste ziet. (ik weet ook van anderen die al een jaar of eerder geopereerd zijn en minder lichte littekens hebben, dus het is natuurlijk ook gewoon geluk en genetisch bepaald, maar onder het mom van, hoop houden) Onderstaande foto's zijn van afgelopen maand, ruim anderhalf jaar na de operatie. Nul moment spijt gehad van de keuze voor dubbele incisie. :)

Afbeelding
Afbeelding
Ziet er te gek uit man!!! Zet me aan het denken xD
HopeGaming

Lijkt op de foto meer op haar dan op een litteken
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Vergeet ook niet dat niet alleen de omvang van wat je hebt mee telt. Elasticiteit van de huid is bij keyhole/donut ook heel belangrijk (als de rek er een beetje uit is van langdurig strakke binders dragen is de kans groter op gebruikte theezakjes, zelfs al heb je geen grote voorgevel).
meerdere zakken met zaagsel