Nieuwe chat! Zie dit topic.

Transgenderfestival Amersfoort 2

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Eva »

Zoals sommigen al weten wordt er gewerkt aan een Transgenderfestival in Amersfoort, in het voorjaar van 2013. Dat lijkt aardig van de grond te komen!
Mijn meissie en ik hebben in het verleden ook festivals bezocht en - vergeef me als de indruk onjuist is - daar manifesteerden FtM's zich hooguit in zeer bescheiden mate.
Het is niemand ontgaan dat dit forum inmiddels goed gevonden en gebruikt wordt door FtM's en we zijn daar heel blij mee!

Het festival gaat er deels anders uitzien dan in het verleden gangbaar was; althans dat proberen we. Dat lijkt te gaan lukken. Met name het hoofdonderdeel van het programma gaat dan heel verrassend worden.
Maar we willen meer! We willen serieus iets voor, maar vooral mét FtM's doen op dat festival!

We hebben een goede contactpersoon naar de wereld van de transmannen, maar die kent natuurlijk ook niet iedereen. Bovendien zit hij momenteel met een beperking van capaciteit.
Ideeën en voorstellen zijn bijzonder welkom. Dat kan hier, maar ook via een PB.

Verras ons :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Heleen »

Het is niemand ontgaan dat dit forum inmiddels goed gevonden en gebruikt wordt door MtF's en we zijn daar heel blij mee!
Je bedoelt waarschijnlijk FtM ? ;)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Eva »

Ja, stom he? Dank je wel; ik heb het gecorrigeerd.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Arike »

Kan je hier ook vast de exacte festivaldatum verklappen? ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Eva »

Min of meer. De bedoeling is om het in het voorjaar te doen, zodat er een koppeling kan ontstaan met het Amersfoortse Pink Spring. Niet alleen de gemeente Amersfoort is sterk bij het project betrokken, maar ook de Amersfoortse roze wereld.
Ik weet het; velen van ons hebben niets met homo's, maar hun doelgroep is inmiddels lhbt en daar krijgen ze ook subsidie voor, waarvan een deel nu beschikbaar komt voor het festival.

De datum vroeg je. De minst slechte (b)leek 25 mei. Zie ook de website van het festival.
Wat blijkt echter; op die dag komt in Amsterdam ook de Mannengroep bijeen. Mijn voorstel was en is dat de mannengroep op die datum dan gewoon gezellig naar Amersfoort komt. Door onze contactman is daar wel positief op gereageerd, maar het voorstel komt kennelijk niet helemaal door.

De gemeente Amersfoort en de roze beweging zijn heel stellig: een transgenderfestival is er niet alleen voor MtF, maar beslist ook voor FtM. Ik ben het daarmee eens. En dan heb ik ze nog niet eens verteld dat ik graag mensen die daar tussenin zitten (androgyn, genderqueer, en zo voort) graag in beweging zou willen krijgen. Acte de présence op het festival; op z'n minst.
Maarrrr... het komt er feitelijk op neer dat "geen transmannen = geen subsidie".

De transman die tot nu tot het voortouw heeft genomen neem ik niets kwalijk. Hij heeft de afgelopen jaren teveel hooi op zijn vork genomen en betaalt daar nu een hoge prijs voor qua gezondheid. Sommigen raden nu zijn naam, maar noem die hier maar niet. Hij heeft het zwaar genoeg.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Anon20180501 »

EvaVanA schreef: Maarrrr... het komt er feitelijk op neer dat "geen transmannen = geen subsidie".
Alsof alleen de koperblazers van een orkest subsidie kunnen krijgen en de slagwerkers niet. :?

Ik snap ook niet dat de subsidie wordt gegund naar gelang de opkomst van diverse 'stromingen', de subsidie moet toch gaan naar de organisatie van het festival.
De overheid heeft zich niet inhoudelijk te bemoeien met het festival, ze moeten er juist met de handen van afblijven.
Het is toch behalve een feestelijke getint samenkomen van transgenders ook deels een protest-bijeenkomst gericht tegen slecht vallende overheidsbemoeienis. :?

Heel misschien heb ik tegen die tijd weer genoeg Valys-kilometers te besteden, dan zal ik wellicht ook naar het festival komen. Ook al bezoek ik het liefst ongekaderde
gelegenheden. :)

Liefs, Daniela
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Eva »

Zonder compromissen komen we niet ver, Daniela.
Onze eigen buidel is niet diep genoeg en om torenhoge toegangsprijzen te gaan vragen schiet niet op.
Ik moet overigens zeggen dat de inzet van de gemeente Amersfoort bijzonder positief is! Ook de Wham (een soort lokale COC) verdient alle lof.
Maar niet alleen voor transmeisjes. T staat voor alle soorten van transgenders, en ik heb daar wel begrip voor.
Dus, kom op, FtM's!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Venka »

Ik vind het een heel leuk initiatief Eva,ik moet zeggen,jij bent wel heel betrokken bij het lokale T gebeuren.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Anon20180501 »

Ik besef en begrijp wel Eva, dat jullie als organisatie met handen en voeten gebonden zijn aan de secundaire voorwaarden van de gemeente Amersfoort en hun inzet is ook wel te prijzen, maar als T moet je al zoveel compromissen slikken dat ik me verslik als een eigen geweldig initiatief ook nog eens verstikt in wurg-voorwaarden. ;)

Het COC bij jullie is trouwens beter bezig dan die in Tilburg. Ik heb ze een paar keer gegoogled maar nergens heb ik gelezen dat ze ook T's vertegenwoordigen. Ik vond uberhaupt niets over transgender-verenigingen en zo in Tilburg. Toch ben ik niet de enige in Tilburg. :)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Eva »

Oh, toen wij een jaar of twee geleden in Amersfoort aan de slag gingen met T-Amersfoort werd er hier en daar ook wel wat geschrokken gereageerd, Daniela. We kregen een beetje het gevoel dat er gedacht werd "Oh jee, ze zijn voor zichzelf begonnen!"
Men nam al snel contact met ons op en inmiddels lijkt dat positieve gevolgen te hebben qua samenwerking :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)