Effect van HRT op haargroei cq haaruitval
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Effect van HRT op haargroei cq haaruitval
Klopt, maar dat is omdat het VUmc geen 'gewone' progesteron wil voorschrijven omdat ze dat niet bewezen werkzaam achten en zo. De 'onderhoudsdosis' is helemaal laag, 12,5 mg of lager, en dan speelt het hepatoxicologische argument nauwelijks nog mee.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
NicolleLaheye
Interessant topic, wat ik tot nu toe zelf ervaren heb met mijn haren sinds mijn HRT is dat het niet langer is geworden dat vaak wordt beweerd, maar wel dat het wat dikker aanvoelt en uitziet en dat ik minder haarverlies heb gekregen, al is dat laatste lastig vast te stellen of te meten. Maar heb wel het gevoel dat ik met 6 maanden aan de HRT meer heb bereikt dan 6 jaar Finasteride slikken. Omdat de Cyproternacetaat50 de oorzaak bij de bron aanpakt terwijl Finasteride meer doet aan symptoom bestrijding.
Aan Blue, je zou om te voorkomen dat je haar dunner wordt eens een fatsoenlijk model erin laten knippen, mijn ervaring is dat als je een stuk van je haren laat bijknippen dat het meteen dikker en voller uitziet.
Aan Blue, je zou om te voorkomen dat je haar dunner wordt eens een fatsoenlijk model erin laten knippen, mijn ervaring is dat als je een stuk van je haren laat bijknippen dat het meteen dikker en voller uitziet.
-
Nienke
ik vraag me af.. zou op de langere termijn inhammen ook deels terug groeien.... ik ben nog nergens aan
-
Danielle
Haarzakjes die zijn uitgeput kan je als verloren beschouwen. Haarzakjes die nog wel haren produceren, maar verzwakt zijn door DHT kunnen een opleving maken. Inhammen lijken een beetje dicht te groeien doordat dunne donshaartjes weer kans krijgen te blijven zitten en uit te groeien tot een volwassen haar.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Blue
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Nu ongeveer 4.5 maand hrt en dit is wat ik tot zover gemerkt heb vwb haargroei.
Mijn haar is een regelrecht drama aan het worden.
Ik heb altijd een behoorlijk volle bos haar gehad en een dikke paardenstaart.
Wel is het haar aan de voorkant dunner maar dit is iets wat zich heel geleidelijk ontwikkelde.
Ik zie rond de haarlijn en inhammen zowaar herstel. Veel verse dons haartjes en op de haarlijn zelf zijn ze zelfs al wat langer gegroeid.
De rest van mijn haar lijkt echter al maar dunner te worden. Van de volle dikke staart die ik had is nog maar een miezerig strengetje overgebleven. Ik denk dat ik toch zeker de helft van mijn haar kwijtgeraakt ben in een jaar tijd.
Dit was al voor de HRT aan de gang maar blijft dus doorgaan. Eerst dacht ik nog dat het minder erg werd maar dat is waarschijnlijk alleen maar zo omdat er minder haar is om uit te vallen.
Ik zie vooralsnog geen kale plekken want de haaruitval is zeer diffuus. Ook groeien er blijkbaar wel nieuwe haren terug want ik heb overal van die springerige korte haren
Dit is volgens mij ook geen hormonen kwestie of alopecia androgenetica. Ik vermoed zelf dat de oorzaak chronische stress en depressie is.
Wel is het haar aan de voorkant dunner maar dit is iets wat zich heel geleidelijk ontwikkelde.
Ik zie rond de haarlijn en inhammen zowaar herstel. Veel verse dons haartjes en op de haarlijn zelf zijn ze zelfs al wat langer gegroeid.
De rest van mijn haar lijkt echter al maar dunner te worden. Van de volle dikke staart die ik had is nog maar een miezerig strengetje overgebleven. Ik denk dat ik toch zeker de helft van mijn haar kwijtgeraakt ben in een jaar tijd.
Dit was al voor de HRT aan de gang maar blijft dus doorgaan. Eerst dacht ik nog dat het minder erg werd maar dat is waarschijnlijk alleen maar zo omdat er minder haar is om uit te vallen.
Ik zie vooralsnog geen kale plekken want de haaruitval is zeer diffuus. Ook groeien er blijkbaar wel nieuwe haren terug want ik heb overal van die springerige korte haren
Dit is volgens mij ook geen hormonen kwestie of alopecia androgenetica. Ik vermoed zelf dat de oorzaak chronische stress en depressie is.
-
Elise
Oh balen zeg. Erg vervelend Blue. Aan de en kant fijn dat je niet denkt dat het door de HRT komt. Maar wel heel vervelend om te horen dat je leven zo stressvol is op dit moment. Ik hoop dat je hierin meer rust en optimisme vindt.Blue schreef:Nu ongeveer 4.5 maand hrt en dit is wat ik tot zover gemerkt heb vwb haargroei.
-
henriette
Oftewel, kalend blijft kalend, zoals bij mijn hoofd (erfelijk bepaald)? Dus ik zou sowieso een pruik moeten blijven dragen?Danielle schreef:Haarzakjes die zijn uitgeput kan je als verloren beschouwen.
-
Dieuwertje
Dan is er ook nog transplantatie. Maar daarvoor moet je natuurlijk wel nog genoeg haar over hebben. En een behoorlijk gevulde portemonnee.
-
henriette
Dank voor het antwoord. Wij van de kunsten na Rutte-I doen niet aan dikke portemonnees. Dus nee, dat gaat niet door.Dieuwertje schreef:Dan is er ook nog transplantatie. Maar daarvoor moet je natuurlijk wel nog genoeg haar over hebben. En een behoorlijk gevulde portemonnee.
-
Noah1980
Ik zal in ieder geval ook je vitamines in de gaten houden. Ik had namelijk een paar jaar geleden kale plekken omdat ik een vitamine B tekort kwam. En stress is ook iets wat het kan veroorzaken.
I exist as i am, that is enough.