Progresteron

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Progresteron

Bericht door Jeste »

Tijdens de voorlichtingsavond van het VUmc op 25 april kwam progesteron heel even aan bod. En dan vooral over dat ze het niet voor willen schrijven. Er werd gezegd dat er wel een wens is om dit voorgeschreven te krijgen, omdat het de borstgroei zou bevorderen. Dat hadden ze bij het VUmc onder andere opgemerkt uit dingen die op internet geschreven worden. Het VUmc wil echter geen progesteron voorschrijven, omdat volgens hen niet is gebleken dat dit middel werkelijk effect heeft.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Progresteron

Bericht door Dieuwertje »

Die uitspraak verbaasde mij zeer. Temeer daar zij ook promoten een onderzoeksinstituut te zijn en nog veel moeten leren wat nu de juiste behandeling is. Een dergelijke expliciete weigering zou je dan niet verwachten.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Progresteron

Bericht door Eva »

Jeste schreef:Tijdens de voorlichtingsavond van het VUmc op 25 april kwam progesteron heel even aan bod. En dan vooral over dat ze het niet voor willen schrijven. Er werd gezegd dat er wel een wens is om dit voorgeschreven te krijgen, omdat het de borstgroei zou bevorderen. Dat hadden ze bij het VUmc onder andere opgemerkt uit dingen die op internet geschreven worden. Het VUmc wil echter geen progesteron voorschrijven, omdat volgens hen niet is gebleken dat dit middel werkelijk effect heeft.
Het wordt langzamerhand wel moeilijk ze serieus te nemen...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Progresteron

Bericht door Alice »

"daar zij promoten een onderzoeksinstituut te zijn" zij hebben conclusie getrokken "omdat ( ) niet is gebleken dat dit middel werkelijk effect heeft".
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Progresteron

Bericht door Dieuwertje »

Ik verdenk ze er van dat is blijven steken bij 'conlusie getrokken' en dat het onderzoek er bij ingeschoten is. Op de avond werd ook niet uitgesproken dat dat uit onderzoek is gebleken. Nu was het net zo een soort mededeling als sommige journalisten bezigen met 'ze zeggen dat'.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Progresteron

Bericht door Alice »

Na zo,n 30+ jaar onderzoek op dit gebied kun je aannemen dat ze iets wijzer zijn geworden (mag je hopen :) ).
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Progresteron

Bericht door Dieuwertje »

Alice schreef:Na zo,n 30+ jaar onderzoek op dit gebied kun je aannemen dat ze iets wijzer zijn geworden (mag je hopen :) ).
Als ik hier op het forum lees hoe ze met dosering om gaan heb ik zo mijn twijfels.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Progresteron

Bericht door Amy »

Alleen al om de omzetting van testosteron naar DHT te blokkeren lijkt het me al een goede rede om het te nemen vooral aangezien de posts die ik hier wel eens lees over DHT gerelateerde klachten na SRS.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Progresteron

Bericht door Anon20190122 »

Lees je er even goed op in Amy als je progesteron neemt hoe het hoort neem je het in maandstonden en dat doet nog al wat met je.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Progresteron

Bericht door Cait »

Vraag mij af of het ook daadwerkelijk wat doet met dht