Nate_0 schreef:Heb je het mee gemaakt dat mensen je om wilden praten? En zo ja--hoe ben je daar mee om gegaan?
Da's namelijk een van mijn grootste zorgen mbt het uit de kast komen tegenover mijn ouders.
Jaaa het leek wel interventie. Ik zeg eerlijk dat het daardoor 1e x niet lukte. Het viel me op dat mn bloedverwante enorm moeite mee hadden. Ik vind het al heel dapper dat je via deze forum advies vraagt. Dat deed ik niet toen namelijk. Ik was alleen..
Je loopt 10 stappen voor. Ook zij zijn in een transitie op dat moment namelijk.
Achteraf gezien kan je slagen door gewoon eigenwijs te zijn en door te gaan (wel respectvol blijven). Op een gegeven moment geven ze op.
Ik ging ook voor hrt leven als mezelf. Nadat ze zagen dat ik er normaal uitzag, begon de acceptatie proces voor hen echt. Belangrijkste is... Neem ze niet kwalijk voor hurtful feelings. Neem ze niet kwalijk als ze je bij jou oude naam noemen of hij zeggen. Ze zitten namelijk in een onkenningsfase en daarna rauw proces schat. En wij transseksuelen zijn al heel geduldig en helaas moet jij dat ook zijn voor hen. Tenzij je ze wilt verliezen. Ik heb de geluk dat ik niemand kwijt ben geraakt dat me lief is gezien mn cultuur.
Misschien heb je een familie lid waar je close mee bent (zoals een zus, tante of nicht) die je kan helpen immers twee is sterker dan een. Meestal houden de mensen waar je enorm goeie klik mee hebt heel goed al je geheimen. Uiteindelijk gaat het toch gebeuren.
Zeg zelf.. Wat is het ergste wat kan gebeuren? (lees deze zin paar keer opnieuw)
niemand wil je ongelukkig zien en wie weet valt het wel mee en wordt het gevierd.
Mocht het niet lukken dan is op jezelf wonen een optie en uiteindelijk komen jullie hopelijk weer in contact.
Laatste zinnetje: never give up on that whats truly yours... Inner peace!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk