Afgelopen weekend

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Aster

Afgelopen weekend

Bericht door Aster »

had ik (weer es) het genoegen om vanuit een rijdende auto vol mannen door de bestuurder door het open raam luidkeels voor HOER!!!! uitgemaakt te worden.
Overdag en er is hoegenaamd niets hoerigs aan me.Ik ben niet eens blond en jong.

Ik was aan het werk en onderweg van het ene adres naar het andere, mijn gedachten bij mijn werk.

En/maar toch. Aanvankelijk schrik ik, het volgende moment ben ik stomverbaasd en de gedachte die er achter komt is zonder uitzondering 'als ze het gezien hadden, dan was het 'omgebouwde homo' oid geweest en zou ik een risico op geweld lopen.

Dit is een realiteit in mijn dagelijks leven.

Niet leuk.

Ik voel me bekeken, negatief beoordeeld en onveilig.

Ook overdag.

En zo ken ik ettelijke vrouwen en meisjes die dit ook regelmatig overkomt, inclusief het gesis en geslis waar ik (helaas) ook mee bekend ben.
Alexandra

Re: Afgelopen weekend

Bericht door Alexandra »

Sterkte ermee. Ik (her)ken het helaas, voornamelijk in het begin, zo'n twee jaar geleden. Ben toen zelfs een keer bespuugd. Maar 't heeft mij alleen maar sterker gemaakt, ondanks zulke ervaringen heb ik ook leuke en goede ervaringen.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Jessy

Bericht door Jessy »

Er zullen altijd zulke mensen zijn die gewoon iets zoeken om je te kwetsen :(
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Aster

Bericht door Aster »

Ik ben steeds weer volkomen overdonderd als zoiets gebeurt PLUS dat ik denk....als ze HET gezien hadden dan was het omgebouwde homo oid geweest en zou ik gevaar lopen.

Tuurlijk heb ik ook erg leuke ervaringen in de zin van sjans....dat ik een blik van een man opvang die als ik terug kijk *PLINGGG* stralend naar me glimlacht.
Of auto's die voor me stoppen om me over te laten steken. Of met alle egards behandeld worden,

Dat is dan wel weer leuk. Overdag dan.

's Avonds laat of 's nachts over straat gaan is HOERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!! spitsroeden lopen.

Zelden dat dat overdag gebeurt.
Laatst gewijzigd door Aster op 20 aug 2012, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Aster

Bericht door Aster »

Jessy schreef:Er zullen altijd zulke mensen zijn die gewoon iets zoeken om je te kwetsen :(
Ik denk dat het meer een vorm van macht uitoefenen is. Beledigen, intimideren en bang maken of zo.

Bij mij kunnen ze standaard op een stomverbaasde reactie van mijn kant rekenen.
Jessy

Bericht door Jessy »

Aster schreef:Ik denk dat het meer een vorm van macht uitoefenen is. Beledigen, intimideren en bang maken of zo.
Volgens mij is het dat ook ja. Bij (te)velen is er toch een drang om zich boven anderen te plaatsen. En wanneer dat gebeurt, is de verleiding om er gebruik van te maken uit eigen belang (begin van corruptie) erg groot.
En hebben ze niks bereikt in hun leven dan proberen ze het gewoon door anderen te kleineren.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Silvia_weg

Bericht door Silvia_weg »

Aster schreef:had ik (weer es) het genoegen om vanuit een rijdende auto vol mannen door de bestuurder door het open raam luidkeels voor HOER!!!! uitgemaakt te worden.
Overdag en er is hoegenaamd niets hoerigs aan me.Ik ben niet eens blond en jong.

Ik was aan het werk en onderweg van het ene adres naar het andere, mijn gedachten bij mijn werk.

En/maar toch. Aanvankelijk schrik ik, het volgende moment ben ik stomverbaasd en de gedachte die er achter komt is zonder uitzondering 'als ze het gezien hadden, dan was het 'omgebouwde homo' oid geweest en zou ik een risico op geweld lopen.

Dit is een realiteit in mijn dagelijks leven.

Niet leuk.

Ik voel me bekeken, negatief beoordeeld en onveilig.

Ook overdag.

En zo ken ik ettelijke vrouwen en meisjes die dit ook regelmatig overkomt, inclusief het gesis en geslis waar ik (helaas) ook mee bekend ben.
gelukkig nog nooit voor hoer uitgemaakt nog..maar wel heel veel ongewenste aandacht van (groepen) jongens en ik.baal me kapot van het gedrag van sommigen...heb afgelopen tijd al 2x moeten opkomen...1 x voor n invalide man...en 1 x voor n oude man die stijfgescholden werden door jawel het waren - beeeep -...en wat ik nou echt zo kut vind is dat ik als transseksueel zijnde de enige blijk te zijn die zn bek opentrekt...en dat de rest van de nederlandjes n andere kant uitkijken en net doen alsof ze niets zien of horen...en dat vind ik pas echt walgelijk...ik heb me voorgenomen de volgende x als zich n dergelijke situatie voor doet dat ik dan de nederlanders ga aanspreken op hun passieve gedrag !!!!

er is n totale morele verloedering gaande onder bepaalde bevolkingsgroepen waar ik van walg...
ik vind nederland ook bijna geen leuk land meer eigenlijk en overweeg later weer in n rustig dorp te gaan wonen want ik heb het er helemaal mee gehad !!!

mijn tolerantie niveau is gedaald tot het vriespunt...kan het trouwens ook slecht uitstaan dat dit ons zeker 200 jaar gaat kosten minimaal voordat we samen weer n beschaving zullen worden waarin homo's en transen ed niet meer worden gediscrimineerd...het niveau van de "gewone" niet bevoorrechte jongeren wordt naarbeneden getrokken door die onopgevoede jeugd...

ik ben er helemaal klaar mee...werkelijk.
Aster

Bericht door Aster »

Silvia schreef:
- beeeep -...

voordat we samen weer n beschaving zullen worden waarin homo's en transen ed niet meer worden gediscrimineerd..
En bio vrouwen en joden en hondenbezitters enzenz.

Hier een nieuwsitem over reverse racism zoals het inmiddels in de UK en USA genoemd wordt:

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... uTube.html" target="_blank
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Discriminerend gedrag en racistische uitingen kennen ook hun oorzaken voor het ontstaan ervan. Dat de oorzaken en de veroorzakers meestal niet te zoeken zijn bij de slachtoffers maakt het nog wranger dan de beledigingen op zichzelf al zijn, maar daders zijn ook vaak slachtoffer van diezelfde oorzaken/veroorzakers
Als je racisme dus wilt uitroeien kan je er het beste geen collectief haat en nijd spelletje van maken, want dan wordt het van kwaad tot erger, maar ga nadenken over de oorzaak en de veroorzakers ervan en richt je pijlen daarop.

Ik begrijp donders goed dat je behoorlijk kwaad kan worden en gefrustreerd en een gesprek aanknopen met de belediger heeft totaal geen zin. Ik begrijp ook dat je als het binnen je mogelijkheden ligt wil verhuizen, weg uit die omgeving. Maar het probleem zal niet uit zichzelf oplossen, relevante informatie en meer en diepere kennis van zaken die je visie verbreden leiden mogelijk wel tot een oplossing.

Ik weet dat ik nu een rode vlag hijs, ergens is dit ook de kern van het probleem.

Heb mededogen met me. :)

Liefs, Daniela
Merel77

Bericht door Merel77 »

Als ik dat allemaal zo lees dan mag ik blij zijn dat ik daar geen last van heb. Pfieuw. Lijkt me doodeng.