Nieuwe chat! Zie dit topic.

Stand van zaken vereniging

Nieuws over T-Nederland en de activiteiten van T-Nederland
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Stand van zaken vereniging

Bericht door Emma »

Hoi allemaal,

Na nog geen drie weken sinds de aankondiging dat het mogelijk was om lid te worden, zitten we op 39 leden. Dat is een mooi resultaat, maar natuurlijk nog lang niet genoeg. We gaan dus nog even door met werven, het zal nog even duren voor de banner boven het forum weer verdwijnt!

Als onderdeel van de campagne hebben we een eerste folder gemaakt. Nu nog in een vrij kleine oplage, maar als de folders goed worden bevonden, maken we er meer, die we kunnen verspreiden. Natuurlijk moeten we een beetje op de kosten letten: door de contributie die we heffen is het natuurlijk niet te doen om meteen maar stapeltjes folders naar alle huisartsenpraktijken en psychologenpraktijken te sturen. We houden het voorlopig even bij de balies van VUmc en UMCG, en bij belangstellenden die er om vragen.

Wil je de folder downloaden om te lezen, dan kun je deze link openen: https://t-nederl...5/FolderTNLonline.pdf. Wil je 'm afdrukken, dan is deze versie handiger: https://t-nederl...5/FolderTNL.pdf

Mocht je ook een Facebook-account hebben: T-Nederland heeft een Facebookpagina: https://www.facebook.com/tnederland/. De pagina zal vooral dienen om activiteiten aan te kondigen en nieuws te brengen, naast wat we al op het forum en de site doen. Het zal het zeker niet vervangen!

Verdere plannen hebben we genoeg. Naast T-Amersfoort en T-Breda blijkt er genoeg animo te zijn voor T-middagen en avonden op andere plaatsen in het land, en voor andersoortige activiteiten. Deze willen we graag gaan ondersteunen. Sommige activiteiten zullen incidenteel van aard zijn, andere zullen met enige regelmaat terugkeren.

We hopen ook na de zomervakantie onze eerste ledenvergadering te kunnen organiseren. De logistiek daarvan is wat ingewikkeld, dus we zitten te denken aan een model waarbij we voorstellen eerst online bespreken, waarna de ALV alleen nog hoeft te stemmen over de voorstellen. Die ALV kan dan ook geheel of gedeeltelijk via videoconferencing (bijvoorbeeld via Skype, maar pin ons daar niet op vast) gehouden worden. Hoef je niet op de trein te stappen, en kun je toch meedoen. Maar het kost nog even wat denkwerk hoe we dat allemaal in goede banen kunnen leiden.
Wat gaan we bespreken op die ALV? In ieder geval hopen we een penningmeester te kunnen verwelkomen :)

Groetjes,
Het bestuur,
E&E
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Stand van zaken vereniging

Bericht door Nienke »

Goed bezig !, kunnen mensen dan ook digitale mailings krijgen voor wie dat wil?
Lid worden ga ik komende maand ook nog doen, staat op mijn to do list..
Wat betreft de banner, zou ik niet weg halen maar als het zo ver is gewoon kleur minder heftig maken, komt erg op je af.. maar dat is natuurlijk nu gewenst.

groetjes Nienke
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Stand van zaken vereniging

Bericht door Eva »

Dank je wel Nienke, we doen ons best ;)
Degenen die op de verzendlijst staan voor de T-avonden ontvangen al e-mailings. Dat gaan we zeker ook voor de vereniging doen.

Dan over die banner; ja, momenteel is dat nog wel nodig. Overigens ontvingen we gisteren een aanmelding van iemand die géén forumlid is, maar ons tóch heeft weten te vinden. Ook liggen er nu folders bij Receptie K (misschien verband?) en daar verwachten we ook wel nieuwe leden van.

We willen ook graag huisartsen benaderen. Emma heeft een goede drukker gevonden die 10.000 van die folders gevouwen levert voor zo'n 200 euro. Dat kan de vereniging inmiddels wel opbrengen. Alleen die bijna 5.000 postzegels wordt een probleem, zélfs met goedkope partijenpost.
Gaan we een oplossing voor zoeken. Volgende week eerst maar eens contact opnemen met huisartsenverenigingen.
Zij zullen een qua tekst aangepaste folder ontvangen. E-mail en PDF lijken de beste oplossing.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Stand van zaken vereniging

Bericht door Eva »

Oh en a propos: we zitten op 45 leden :)

We hadden onszelf beloofd bij 50 leden wat meer naar buiten gegaan treden, maar feitelijk zijn we daar al mee begonnen. Vanmiddag een gesprek met een bekende activist :D
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Stand van zaken vereniging

Bericht door wiggeltje »

toen ik bij de VU was zocht ik in de wachtkamer naar een folder die ik aan sommige van mijn vrienden wilde geven en mijn vader, waarin staat wat genderdysforie precies is, wat dit inhoud?

Vreemd genoeg,. niets kunnen vinden..
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Stand van zaken vereniging

Bericht door Eva »

Wanneer was dan, Linda? Ik heb de folders gisterochtend in het folderrek geplaatst. (oeps, autocorrectie maakte er folterrek van, hahaha)
De folder is ook on-line in te zien, klik hier.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Stand van zaken vereniging

Bericht door Nienke »

Als jullie folders laten drukken vraag dan even hoeveel "afloop" er aan het beeld moet zitten en of dat nodig is.
Afloop is de extra snij ruimte rondom de folder die er van af gesneden wordt na het nieten.
Daarmee moet je rekening houden met de opmaak van de folder, anders kan het maar zo zijn als er tekst oid dicht aan de kant staat het aangesneden wordt.
Ook is het handig om te vragen hoe je het document moet aan leveren, Adobe RGB, SRGB, CMYK... dit ivm kleur, anders kan het eea anders teleurstellend uitpakken qua kleur.

Groetjes Nienke
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Stand van zaken vereniging

Bericht door Emma »

Hoi Nienke,

We doen dit niet voor het eerst... de PDFs op de site wijken af van wat we aan de drukker sturen. Natuurlijk houden we dan rekening met afloop, en die is bij iedereen anders. We hebben nu snel een stapeltje digitaal laten produceren en bij die zaak was er geen afloop nodig, ze corrigeerden dat liever zelf. Met het ontwerp, waarbij alleen de T-vlag doorloopt tot de snijrand, was dat ook erg makkelijk te realiseren. De afdruk-PDF op de site is vooral bedoeld voor iedereen die op de eigen kleurenprinter een paar exemplaren wil afdrukken. Dat is toch altijd A4 met afwijkende marges per printer, en daar is het ontwerp dan ook op afgestemd.

Qua kleurruimte gebruiken we voor drukwerk uiteraard CMYK (Hoewel ik YMCK een leukere afkorting vind, hebben die bouwvakker en die indiaan ook weer wat te doen ;)), maar RGB voor op de site. En binnen CMYK, afhankelijk van de drukker, dan nog als daar prijs op wordt gesteld, een specifiek kleursysteem.

Overigens zit er om het kleurverloop achter de tekst een haarlijn die er niet hoort. Maar voor een eerste versie ben ik tevreden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Stand van zaken vereniging

Bericht door wiggeltje »

Eva schreef:Wanneer was dan, Linda? Ik heb de folders gisterochtend in het folderrek geplaatst. (oeps, autocorrectie maakte er folterrek van, hahaha)
De folder is ook on-line in te zien, klik hier.
dat was 3-5-'17. Deze maand ga ik weer heen. Ben nu wel nieuwsgierig ;)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Stand van zaken vereniging

Bericht door Eva »

Okee, zou je dan ook willen controleren of er nog voldoende folders zijn?
Dat verzoek is aan iedereen die daar komt. Effe kijken en ons een seintje geven als we moeten aanvullen.
Onze dank is bij voorbaat al 1 meter 94 ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)