Maar hem een veilig contact bieden met een ander kan wel heel erg waardevol zijn--net als wat Dieuwertje zegt, in contact blijven is zo ontzettend belangrijk. Het voelt alsof je tegen je gevoel in gaat op het moment dat je depressief bent, vandaar dat hij het waarschijnlijk niet wil, want hij heeft het gevoel dat hij niks voor jou betekent etc. maar een depressie is meestal beter te verdragen/minder heftig/etc. op het moment dat de persoon die aan de depressie lijdt in contact blijft met anderen, en dan voornamelijk positieve contacten. Een depressie komt trouwens ook niet opeens--hij wil jou beschermen en heeft het waarschijnlijk daarom niet gezegd toen het slechter begon te gaan tot het zo ver heen was dat het niet anders kon. Als hij nog geen professionele hulp krijgt wil ik er wel op aandringen dat hij dit zoekt/jij hem helpt dit te zoeken.
Dat kan dus ook fysieke aanwezigheid zijn. Ik weet dat in de momenten waarop ik ontzettend depri ben, ik vooral iemand wil die me een knuffel kan geven, die snapt dat ik me kut voel en bij me blijft ondanks alles, los van gesprekken oid die je zou kunnen voeren.
In ieder geval, heel veel succes met de situatie.