Petitie uitbreiding ipv krimp transgenderzorg

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Anon20180311

Re: Petitie uitbreiding ipv krimp transgenderzorg

Bericht door Anon20180311 »

RLE, is geen medicament en geen operatieve ingreep, kost niets ( alleen persoonlijk) aan de zorgverzekeraars.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Oh dus gatekeeping is iets van de zorgverzekeraars? (psychologen zijn gratis?)
Irene
Anon20180311

Irene_de_Vreede schreef:Oh dus gatekeeping is iets van de zorgverzekeraars? (psychologen zijn gratis?)
Wel in België niet, die zijn zelfs duurder dan een Psychiater.
(Ps. in België is niets gratis, ook niet der GD)

Grtz Nick ;)
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 17 mei 2017, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Irene_de_Vreede
Moderator

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb niet de indruk dat ik ook maar enigszins begrijp wat je punt is Nick.
Irene
Anon20180311

Simpel, wat zal/zullen we duidelijk winnen met GD uit de DSM te halen ?

Grtz Nick ;)
Emma
Beheerder

Re: Petitie uitbreiding ipv krimp transgenderzor

Bericht door Emma »

Nick schreef:Simpel, wat zal/zullen we duidelijk winnen met GD uit de DSM te halen ?

Grtz Nick ;)
Dat we net zoals homoseksuelen niet meer als geestesziek gezien worden. Want dàt zijn we niet.

Een andere term die wel gebruikt wordt is 'genderincongruentie'. En dat is, net als alles wat als niet 'normaal' gezien wordt na de geboorte, gewoon medisch behandelbaar. Met een schisma of Möbius ben je ook niet geestesziek, hoewel mensen die dat hebben wel bijkomende schade kunnen oplopen door pesterijen en dergelijke. En dan kun je gewoon de hulp van een psycholoog inroepen. Maar medische behandelingen worden gewoon zonder hulp van een psycholoog uitgevoerd. Logisch, toch?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180311

Re: Petitie uitbreiding ipv krimp transgenderzor

Emma schreef:
Nick schreef:Simpel, wat zal/zullen we duidelijk winnen met GD uit de DSM te halen ?

Grtz Nick ;)
Dat we net zoals homoseksuelen niet meer als geestesziek gezien worden. Want dàt zijn we niet.

Een andere term die wel gebruikt wordt is 'genderincongruentie'. En dat is, net als alles wat als niet 'normaal' gezien wordt na de geboorte, gewoon medisch behandelbaar. Met een schisma of Möbius ben je ook niet geestesziek, hoewel mensen die dat hebben wel bijkomende schade kunnen oplopen door pesterijen en dergelijke. En dan kun je gewoon de hulp van een psycholoog inroepen. Maar medische behandelingen worden gewoon zonder hulp van een psycholoog uitgevoerd. Logisch, toch?
Hoi Emma,

Idd, maar homoseksuelen hebben geen zware en moeilijke operatieve ingrepen nodig. Terwijl een groot aantal bij ons, eventueel niet één maar meerdere nodige operatieve ingrepen kent ( los nog der mogelijke zware complicaties en bijkomende operaties), plus eventueel een geslachts en naamsverandering. En een transitie/transformatie is niet even binnen lopen in de schoen winkel om een paar nieuwe schoenen, toch.

Voor velen van ons is er meer dan hormonen nodig. En ieder van ons, kent/kende al jaren zijn of haar GD probleem, voor de stap tot niet/weining twijfel, en nu ga ik er voor,...........

En dan kan je toch niet verwachten dat alles nu " hormonen" en op 1-2-3 alles operatief voorbij is.

En trouwens ik hou niemand tegen om zijn/haar hormonen via internet te kopen/nemen.
Mijn traject is al een X-aantal jaren voorbij, voor mij, mag en kan stilaan alles, zolang het maar een duidelijke win situatie is der transgenders, want ik hou van mijn lotgenoten ( jong/oud, sterk/zwak, arm/rijk :hug2: ).

Grtz Nick ;)
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Nee, maar voor welke medische ingreep dan ook heb je normaal gesproken een arts nodig, en geen psycholoog. Daar gaat het om.

Zware en moeilijke operatieve ingrepen: arts
Hormonen: arts
Naamsverandering: ambtenaar van de burgelijke stand

In dit rijtje komt nergens een psycholoog voor,
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Maar dan ook:

GD, ben je wel zeker, dat het dát is?: begeleiding van psycholoog/psychiater
GD, en quid comorbiditeit?: begeleiding van psycholoog/psychiater
GD, en is een medisch traject voor jou de juiste keuze?: Begeleiding van...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Emma schreef:Nee, maar voor welke medische ingreep dan ook heb je normaal gesproken een arts nodig, en geen psycholoog. Daar gaat het om.
Toch is het zo dat vóór iedere medische ingreep een diagnosestelling vereist is; met een gebroken been mag je even op de foto en dat vinden we helemaal niet stigmatiserend. En aangezien je als transgender niet door een scan heen kunt (al lijkt me dat ook niet echt wenselijk, maar dat terzijde), moet het toch op de een of andere manier ingevuld worden.. Ik kan bij een andere afdeling ook niet binnenlopen met de mededeling dat ik graag "1 liter meducijn" wens, dan zal ik eerst even met een verhaaltje op de proppen moeten komen. Vinden we niet vreemd, het schuurt in onze hoek vanwege de ellenlange wachtlijsten en het rigide protocol. We zijn lichamelijk 'gezond', dat is gek genoeg het probleem.