IDAHOT: Niet goed! Geld terug?-actie gestart

Psychologen en procedures
Anon20190501

Re: IDAHOT: Niet goed! Geld terug?-actie gestart

Bericht door Anon20190501 »

Idd, mooi voorbeeld van constructief outside the box denken. Wanneer je data zinvol wil vergelijken, dan moet wel voldaan zijn aan ceteris paribus.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Alice

Bericht door Alice »

Zou het kunnen zijn dat het Callen-Lorde concept voortkomt uit de grote stroom patiënten (met beperkte financiële middelen) die hulp bij C-L zoeken en dat C-L een snelle diagnose wil stellen daar ze niet de middelen (mensen, tijd, geld) hebben om een wat breder onderzoek te doen maar toch zoveel mogelijk patiënten willen helpen. En daarvoor het Informed Consent model in het leven is geroepen, die ook C-L bescherming kan bieden tegen juridische consequenties.
Dat er door C-L aangegeven wordt dat er weinig spijtoptanten zijn zou kunnen komen door het WC-eend gehalte (VUA is er ook niet vies van), dat er een verloop is van patiënten die niet gevold kunnen/kan worden zodat er geen objectieve informatie voorhanden is.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Aan de andere kant , een coming out is een coming out. Dan kom je erachter dat ook hier het NIMBY gehalte qua reacties best wel groot is.

Een stap is een stap en die geest kan hier noch daar weer in de fles .

Die stap is , vond ik persoonlijk , veel groter als de stappen die voor mij daarna komen . en voornamelijk medisch ,transitie gericht waren .

De eerste stap heb ik volkomen zonder psych gezet en het is er een waar ik tot op heden nog geen seconde spijt van heb.Ik had er ook niet aan moeten denken om daar een psych in te betrekken dus geen haar op mijn hoofd die het ook nodig vond om daar hulp bij te zoeken.

Wat voor diagnostiek kan op tegen levenservaring ?

Dat maakte ook dat ik al wist , wat het VU ook zou gaan zeggen dat ik toch nooit meer terug zou gaan.
Ik heb me ook geen moment zorgen gemaakt OF ik groen licht zou krijgen maar meer wanneer......

Wat kan een psycholoog of een psychologisch onderzoek me dan nog extra vertellen ?

Om de C- L instantie cq concept dan maar eens deels onder de loep te nemen
Als het voor ' de wat minder bedeelde mensen in US of A dan een mogelijkheid biedt , kan ik dat alleen maar toejuichen
Die mensen zouden anders nooit ook maar in de buurt van de gelegenheid komen .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.