Sietse schreef:
Bedenk je dit: denk je echt dat die gasten die daar staan te roepen en te joelen ook maar een fractie van de moed hebben die jij hebt? Zij staan daar in hun groepje samen 'stoer' te doen en te schelden op iedereen die niet binnen hun minieme wereldje past, en jij loopt daar en je durft jezelf te zijn. Met ieder woord dat zij roepen laten ze alleen maar meer blijken hoe dom en zielig zij zijn en hoe moedig jij bent, omdat jij gewoon doorloopt en ondanks dat je het risico elke keer dat je naar buiten loopt weer loopt om zo nageroepen/gewezen te worden, het toch maar blijft doen! Denk je dat zij dat durven? Nee hoor, die jongens durven nog geen ander kleur shirtje aan te doen uit angst dat 'de groep' het niet leuk zou vinden. En jij laat je lichaam aanpassen aan je eigenlijke genderidentiteit. Wie is hier dan stoer?!
Jij loopt door en zij blijven daar achter om op mensen te schelden. Wie zou zich er dan eigenlijk kut moeten voelen?
Toen ik pas om was en pas aan de hormonen zorgde ik er voor dat degeen, meestal een man, die commentaar leverde zich ofwel kut ging voelen ofwel zwaar in de war raakte.
Door heel gewoon de zaken om te keren of ze 'naar de mond te praten'
Zo stapte ik eens uit een tram waar een groepje jongens stond waarvan 1 me bekeek, conclusies trok en riep 'HEY!!! DAT IS EEN MAN!!'
Dus riep ik terug: 'JA!! EN IK HEB EEN PIK VAN EEN METER!!'
Totale verwarring bij zoveel 'toegeven hoe de vork in de steel zat...ipv zielig en vernederd weg te kruipen. Wat natuurlijk in de bedoeling lag.
Of es een keer in de tram waar 2 meisjes voor me stonden, een eea aan me zag hoe en wat en mij uitlachend haar vriendin aan begon te porren die het niet zag.
Zeg ik dus tegen het meisje wat het niet zag: 'dat ging over mij hoor'.
En tegen het uitlachende meisje: 'met zo'n neus als die van jou moest je maar niet commentaar gaan leveren op anderen. Het lijkt wel een snavel' (enorme haakneus ja)
Meisje trok bleek weg van boosheid en belediging, begon te schelden en ik werd door een medepassagier aangesproken: 'moet dat nou zo?'
Zeg ik dus duidelijk: 'ja. Anders ga IK me rot voelen en dat ligt niet in de bedoeling. Ik lever niet als eerste negatief commentaar, dat deed zij. En wie de bal kaatst, kan em terug verwachten. FIJN dat zij zich nu zo rot voelt'.
Uitgestapt en mede passagiers en boos meisje verbouwereerd achtergelaten.
Dat krijg je dus als je zo anders was als ik: ik ontwikkelde een tong als een scheermes en ik werd een soort 'ts warrior', maar uitsluitend en alleen als reactie op. Niet uit mezelf.
Want ik had al heel vroeg en heel snel in de gaten dat als ik niet adequaat reageerde op rotopmerkingen bij mij de boosheid 'naar binnen zou slaan' met alle zelfhatende en depressieve gevolgen van dien.
Die situatie/overgang heeft ongeveer een half jaar geduurd; toen hadden de hormonen in mijn geval hun werk gedaan en had ik er geen last meer van.
Neemt niet weg dat ik alsnog een immense ontwikkeling te gaan had maar wel redelijk 'ongestoord' door anderen en kon ik gewoon in de massa opgaan.
P.s: ik hoop dat dat meisje iets aan haar neus heeft laten doen. Die was namelijk zo groot, zo haak met zulke grote neusgaten...dat als ze diep inademde door haar neus ze alle vliegende insecten binnen een straal van een meter naar binnen zoog.
P.s2: ik kom nou niet bepaald over als een (makkelijk) slachtoffer. Dus is het heeeeeeeeeeeeeel erg dom om mij proberen te slachtofferen.
En nee: daar 'sta ik niet boven'. Met gelijke munt terug betalen. Heb ik nergens meer last van. Zij wel.