Afgelopen weekend

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Silvia_weg

Re: Afgelopen weekend

Bericht door Silvia_weg »

Sasha schreef:Algemene vraag: hoe weet je zeker dat ze je als trans zien? en niet gewoon als vrouw?
Ik weet dat nog steeds nooit. Ik "denk" soms aan iemands ogen te kunnen zien dat ze zien dat ik een trans ben.
Andere keren word ik uitgebreid bekeken en denk ik dat ook en dan merk ik later dat ze niets in de gaten hadden.
Het blijft een mysterie. Ik kan geen gedachte lezen. Misschien zou dat het wel veel makkelijker maken.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Nu zijn dit wel extreme gevallen vergeleken wat mij overkomt, maar ik ben wel benieuw hoe jullie ermee omgaan als men ziet dat je een transsexueel bent en je dan in je gezicht uitlachen zonder ook maar iets te zeggen en de persoon naast zich aantikt en wijst naar je.

Dit overkomt mij vaak, meestal 1 of 2 keer als ik naar de supermarkt loop. Ik trek me dit heel erg aan persoonlijk en kan daardoor echt als ik thuis kom in elkaar storten.

Hoe hebben jullie hiermee om leren gaan (mocht je dit eens zijn overkomen)?

Het probleem is ook onder andere dat ik in een dorp woon en mensen mij aan mijn gezicht herkennen en bijvoorbeeld zien aan mijn borsten dat ik eigenlijk een vrouw ben.
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Mark schreef:Nu zijn dit wel extreme gevallen vergeleken wat mij overkomt, maar ik ben wel benieuw hoe jullie ermee omgaan als men ziet dat je een transsexueel bent en je dan in je gezicht uitlachen zonder ook maar iets te zeggen en de persoon naast zich aantikt en wijst naar je.

Dit overkomt mij vaak, meestal 1 of 2 keer als ik naar de supermarkt loop. Ik trek me dit heel erg aan persoonlijk en kan daardoor echt als ik thuis kom in elkaar storten.

Het probleem is ook onder andere dat ik in een dorp woon en mensen mij aan mijn gezicht herkennen en bijvoorbeeld zien aan mijn borsten dat ik eigenlijk een vrouw ben.
Hi Mark, het is herkenbaar wat je verteld. Ik merk dat het nog steeds wel zo is, maar het raakt me gewoonweg niet meer zo hard als voorheen. Gewoon doorknallen, en doorgaan met je leven. Vooruit, 12 stappen verder zetten en die mensen zijn geschiedenis en je hoort en ziet ze nooit meer. Meteen vergeten, niet over gaan denken en richt je aandacht meteen op iets anders, zoals je telefoon/ipod/mp3speler bijvoorbeeld, zoek direct afleiding zodat het je gedachten niet gaat beheersen.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Paul

Bericht door Paul »

Hoe dan ook; de reacties van die zogenaamde machokerels is ronduit zielig.
Ik heb er mijn leven lang last van gehad, van die smeerlappen.

However; je moet maar denken, die lui hebben geen brein, geen normaal leven en hebben waarschijnlijk iets te compenseren om zo'n grote bek op te zetten :lol:
Moet overigens wel zeggen, dat het makkelijk is om dat hier op dit forum te kunnen zeggen, maar in real life heb ik meerdere malen jankend mezelf op mn kamer opgesloten vanwege die k*t opmerkingen.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Sasha schreef:
Mark schreef:Nu zijn dit wel extreme gevallen vergeleken wat mij overkomt, maar ik ben wel benieuw hoe jullie ermee omgaan als men ziet dat je een transsexueel bent en je dan in je gezicht uitlachen zonder ook maar iets te zeggen en de persoon naast zich aantikt en wijst naar je.

Hi Mark, het is herkenbaar wat je verteld. Ik merk dat het nog steeds wel zo is, maar het raakt me gewoonweg niet meer zo hard als voorheen. Gewoon doorknallen, en doorgaan met je leven. Vooruit, 12 stappen verder zetten en die mensen zijn geschiedenis en je hoort en ziet ze nooit meer. Meteen vergeten, niet over gaan denken en richt je aandacht meteen op iets anders, zoals je telefoon bijvoorbeeld, zoek direct afleiding zodat het je gedachten niet gaat beheersen.
Afleiding zoeken is misschien wel een goede oplossing, maar ik ben bang als ik mijn telefoon pak ze dat dan ook weer in de gaten hebben (dat ik afleiding zoek en daardoor zwak ben).

Maar inderdaad, die mensen zijn geschiedenis en zie ik waarschijnlijk nooit meer. Als ik die gedachte maar vast kon houden... Kwestie van vallen en opstaan lijkt me. Ik heb nu ook pas sinds een aantal maanden mijn uiterlijk veranderd.

Bedankt voor je reactie :)
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Macho's, of dat nou mannen, vrouwen of transen zijn hebben altijd iets te compenseren. Volgens mij komt dat gedrag voort uit onzekerheid.
Irene
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Mark schreef:
Sasha schreef:

Hi Mark, het is herkenbaar wat je verteld. Ik merk dat het nog steeds wel zo is, maar het raakt me gewoonweg niet meer zo hard als voorheen. Gewoon doorknallen, en doorgaan met je leven. Vooruit, 12 stappen verder zetten en die mensen zijn geschiedenis en je hoort en ziet ze nooit meer. Meteen vergeten, niet over gaan denken en richt je aandacht meteen op iets anders, zoals je telefoon bijvoorbeeld, zoek direct afleiding zodat het je gedachten niet gaat beheersen.
Afleiding zoeken is misschien wel een goede oplossing, maar ik ben bang als ik mijn telefoon pak ze dat dan ook weer in de gaten hebben (dat ik afleiding zoek en daardoor zwak ben).

Maar inderdaad, die mensen zijn geschiedenis en zie ik waarschijnlijk nooit meer. Als ik die gedachte maar vast kon houden... Kwestie van vallen en opstaan lijkt me. Ik heb nu ook pas sinds een aantal maanden mijn uiterlijk veranderd.

Bedankt voor je reactie :)
Een peptalk kan ook wonderen doen op je eigenwaarde op te peppen, of een coach? dat zijn mensen die je wat meer weerbaarder kunnen maken. Ik luister zelf veel naar muziek wat ook zo'n functie heeft, opbeurende muziek met een boodschap wat mij heel erg sterkt. Zoals het nummer "Facing what consumes you" van Hatebreed, de teksten zijn erg sterk en heb hier veel aan gehad: (is wel in het Engels)

Facing what consumes you is the only way to be free.
Released from those poisonous fears. Resurrected once and for all.

My life, my body, my pride.
You have no opinion, no right.
I've built myself nothing like you.
My refusal is my way of life.

Doubt me, Hate me
You're the inspiration I need

I have so much more to say.
I have so much more to fight for.
I've used your lack of expectation.
As my awakening, its my ability to live forever
By my own command.
To be vehement, remain confident.

Doubt me, Hate me
You're all the inspiration I need.

Your doubt, it fuels me.
Your hate, it drives me.
The challenge ignites me.
You make me fight harder.
Laatst gewijzigd door Alexandra op 21 aug 2012, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Minne

Bericht door Minne »

Bedenk je dit: denk je echt dat die gasten die daar staan te roepen en te joelen ook maar een fractie van de moed hebben die jij hebt? Zij staan daar in hun groepje samen 'stoer' te doen en te schelden op iedereen die niet binnen hun minieme wereldje past, en jij loopt daar en je durft jezelf te zijn. Met ieder woord dat zij roepen laten ze alleen maar meer blijken hoe dom en zielig zij zijn en hoe moedig jij bent, omdat jij gewoon doorloopt en ondanks dat je het risico elke keer dat je naar buiten loopt weer loopt om zo nageroepen/gewezen te worden, het toch maar blijft doen! Denk je dat zij dat durven? Nee hoor, die jongens durven nog geen ander kleur shirtje aan te doen uit angst dat 'de groep' het niet leuk zou vinden. En jij laat je lichaam aanpassen aan je eigenlijke genderidentiteit. Wie is hier dan stoer?!

Jij loopt door en zij blijven daar achter om op mensen te schelden. Wie zou zich er dan eigenlijk kut moeten voelen?
Aster

Bericht door Aster »

Sietse schreef: Bedenk je dit: denk je echt dat die gasten die daar staan te roepen en te joelen ook maar een fractie van de moed hebben die jij hebt? Zij staan daar in hun groepje samen 'stoer' te doen en te schelden op iedereen die niet binnen hun minieme wereldje past, en jij loopt daar en je durft jezelf te zijn. Met ieder woord dat zij roepen laten ze alleen maar meer blijken hoe dom en zielig zij zijn en hoe moedig jij bent, omdat jij gewoon doorloopt en ondanks dat je het risico elke keer dat je naar buiten loopt weer loopt om zo nageroepen/gewezen te worden, het toch maar blijft doen! Denk je dat zij dat durven? Nee hoor, die jongens durven nog geen ander kleur shirtje aan te doen uit angst dat 'de groep' het niet leuk zou vinden. En jij laat je lichaam aanpassen aan je eigenlijke genderidentiteit. Wie is hier dan stoer?!

Jij loopt door en zij blijven daar achter om op mensen te schelden. Wie zou zich er dan eigenlijk kut moeten voelen?
Toen ik pas om was en pas aan de hormonen zorgde ik er voor dat degeen, meestal een man, die commentaar leverde zich ofwel kut ging voelen ofwel zwaar in de war raakte.

Door heel gewoon de zaken om te keren of ze 'naar de mond te praten'

Zo stapte ik eens uit een tram waar een groepje jongens stond waarvan 1 me bekeek, conclusies trok en riep 'HEY!!! DAT IS EEN MAN!!'

Dus riep ik terug: 'JA!! EN IK HEB EEN PIK VAN EEN METER!!'

Totale verwarring bij zoveel 'toegeven hoe de vork in de steel zat...ipv zielig en vernederd weg te kruipen. Wat natuurlijk in de bedoeling lag.

Of es een keer in de tram waar 2 meisjes voor me stonden, een eea aan me zag hoe en wat en mij uitlachend haar vriendin aan begon te porren die het niet zag.

Zeg ik dus tegen het meisje wat het niet zag: 'dat ging over mij hoor'.

En tegen het uitlachende meisje: 'met zo'n neus als die van jou moest je maar niet commentaar gaan leveren op anderen. Het lijkt wel een snavel' (enorme haakneus ja)

Meisje trok bleek weg van boosheid en belediging, begon te schelden en ik werd door een medepassagier aangesproken: 'moet dat nou zo?'

Zeg ik dus duidelijk: 'ja. Anders ga IK me rot voelen en dat ligt niet in de bedoeling. Ik lever niet als eerste negatief commentaar, dat deed zij. En wie de bal kaatst, kan em terug verwachten. FIJN dat zij zich nu zo rot voelt'.

Uitgestapt en mede passagiers en boos meisje verbouwereerd achtergelaten.

Dat krijg je dus als je zo anders was als ik: ik ontwikkelde een tong als een scheermes en ik werd een soort 'ts warrior', maar uitsluitend en alleen als reactie op. Niet uit mezelf.

Want ik had al heel vroeg en heel snel in de gaten dat als ik niet adequaat reageerde op rotopmerkingen bij mij de boosheid 'naar binnen zou slaan' met alle zelfhatende en depressieve gevolgen van dien.

Die situatie/overgang heeft ongeveer een half jaar geduurd; toen hadden de hormonen in mijn geval hun werk gedaan en had ik er geen last meer van.

Neemt niet weg dat ik alsnog een immense ontwikkeling te gaan had maar wel redelijk 'ongestoord' door anderen en kon ik gewoon in de massa opgaan.

P.s: ik hoop dat dat meisje iets aan haar neus heeft laten doen. Die was namelijk zo groot, zo haak met zulke grote neusgaten...dat als ze diep inademde door haar neus ze alle vliegende insecten binnen een straal van een meter naar binnen zoog.

P.s2: ik kom nou niet bepaald over als een (makkelijk) slachtoffer. Dus is het heeeeeeeeeeeeeel erg dom om mij proberen te slachtofferen.
En nee: daar 'sta ik niet boven'. Met gelijke munt terug betalen. Heb ik nergens meer last van. Zij wel.
Laatst gewijzigd door Aster op 21 aug 2012, 23:22, 4 keer totaal gewijzigd.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Sasha schreef:Een peptalk kan ook wonderen doen op je eigenwaarde op te peppen, of een coach? dat zijn mensen die je wat meer weerbaarder kunnen maken. Ik luister zelf veel naar muziek wat ook zo'n functie heeft, opbeurende muziek met een boodschap wat mij heel erg sterkt. Zoals het nummer "Facing what consumes you" van Hatebreed, de teksten zijn erg sterk en heb hier veel aan gehad: (is wel in het Engels)

Facing what consumes you is the only way to be free.
Released from those poisonous fears. Resurrected once and for all.

My life, my body, my pride.
You have no opinion, no right.
I've built myself nothing like you.
My refusal is my way of life.

Doubt me, Hate me

I have so much more to say.
I have so much more to fight for.
I've used your lack of expectation.
As my awakening, its my ability to live forever
By my own command.
To be vehement, remain confident.

Doubt me, Hate me
You're all the inspiration I need.

Your doubt, it fuels me.
Your hate, it drives me.
The challenge ignites me.
You make me fight harder.
Sietse schreef:Bedenk je dit: denk je echt dat die gasten die daar staan te roepen en te joelen ook maar een fractie van de moed hebben die jij hebt? Zij staan daar in hun groepje samen 'stoer' te doen en te schelden op iedereen die niet binnen hun minieme wereldje past, en jij loopt daar en je durft jezelf te zijn. Met ieder woord dat zij roepen laten ze alleen maar meer blijken hoe dom en zielig zij zijn en hoe moedig jij bent, omdat jij gewoon doorloopt en ondanks dat je het risico elke keer dat je naar buiten loopt weer loopt om zo nageroepen/gewezen te worden, het toch maar blijft doen! Denk je dat zij dat durven? Nee hoor, die jongens durven nog geen ander kleur shirtje aan te doen uit angst dat 'de groep' het niet leuk zou vinden. En jij laat je lichaam aanpassen aan je eigenlijke genderidentiteit. Wie is hier dan stoer?!

Bedankt, dit had ik inderdaad even nodig :wship:

Ik ben benieuwd hoe het maandag zal gaan als ik op introductiekamp moet. Hopelijk zijn er een aantal mensen die mij ook als normaal beschouwen. Of mij in ieder geval respecteren en in mijn waarde laten.