Petitie uitbreiding ipv krimp transgenderzorg

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Anon20180311

Re: Petitie uitbreiding ipv krimp transgenderzorg

Bericht door Anon20180311 »

Wachttijden inkorten :

Als iedere cliënt zijn of haar, afspraken grondig naleef of tijdig afbel. Zal dat al een groot verschil maken, en ja er is idd steeds meer vraag naar sneller. Maar ieder mens kent maar twee handen.

Grtz Nick ( Deze kreeg ik eveneens via de telefoon, te horen) ;)
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 20 mei 2017, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik zal er maandag eens met mijn psycholoog over spreken, want als alles wat Nick zegt uit naam van Gent, dan is het nog triester gesteld met de transgenderzorg in de Benelux dan ik dacht.
Irene
Anon20180311

Irene_de_Vreede schreef:Ik zal er maandag eens met mijn psycholoog over spreken, want als alles wat Nick zegt uit naam van Gent, dan is het nog triester gesteld met de transgenderzorg in de Benelux dan ik dacht.
Hoi Irene,

Doen en eventueel laten kennen.

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311

En nog straffer een psycholoog mag geen medicatie voorschrijven, ook geen hormonen ( België).

Grtz Nick ;)
Frederique

Bericht door Frederique »

Citizen Erased schreef:Hoezo zou je moeten liegen over je gender? Als je ziet hoe weinig uitval er is van diagnostiek naar RLE valt het met striktheid of een te binaire kijk uiteindelijk ook wel mee. Men wil zeker zijn dat jij het zeker weet (voor zover je als mens helemaal zeker kunt zijn), helemaal als jij aangeeft genderneutraal/fluïde/whatever te zijn en de wens hebt tot hormonen/operaties (want daarom ben je daar) die je richting vermannelijking of vervrouwelijking (het binaire zo je wilt) duwen. Een arts is niet opgeleid ten einde het beoordelen van psychische zaken.
Het gaat niet om uitval. Het gaat om extra wachttijd en daardoor toename van dysforie waar non-binary mensen net zo goed niet op zitten te wachten als binaire mensen ook niet. Ik zal non-binair verder als verzamelterm gebruiken.

Er zijn mensen (en -zeker- bij non-binair voelende mensen komt dit vrij algemeen voor) die echt jaren aan zelfdiagnose hebben gedaan. Die zitten niet te wachten op de volgende ronde vooroordelen van een psycholoog die denkt dat non-binary == groter risico op spijtoptant worden. Dat grotere risico is er nl niet, dat is een verkeerde aanname. Zelfs bij mensen met een genderfluide genderidentiteit is het een verkeerde aanname dat hun noodzaak voor lichamelijke veranderingen dan -dus- ook fluide zijn. Zoals het ook een verkeerde aanname is dat een non-binaire genderidentiteit ook ALTIJD tot een non-binaire genderexpressie zou moeten leiden, of non-binaire lichaamsdelen. Voor non-binair voelende mensen zijn dit heel normale uitspraken, voor psychologen en artsen is dit nog volkomen nieuw. Hoe dat kan snap ik eigenlijk niet, want non-binair bestaat ook niet sinds gister. Volgens mij vinden veel behandelaars het wel prettig om uit te gaan van hun eigen gevoelens hoe de wereld er uit ziet en vanuit dat uitgangspunt ook wel-of-geen toestemming te verlenen voor hormonen of operaties. Vervelend is het wel...

Artsen zijn opgeleid om te beoordelen of mensen in staat zijn in te stemmen met een behandeling. Dat doen ze dagelijks. Onze aandoening is NIET psychisch, het is niet voor niets dat we er naar streven om het uit het psychische deel van ICD-11 te krijgen. Ook daarom heeft een psycholoog niets in ons proces te zoeken (tenminste: niet als er geen hulpvraag voor een psycholoog is). En "er zijn hormonen/operaties nodig" is werkelijk geen hulpvraag voor een psycholoog...
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Frederique

Nick schreef:Geen enkele chirurg zal zonder tussenkomst ( psycholoog, psychiater, genderteam) op eigen houtje operatieve ingrepen of hormonen toekennen ( info. telefonisch UZ Gent).
Nee in de Benelux, NOG NIET, nee. Maar het wordt wel tijd dat dit wel gaat gebeuren.
En bij Callen-Lorde in de VS gebeurt het wel bij de hormoonbehandeling.
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Anon20180311

Frederique schreef:
Nick schreef:Geen enkele chirurg zal zonder tussenkomst ( psycholoog, psychiater, genderteam) op eigen houtje operatieve ingrepen of hormonen toekennen ( info. telefonisch UZ Gent).
Nee, NOG NIET, nee. Maar het wordt wel tijd dat dit wel gaat gebeuren.
Hoi Frederique,

Voor u mss, maar niet voor mij. En ik hoop dat, dat er ook nooit zal komen.
GD is, operatief veel meer dan een borstvergroting of flaporen kennen.

Grtz Nick ;)
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Ik ben er wel klaar mee eigenlijk. Agree to disagree. Mooi weer buiten, hoog tijd om een goed gesprek met de buitenmuur te voeren.

Afbeelding
Anon20180311

Frederique,

Los der hormonen of diagnose of wat dan ook,

Ik kende zware complicaties na mijn eerste operatie en was bij dat ik Dr. G. Decuypere ( Mijn psychiater toen genderteam UZ Gent) had en haar ook reeds al kende ( begin behandeling). Dankzij o.a. haar zit ik hier nu nog te schrijven.

Grtz Nick ;) ( kon je ook lezen op het VKG forum trouwens, draadje complicaties operatieve ingrepen, trans-mannen)
Frederique

Prima, toch? Dat is toch niet in tegenspraak met wat ik een aantal keren al schreef, namelijk dat er best positieve kanten aan psychologen KUNNEN zitten? Ik ben toch ook niet tegen psychologen in ALLE omstandigheden?

Ik ben ALLEEN tegen GATEKEEPERS en PR-medewerkers. Dus: keuringspscyhologen die besluiten of je wel-of-geen hormonen/operaties mag hebben en die dat werk doen zodat de chirurg of hormoondeskundige goede sier kan maken met zogenaamd "zorgvuldig onderzoek" voordat de transgender behandeld wordt.

Alle andere zaken mogen ze gewoon doen, zolang ze maar niet verplicht zijn en dus buiten processen blijven die ze (aantoonbaar) niet begrijpen of waar ze (volgens de transgender) geen toegevoegde waarde hebben. We hebben niet voor niets een Wet op de Geneeskundige Behandel Overeenkomst (WGBO). Let wel: een Behandel Overeenkomst. Daaruit blijkt dat ZOWEL de arts ALS de patiënt het eens moet zijn met de behandeling. Wij hebben vaak niet eens toegang tot een arts voordat we samen met die arts kunnen besluiten over nut en noodzaak van een psycholoog: artsen verwijzen -of- automatisch 100% van de transgenders door (zonder dat daar aanleiding toe is) -of- ze eisen eerst een doorverwijzingsdocument voordat ze de transgender willen zien. Beide is raar, want dan is er geen afstemming geweest over nut en noodzaak van psychisch onderzoek, of nut en noodzaak van psychische hulp.

Het simpele feit dat iemand een andere genderidentiteit heeft zou onvoldoende moeten zijn om transgenders door te sturen.
Disclaimer: