Spiermassa

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Jer158

Re: Spiermassa

Bericht door Jer158 »

Idd om de dag trainen, niet vaker ivm belasting en herstel.

Liever minder reps met meer gewicht dan meer reps met minder gewicht, als je op wilt bulken.
Hung her from the branches of a mango tree
Freedom

Bericht door Freedom »

Je voeding is net zo belangrijk als het sporten zelf. Kip, broccoli en (zilvervlies)rijst is een goed begin als basis. Magere kwark met muesli of fruit en nootjes als ontbijt.. Voor de afwisseling bruin brood met een boerenomelet. Alleen dan zonder sausjes. Het is belangrijk om na het sporten eiwitten te eten voor de spieropbouw.
Met zo'n 3x per week krachttraining kom je denk ik al een heel eind, zeker aan de testosteron. En idd wat Jer158 zegt, veel gewicht en minder reps is effectief en geeft ook een testosteron-boost als ik internet mag geloven.
Ik doe het nu zo en merk wel iets verschil, pre-t.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Fran

Bericht door Fran »

Houd je het gewicht hetzelfde of voer je het gewicht langzaam op?
Zo gauw ik met bijvoorbeeld 35 kilo de 12 reps haal gaat er 5 kilo bij. Zo zie ik ook dat ik wel degelijk sterker word.
Ow, note: ik train nog met apparaten. Ik werk langzaam naar losse gewichten toe.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Als je je gewicht teveel omhoog vind gaan dan met een iets lichter gewicht en meer herhalingen. Dan verleg je de opbouw een beetje van bodybuilding naar duurtraining. Daardoor verbrand je meer tijdens de training. Maar minder bodybuilding dus ook minder dikke armen etc.
Mijn training zag er als volgt uit. Een half uur hard fietsen om bij het trainings lokaal te komen. Dan 2 en een half uur krachttraining (series van 10 - 15 x 4) en dan weer een half uur hard terug fietsen. Daar werd ik best sterk van (bijv. Dumbbell Press laatste serie 15 x 24kg in elke hand) maar ik kreeg nooit het figuur van een bodybuilder en werd nooit zwaarder.
Hoe je lichaam reageert op sport en eten is natuurlijk ook voor ieder verschillend.
Milan070

Bericht door Milan070 »

Jullie gaan misschien nu hard lachen, maar ik kan nu (nog) maar met 10 kilo liften.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Die zelfde Dumbbell Press ben ik geloof ik begonnen met 5kg in elke hand. Maar misschien was het wel minder, kan ook 3 geweest zijn. Dus ik ga zeker niet lachen. Dus stug (maar verantwoord) door trainen. Dan komt het vanzelf.
Noah1980

Bericht door Noah1980 »

Ik ben er ook mee bezig en wat ik je aan kan raden is een voedingsschema die aangepast is op spieropbouw. Daar zitten veel eiwitten in. Misschien kan je een trainer vragen je daarbij te helpen. Ik train vier keer per week kracht. En ik zit nog niet aan de testo. Dat komt nog. Succes!
I exist as i am, that is enough.
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Haha ik zou zeggen neem een hobby ga aan auto's sleutelen krijg je vanzelf spieren! ;)
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Milan070 schreef:Jullie gaan misschien nu hard lachen, maar ik kan nu (nog) maar met 10 kilo liften.
Als het om curls gaat is dat toch wel vrij pittig al :) Probeer veel compound oefeningen te doen (shoulder press, bench press etc.): http://www.exrx.net/Lists/Directory.html is wel een handige site. Push-ups ook! Een half uurtje lijkt me wel wat karig trouwens.

Wat proteïne betreft, kijk svp uit met dierlijke eiwitten; álle dierlijke "producten" bevatten cholesterol, hebben géén vezels en zijn ontzettend zuurvormend. Logischerwijs volgt hieruit verhoogd risico op hart- en vaatziekten, diverse soorten kanker, diabetes en osteoporose. Daarnaast is er totaal onnodig een dier voor vermoord danwel misbruikt.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Vergeet vooral niet dat je geboren bent in een bio- vrouwen lichaam. Als je stopt met trainen, val je ( vroeg of laat) weer naar nul.
Wat spiermassa betreft, die is er ook niet steeds bij, alle cis-mannen. Met andere woorden : Ik ken veel cis-mannen die moeten onder voor veel cis-vrouwen ( mezelf inclusief). Als trans-man zijnde beulde/beul ik mijn lichaam niet af. Werken als een man, is voor mij ( als eerder, geboren bio-vrouw zijnde) meer dan voldoende.

Grtz Nick :)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .