Na welgeteld dertien maanden ellende is voor mij de maat nu vol. Jumbo dongen is één van de twee winkels in Dongen die structureel onvriendelijk gedrag vertonen tegen mensen met een trangsgenderachtergrond. Zo ook vandaag weer. Ik kom rond 16.40 de winkel binnen en verzamel als altijd de benodigde spullen. Tot mijn weg naar de kassa was er niets aan de hand. Echter bij de kassa tref ik het wéér. Ik stond aangesloten bij de snelle kassa / servicebalie om 16.45 en bij de het helpen van de klant voor mij (die uiterst correct werd behandeld) werpt de dienstdoende kassiére al een afkeurende blik mijn kant op waardoor voor mij de toon al gezet werd. De betreffende dame, getint en ietsje forser van postuur, groet de klant voor mij vriendelijk goedemiddag bij het weggaan. Bij mijn aantreden kijkt ze me nu nog niet eens meer aan en zegt geen woord, niet heel erg klantvriendelijk en professioneel, zelfs niet toen ik zelf het voortouw nam en goedemiddag zei zoals het de fatsoensnorm betaamt. Vervolgens is het enige wat ze tegen me zegt, vrij kortaf ook nog eens, het bedrag, waarop ik aangaf te willen pinnen. Wederom geen verbale reactie. Het vragen of ik een bon wenste was verder de enige communicatie want waar ze verder de klant die voor mij was geweest nog een fijne dag had gewenst zond ze mij huiswaarts met een blik waar de honden geen brood van lusten. Ik draaide me om en hoorde haar op dat moment weer poeslief tegen de klant na mij een goedemiddag wensen. Dat was voor mij echt de druppel die ertoe heeft geleid dat ik deze stap nu neem. Dit is géén incident. Het gebeurt meerdere keren per week en leidt er voor mij toe dat ik de Jumbo Dongen niet meer met een prettig gevoel bezoek. Dit gedrag wordt niet alleen door deze betreffende kassiére vertoond, maar is een structureel probleem binnen de organisatie. Dit soort gedrag naar klanten KAN absoluut NIET.
Ik ben geen reller maar dit wilde ik wel aanhanging maken, misschien kan de vereniging er zelfs wat mee,
Groetjes en
Lotte / Charlotte