Sinds de SRS operaties in januari j.l. heb ik o.a. last van urine verlies.
Hier heb ik nog nooit iets over gelezen.
Zijn er meer mensen die hier tijdelijk of permanent last van hebben?
Het gebeurt. In het begin, een maand of zes, had ik er ook wel last van af en toe. Meld het bij je volgende afspraak. Maak je vooralsnog geen zorgen over, het komt wel goed.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
De eerste maand kon ik vaak moeilijk aandrang voelen. Daarom maar geregeld even naar het toilet. Het gevoel van aandrang te plassen kwam later wel terug. Nu is het wel zo dat als ik moet dan moet ik ook direct. Kan het nu minder lang ophouden dan voorheen. Al ik het nog even langer uit wil stellen loop ik de kans dat ik het in mijn broek doe. Na de operatie nog 3 maanden wat last van incontinentie en dus maar Tena Lady gebruikt. Nu een half jaar na de operatie hoeft dat niet meer. Ik denk dat we moeten leren omgaan met een kortere plasbuis.
Ik heb helemaal opnieuw moeten leren mijn plas op te houden ik gebruik daar een andere spier voor als in de oude situatie dat heeft mij een aantal maanden gekost.
Dat had ik inderdaad ook!
Ik was in het begin doodsbenauwd dat ik incontinent zou blijven.
Ik ben er heel bewust op gaan trainen de boel op te houden als ik aandrang kreeg dit wierp vrij vlot vruchten af.
Ben in 2014 in Duitsland geopereerd en had na mijn SRS ook erg veel urineverlies. Ik ben naar de uroloog in het VUmc gegaan en het bleek dat ik door littekenweefsel een sterke vernauwing aan het einde van de urinebuis in de vagina had opgelopen. In het VUmc wilden ze mij niet helpen want ik had overgewicht. Voor een eenvoudige operatie moest ik bij het VU een volledige narcose ondergaan, wat echt klink klare onzin is! Uroloog David Pigot vond dat ook onzin maar iemand van de administratie heeft de operatie 2 jaar tegengehouden. Dus heb ik 2 jaar met zwaar urineverlies en pijn in mijn nieren en blaas rondgelopen. Zat ook ongeveer 20 maal per dag op de wc en de urine kwam met een klein straaltje uit de urinebuis. Was ondertussen meer dan 25 kilo afgevallen maar het was steeds niet genoeg. Ben voor een second opinion naar uroloog dokter Kropman gegaan in het Haga ziekenhuis. Ik ben in het Haga ziekenhuis met spoed geopereerd want ik had inmiddels een katheter geplaatst gekregen. De operatie in februari 2017 met een ruggenprik duurde 45 minuten en ik ben nu geheel vrij van urineverlies. Het plassen gaat weer zoals het hoort en ik ben erg blij! Ik gebruik nu nog wel een inlegkruisje maar het urineverlies is verwaarloosbaar.
Hoop dat je wat aan deze info hebt...