Roken operatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20180311

Re: Roken operatie

Bericht door Anon20180311 »

iemand- schreef:Die foto's zijn weerzinwekkend. Waarom zoiets op dieren?! :(

Ben nu zelf 8 dagen gestopt, vooral omdat ik al 17-18 jaar van mijn leven heb meegerookt met een kettingrokende moeder. Nu ik zelf gestopt ben denk ik echt...hoe halen ouders zoiets in hun hoofd?
Hoi iemand,

Idd, verplicht niemand tot meeroken ( zeker kinderen niet), rook buiten.
En Proficiat dat je gestopt bent, volhouden hé

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

Ik ben zelf vandaag begonnen onder begeleiding van de huisarts met Champix om te stoppen met roken.
Na vele verwoede pogingen zelf ben ik deze stap maar gaan zetten, maar mijn ouders het kwalijk nemen dat zij in mijn omgeving hebben gerookt???
Nee in die tijd was het normaal, sterker nog op verjaardagen stonden er sigaretten in een glaasje.
Maar zal echt niet tegen rokers gaan lopen jammeren zoals veel ex rokers vaak gaan doen als ze iemand een sigaret zien op steken..weet zelf wat een moeilijke verslaving het is..
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Lisa1973 schreef:Ik ben zelf vandaag begonnen onder begeleiding van de huisarts met Champix om te stoppen met roken.
Na vele verwoede pogingen zelf ben ik deze stap maar gaan zetten, maar mijn ouders het kwalijk nemen dat zij in mijn omgeving hebben gerookt???
Nee in die tijd was het normaal, sterker nog op verjaardagen stonden er sigaretten in een glaasje.
Maar zal echt niet tegen rokers gaan lopen jammeren zoals veel ex rokers vaak gaan doen als ze iemand een sigaret zien op steken..weet zelf wat een moeilijke verslaving het is..
Hoi Lisa,

Idd, in onze tijd, maar nu weten ze stilaan wel beter. Ik neem mijn ouders ook niets kwalijk, daar waren ze te liefdevol voor. En idd de sigaretten en asbak stonden gewoon op de tafel, ook bij ons thuis ( en zeker in de herberg, sigaretten volop te koop achter de toog, bijna alle merken).

En als ex-roker, weet ik maar al te goed hoe moeilijk het stoppen is, na die vele jaren . Ik rook nu zo'n 5j niet meer, ook jij komt er wel. Blijven proberen, niet opgeven meid. Alvast een dikke :hug2: .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20230219

Dank je Nick,

Nou ja met het hulpmiddel zijn er meerdere succesvol gestopt dus ga er vol voor.
Heb teveel om voor te stoppen met roken dus dat werkt erg motiverend.

Liefs:Lisa
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Lisa1973 schreef:Ik ben zelf vandaag begonnen onder begeleiding van de huisarts met Champix om te stoppen met roken.
Als ex-rookster heb ik niets tegen rokers. Zolang ze anderen niet hinderen of schade berokkenen met hun gewoonte.
Of bijvoorbeeld peuken op de openbare weg gooien... Dat heb ik ook toen ik nog rookte nooit gedaan. Dat vind ik gewoon onfatsoenlijk, terwijl de meeste rokers er niet eens bij stilstaan.

Soms hoor je rokers klagen dat het leven zo duur is en dat er op het einde van het geld nog een stukje maand overblijft. Hoeveel kost roken tegenwoordig zoal voor een "gemiddelde" roker? Een euro of vijf-zes per dag? Dat is dus wel 2000 euro per jaar. Daar kan je veel leuke of nodige dingen mee doen en kopen...

Zelf ben ik in verschillende stappen gestopt. Eerst niet meer thuis roken. Vervolgens alleen nog maar bij het uitgaan. Etc. Na verloop van tijd rookte ik alleen nog bij gelegenheid. Dat viel me eigenlijk niet zo zwaar. Toen was de stap om maar helemaal te stoppen ook niet zo moeilijk meer.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20230219

Ja maar bij mij werkt dat helaas niet zo, het is of roken of helemaal niets.
Het middel helpt mij erbij en slaap er lekker op :)
Nou ik rook veel maar ik rook geen 6 euro per dag hoor, zo rond de 3,00 euro per dag maar dat is al best veel.
Als ik pakje sigaretten zou roken dan zou het wel op dat bedrag uitkomen.
Zodoende dat ik dus op deze wijze gaat stoppen.
Janice

Bericht door Janice »

Kappen, als operaties die je helpen om de persoon te worden die je altijd al hebt willen zijn niet voldoende motivatie is dan weet ik het ook niet meer.
iemand-

Bericht door iemand- »

Nick schreef:
iemand- schreef:Die foto's zijn weerzinwekkend. Waarom zoiets op dieren?! :(

Ben nu zelf 8 dagen gestopt, vooral omdat ik al 17-18 jaar van mijn leven heb meegerookt met een kettingrokende moeder. Nu ik zelf gestopt ben denk ik echt...hoe halen ouders zoiets in hun hoofd?
Hoi iemand,

Idd, verplicht niemand tot meeroken ( zeker kinderen niet), rook buiten.
En Proficiat dat je gestopt bent, volhouden hé

Grtz Nick ;)
Bedankt Nick!
Anon20230219

Janice schreef:Kappen, als operaties die je helpen om de persoon te worden die je altijd al hebt willen zijn niet voldoende motivatie is dan weet ik het ook niet meer.
Ja motivatie ontbreek het bij mij niet aan, het is eerder stress waardoor ik weer ga roken na verloop van tijd.
Zodoende dat ik het nu op een andere manier ga doen.
Janice

Bericht door Janice »

Hoe verder je in het traject komt Lisa en het balletje steeds harder begint te rollen zal de stress denk ik ook geleidelijk afnemen. Met als gevolg dat het stoppen makkelijker wordt.