Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Laurens2 »

Ik heb eens gekeken en het is niet echt mijn ding, ik ben meer gebaat in een standaard zit-in-een-kring-en-praat-als-een-groep in plaats van die een op een gesprekken. Ik zou ook eerder naar Eindhoven gaan omdat dat makkelijker bereikbaar is voor mij (mocht ik naar een praatgroep willen).

Maar ik heb nu 2 jaar therapie erop zitten met het laatste jaar de hele week gesprekstherapie dus ik ben nu even blij dat ik dat niet meer hoef. Ook al is het een heel ander onderwerp. Wil me nu even focussen op andere dingen.
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Paul »

Groot gelijk Mark, als je al zo lang therapie hebt gedaan, wil je er soms wel even vanaf!
Misschien kun je iets met de Transvisiegroepen? Ik weet niet waar die allemaal zitten, maar wellicht ook een bij jou in de buurt?
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Figó »

Hey Mark ik vind het heel fijn dat je hebt verteld hoe het gesprek ging! Ik zat daar een beetje over te tobben omdat ik niet wist wat ik me erbij voor moest stellen. Ik weet niet of het helemaal hetzelfde gaat lopen bij mij want ik ga naar Gent toe (dichterbij, voor mij maar een halfuur onderweg en Amsterdam is 4 uur :P)
Ik zal het wel zien, 12 november heb ik daar een gesprek voor een aanmelding!!!
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Laurens2 »

Viggo schreef:Hey Mark ik vind het heel fijn dat je hebt verteld hoe het gesprek ging! Ik zat daar een beetje over te tobben omdat ik niet wist wat ik me erbij voor moest stellen. Ik weet niet of het helemaal hetzelfde gaat lopen bij mij want ik ga naar Gent toe (dichterbij, voor mij maar een halfuur onderweg en Amsterdam is 4 uur :P)
Ik zal het wel zien, 12 november heb ik daar een gesprek voor een aanmelding!!!
Hey Viggo,

Alvast heel veel succes, blijf gewoon jezelf. Dan kunnen ze je het beste helpen.

Gent ligt voor mij trouwens net zo ver weg als Amsterdam geloof ik maar ik dacht blijf maar in eigen land, is misschien minder gedoe met de verzekering. Maar als ik in jou situatie zat (afstand) zou ik ook naar Gent zijn gegaan. Lijkt me trouwens dat ze daar ook gewoon beginnen met een vragenlijst en soort van introductiegesprek om je beter te leren kennen.

Gr Mark
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Harro »

Hey Mark, fijn dat je gesrpek zo goed verliep en top dat je jouw ervaring met VYmc gemeld hebt. Ik twijfel nog of ik me ga aanmelden, maar heb nu in iieder geval een beter beeld.
Misschien heb je het al ergens gemeld hoor, maar ik vroeg me af hoeveel tijd er zat tussen jouw aanmelding en dit gesprek?

gr Henrico
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Paul »

Hoi Mark,

inderdaad fijn dat je dit topic hebt geopend. Ik ga morgen bellen voor een afspraak met het VUmc. Ik had ze al gemaild, maar daar ga ik natuurlijk never antwoord meer op krijgen. Hopelijk kan ik er snel ook heen, en dan ben ik blij dat ik nog even kan kijken naar dit topic voor steun :)
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Laurens2 »

Henrico schreef:Hey Mark, fijn dat je gesrpek zo goed verliep en top dat je jouw ervaring met VYmc gemeld hebt. Ik twijfel nog of ik me ga aanmelden, maar heb nu in iieder geval een beter beeld.
Misschien heb je het al ergens gemeld hoor, maar ik vroeg me af hoeveel tijd er zat tussen jouw aanmelding en dit gesprek?

gr Henrico
Wat de meeste mensen je op dit forum zullen adviseren is om je toch aan te melden. Dat hebben ze mij ook geadviseerd. Als het gesprek namelijk goed is verlopen en je kunt beginnen aan de diagnostische fase dan zitten daar 1,5 tot 2 jaar in. Je hebt dan lang genoeg de tijd om na te denken of dit is wat je wilt en als je plotseling zoiets hebt van ik wil dit niet, dan kun je altijd afbellen.

Toen ik mij officieel aangemeld had via mail kreeg ik de volgende dag een mailtje terug dat ze me zouden bellen voor een afspraak. Dat deden ze binnen een week en (aangezien ik een verleden heb in de geestelijke zorg) moest ik een brief ondertekenen zodat zei mijn dossier bij huisdokter + instanties mogen opvragen. Hier heb ik 1 maand mee gewacht omdat ik twijfels had.

Uiteindelijk toch maar opgestuurd en binnen 1 tot 1,5 maand kon ik terecht.
Paul schreef:Hoi Mark,

inderdaad fijn dat je dit topic hebt geopend. Ik ga morgen bellen voor een afspraak met het VUmc. Ik had ze al gemaild, maar daar ga ik natuurlijk never antwoord meer op krijgen. Hopelijk kan ik er snel ook heen, en dan ben ik blij dat ik nog even kan kijken naar dit topic voor steun :)
Vreemd ik kreeg wel antwoord op mij mail, al waren het alleen maar de woorden "bedankt, we zullen je spoedig bellen voor een afspraak. Groeten ***".

Goed van je dat je toch gaat bellen. Je zult zien dat alles heel goed verloopt en de mensen daar zijn super aardig. Als je zenuwachtig of iets bent en je wilt het aan iemand kwijt mag je altijd mailen (ik wil je mijn mail wel even in een bericht naar je sturen) of natuurlijk hier wat posten.




Groetjes Mark
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Paul »

Thanks Mark, dat waardeer ik zeer!
Ik zal je laten weten wat er is gezegd na mijn telefoontje naar het VU. Ik ga vandaag bellen.
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Laurens2 »

Paul schreef:Thanks Mark, dat waardeer ik zeer!
Ik zal je laten weten wat er is gezegd na mijn telefoontje naar het VU. Ik ga vandaag bellen.
Heb je gisteren nog gebeld Paul? En heb je een afspraak kunnen maken?
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Hoe kom ik bij het VUmc? Help...

Bericht door Paul »

Hey Mark,

ja, het is gelukt, ik heb de 24e september een afspraak om 10 uur.
Ben heel benieuwd! En superspannend, want weer een stap de goeie richting in!!!
Plaats reactie