Het begin van: Testosteron

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20180311

Re: Het begin van: Testosteron

Bericht door Anon20180311 »

Minne schreef:Ik heb nu bijna 2 maanden testo, dus ik dacht, ik schrijf even op wat ik tot nu toe gemerkt heb! Ik dacht dat het niet zo veel was, maar nu ik het opschrijf is het toch al best wel wat:

-Stem is iets lager, dit is in de afgelopen anderhalve week ofzo gebeurt, en het valt andere mensen nu daadwerkelijk ook op.
-Meer spierontwikkeling, ik kan meer tijdens m'n workouts en vooral m'n bovenarmen zijn minder stokjes, ik krijg er zelfs complimenten over :o
-Het verweefsel uit m'n borsten lijkt wel weg te smelten, m'n borstomvang is van 87 cm naar 82 cm gegaan en ik heb al bijna geen binder meer nodig met de juiste kleding! Ik hoef niet uit te leggen dat ik hier super blij mee ben xD
-Niet meer ongesteld geworden, wel behoorlijke krampen rond de tijd dat ik ongesteld zou moeten worden maar prima joh, liever dat dan het alternatief.
-In het begin had ik meer energie, nu valt dat wel mee, maar dat komt denk ik vooral door het warme weer+astma, niet zozeer door de hormonen.
-Volgens mij is m'n kaaklijn iets scherper? M'n zusje zei ook van wel, maar anderen zeggen weer van niet.
-M'n huid is vettiger, met hier en daar een pukkel. Gebruik nu twee maal daags zeep en moisturiser van de Lush en dat helpt.
-M'n huid onder de baardgrens is ruwer, en ik heb daadwerkelijke stoppels op m'n bovenlip, en laatst moest ik daadwerkelijk wat haren wegscheren! :O Ik ben nog niet passabel en niet echt interesse in de lokale 'vrouw met de baard' worden, dus die puberhaartjes scheer ik weg xD Maar wel cool dat ze er waren.
-...m'n beenhaar groeit in krulletjes.
-'Bottom growth': de eerste weken deed het daar beneden best wel pijn en ik geloof dat het ietsjepietsje gegroeid is? M'n interesse daar in is nog steeds niet bijzonder groot dus ik let er eigenlijk niet echt op.
-Van de 'hot, hungry, horny' heb ik alleen nog een klein beetje 'hungry' ervaren, maar dat valt ook wel weer mee. Soms denk ik 'IK WIL ALLES ETEN, HET KOMT DOOR DE TESTO' en dan bedenk ik me dat ik altijd al een grote eter ben geweest XD Ik ben niet aangekomen, dus het zal wel goed wezen.

Dus, al met al, ik ben nog niet passabel ofzo maar het is toch al wel wat voor nog maar 2 maanden! Eind deze maand gaat de volgende prik er in, dus ik ben benieuwd wat de volgende veranderingen gaan zijn.
Hoi Minne,

Fijn om te horen dat, de veranderingen bij je zo snel gaan. Met wat geluk, ben je binnen de zes maanden passabel. Pijn bij eventuele groei, van de clitoris hoorde ik nog niet. Maar het zal wel, als alles zo snel veranderingen kent.
Je hebt mazzel, zo vroeg al die veranderingen met je testo gebruik, te zien, horen, en horen bevestigen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Arthas

Bericht door Arthas »

Tof om te horen Minne! klinkt al lekker.

Ik ben overmorgen 3 maanden aan de testosteron en dit zijn wat dingen die ik nu merk:
- Mijn energie level is nog steeds niet echt gestegen, maar zoals ik al eerder zei denk ik dat dat door omstandigheden kan komen, ik ben veel moe en ben blij als ik in bed lig haha.
- Ik heb meer honger gekregen, ik had het idee niet dat ik heel veel meer ging eten maar ik was wel na 1.5 maand hormonen al 4 kg aangekomen, hier was ik ontzettend blij mee want ik probeer al jaren aan te komen maar heb zo'n metabolisme dat ik alles kan vreten en niet dikker word.
- Door de extra kg's merk ik ook dat ik wat breder ben in mijn schouders, mijn taille is ietsje rechter geworden en mijn gezicht is een stuk dikker, het wisselt af van af en toe iets hoekig zijn naar weer een dik pubergezicht haha.
- Ik heb veel meer acne gekregen, ik gok dat dit is zoals je aanleg is, want het is echt exact dezelfde hoeveelheid als in mijn tienerjaren, gezicht, schouders, rug en borst zitten vol haha.
- Ik merk meer spierontwikkeling, ik probeer elke dag thuis oefeningen te doen met halters en ik merk zelf al een best verschil in mijn armen en buikspieren.
- groei beneden merkte ik de eerste week van de testosteron tot aan 1.5 maand denk ik, ik heb nu het idee dat het allemaal niet heel veel groter word.
- mijn borst voelt inderdaad zoals Minne ook zegt alsof het wegsmelt. ik kan nu een minder strakke binder aan.
- Qua baardgroei merkte ik vanaf 2 maanden flink wat nieuwe haren, als ik een week niet scheer heb ik nu een echt zo'n pubersikje (30-40 haren ofzo) en een dikke pubersnor. Nu ben ik van mijn aanleg al best behaard dus dit was niet een hele grote verrassing, ik merk sinds 2.5 maand ongeveer wat nieuwe haren die zich ontpoppen in mijn hals en hier en daar eentje op mijn kaak.
- Oja! nu vergeet ik bijna mijn stem haha. Die zakte de eerste maand al wat maar ik merkte vooral na de 2e maand dat ik reacties kreeg van "wow het is echt heel laag",
zelf vind ik het zeker lager en daar ben ik ook blij mee.

Voicerecordings en enkele fotos (1 van lijf 1 van gezicht) leg ik elke maand vast omdat dit voor mij helpt met mijn dysforie, Als ik momenten heb dat ik het gevoel heb dat het allemaal niet snel genoeg gaat of ik voel me slecht over iets van mijn lichaam dan helpt het om nu fotos erbij te pakken van 0 maanden hormonen en hoe het nu is, dan zie ik vaak toch een best groot verschil, of in ieder geval een verschil. Wat me dan weer een hoopvol of gerustgesteld gevoel geeft.
Maar dit is natuurlijk voor ieder anders, ik snap dat sommige hier nog veel dysforischer van kunnen worden, maar ik wou toch de tip nog even meegeven : D

Ik ben vast wat vergeten maargoed, hoop dat mensen hier nog wat aan hebben :)
Jer158

Bericht door Jer158 »

Ik ben vandaag drie weken aan de testo. Het is nog heel pril allemaal, maar ik begin nu wel dingen te merken ook al zijn die nog niet per se zichtbaar of hoorbaar voor de buitenwereld.

- Haar: Mijn lichaamshaar wordt dikker. Dit merk ik bijv. bij mijn happy trail en op de bovenbenen. Ook heb ik inmiddels enkele baardharen, waar ik er nooit meer dan 1 heb gehad.
- Lower growth: Minimaal maar wel duidelijk.
- Spieren: Mijn biceps zijn groter dan ik eerder voor elkaar kreeg. Ik ben aanzienlijk sterker, merk ik aan het gemak waarmee ik duikflessen en -setjes hanteer. Dat doe ik ook veel op het moment aangezien ik op (duik)vakantie ben, dus dat tikt aan.
- Stem: Toevallig was mijn stem vandaag 100 Hz waar ik nog niet eerder onder de 104 kwam. Ben benieuwd of dat doorzet, maar ik ga er niet van uit. Het is ook maar een miniem verschil natuurlijk

And so the saga continues. Het geeft mij zoveel rust om te weten dat ik aan de testo zit. Ik werd laatst misgenderd door een vreemde waar dat in geen maanden is gebeurd, maar het deed me echt helemaal niets. Dat zal deels door de situatie komen, maar zeker ook door de mentale rust die ik ervaar
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180311

Hoi Jer,

In het begin kan je stem ( vreemd genoeg) een beetje op en af gaan. Bij mij was dat in het begin ook zo, die klonk nu en dan veel lager, en soms weer niet. Maar dat gaat gewoon voorbij .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Overslaan van de stem is heel normaal in de puberteit dus zo gek is dat niet
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
JH_

Bericht door JH_ »

Ik ben nu 6 maanden aan de nebido en bij mij gaat het heel langzaam.
Ik had de eerste 3 maanden zowat geen veranderingen behalve het stoppen van de menstruatie.
Na de 3e maand kreeg ik wat meer haar op mijn benen en meer acne.
Rond de 5e maand merkte ik dat mijn stem begon te veranderen, meer haar op mijn bovenbenen en ik zie wat kleine zwarte haartjes op mijn bovenlip.

Ik maak ook iedere maand foto's en voice recordings. Ik hoor op de laatste recording wel duidelijk verschil, maar op de foto's zie ik echt geen verschil.
Dat is wel frustrerend.
Anon20180311

JH_ schreef:Ik ben nu 6 maanden aan de nebido en bij mij gaat het heel langzaam.
Ik had de eerste 3 maanden zowat geen veranderingen behalve het stoppen van de menstruatie.
Rond de 5e maand merkte ik dat mijn stem begon te veranderen, meer haar op mijn bovenbenen en ik zie wat kleine zwarte haartjes op mijn bovenlip.

Ik maak ook iedere maand foto's en voice recordings. Ik hoor op de laatste recording wel duidelijk verschil, maar op de foto's zie ik echt geen verschil.
Dat is wel frustrerend.
Hoi JH,

Persoonlijke veranderingen der (omwille van) testo gebruik, neem je best met een korreltje zout. Soms, zijn vele kleine veranderingen, niet enkel of door het testo gebruik alleen, maar eerder door de onbewuste of bewuste andere levensstijl. Zeker kwa spieren, het anders bewust of onbewust gaan tillen, spreken, kleden, het lichaam bekijken, voeding, gedrag, enz,......... Soms, zijn veel van die kleine veranderingen, geen echte veranderingen. Die hadden we al, maar zagen die gewoon bij ons zelf niet, als eerder mannelijk, als man-zijnde. Maar alleen het vrouwelijke, als eerder niet vrouw-zijnde.

Bij mij gingen bepaalde kleine dingen, eveneens snel. Maar de meeste echte uitgesproken veranderingen, kwamen pas na 1à2 j testo gebruik. Maak je dus geen zorgen.

Grtz Nick ;)
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

JH_ schreef:Ik ben nu 6 maanden aan de nebido en bij mij gaat het heel langzaam.

Dat is wel frustrerend.
geen menstruatie tho!!
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik snap wel dat het rot is dat de verandering zo lang op zich laten wachten :/ Ik bedoel, in progress videos heb ik wel vaker gezien dat uiterlijke veranderingen later kwamen maar damn... Denk je dat je eindelijk zo ver bent, heb je dat.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311

Wat geen menstruatie meer betreft : In mijn tijd kreeg men orgametril voor de testo ( einde menstruatie). Nu slaat men meestal orgametril over, maar soms is testo alleen onvoldoende om de menstruatie stil te leggen.

De meeste duidelijke veranderingen der testo gebruik, komen meestal toch na de buikoperatie ( zo goed als, einde oestro aanmaak).

Grtz Nick ;)