Er is ook een groot verschil der hormoon keuze en snelle veranderingen.
Zo zal Sustanon , veel sneller werken der veranderingen dan gel. Nebido, werkt naar mijn weten, eveneens iets langzamer dan Sustanon, maar veel sneller dan gel ( die werkt, naar mijn weten het langzaamste).
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick .
Nate_0 schreef:Dan is het dus zo dat gel minder snel de testosteronlevels verhoogt?
Yep, naar mijn weten wel, daar er veel testo verloren gaat bij het aanbrengen en opnemen via de huid. i.p.v. de onmiddellijke volledige opname via het spierweefsel ( inspuiting).
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Sustanon is een verzameling van testosteron in vier verschillende esters, waarvan drie met een kort halfleven (de hoeveelheid tijd waarbij de helft van de actieve stof uit het lichaam is). Doordat je één keer in de twee weken 1ml injecteert krijg je pieken en dalen, sommige mensen ondervinden daar emotionele ballast van.. fijner is eigenlijk om in één keer in de week een halve ml te zetten voor lagere pieken en hogere dalen.
Enfin, met Sustanon ondervind je waarschijnlijk sneller resultaat doordat je een stapeleffect meepakt van de kortwerkende esters wat je met Androgel (na 24 uur uit het lichaam, 10% wordt opgenomen) en Nebido (beste schijnt er na 2,5mnd wel af te zijn) niet hebt.
E.e.a. word duidelijker in een grafiek (ja, heel nat nu)
12wkn lukt helaas niet. Ik verwacht wel een sticker.
En die dalen der Sustanon 250ml, vang ik persoonlijk op met de nodige testimgel.
Ps. Ik spuit pas ( sinds een tijdje zelf, in het bovenbeen) om de drie weken (zoals de meeste trans-mannen onder ons, vroeger en op heden).
Grtz Nick
En sorry, Sustanon 1ml om de twee weken ken ik niet. En het lijntje der gewone cis-mannen en hun testo level ? Ter vergelijking ?
Grtz Nick ( domme Nick, uit België).
Bij mij waren de testosteronwaarden bij de 2 maanden en bij de 5 maanden ook nog te laag. Bij de 5e maand was het wel al iets hoger dan de 2e maand. De arts verwacht dat het na de 4e spuit wel in de mannelijke waarden zal blijven, dus ik zal wel gewoon geduld moeten hebben.
Maar ik ben wel echt blij dat mijn stem aan het veranderen is, want dat vond ik toch wel het ergste.
Dat lijkt me heel frustrerend, JH! Ik zie in trans groepen dat het heel sterk uiteen kan lopen. (Van een compleet ander gezicht in een maand tot nog nauwelijks veranderingen na een jaar...)
Het belangrijkste is dat je testowaarden goed zijn, en op termijn dat je oestrogeen laag is. Als die waarden goed zijn zul je veranderingen moeten zien ongeacht de methode van toediening. Hopelijk zal het bij jou wat sneller gaan als je waardes goed zijn.
Bij mij is tot nu toe de menstruatie juist wat minder fijn. Het kwam nu veel eerder en bleef/blijft nog steedd een beetje doorzeuren
PS: In het land waar ik woon zijn ze imo heel kundig met hormonen. Daar hebben ze een "laadfase" voor Nebido, waarbij de eerste drie spuiten maar zes weken tussentijd hebben. Om te voorkomen dat je zo een half jaar verder bent voordat je normale waarden hebt. Ik hoor ook wel dat mensen de eerste Nebidospuit laten vergezellen door een Sustanonspuit of twee weken gel (afhankelijk van wat je endo voorschrijft). Ben ook benieuwd wat de mijne gaat voorschrijven. Ik wil op termijn switchen naar Nebido maar gebruik nu gel
Jer158 schreef:Dat lijkt me heel frustrerend, JH! Ik zie in trans groepen dat het heel sterk uiteen kan lopen. (Van een compleet ander gezicht in een maand tot nog nauwelijks veranderingen na een jaar...)
Het belangrijkste is dat je testowaarden goed zijn, en op termijn dat je oestrogeen laag is. Als die waarden goed zijn zul je veranderingen moeten zien ongeacht de methode van toediening. Hopelijk zal het bij jou wat sneller gaan als je waardes goed zijn.
Bij mij is tot nu toe de menstruatie juist wat minder fijn. Het kwam nu veel eerder en bleef/blijft nog steedd een beetje doorzeuren
Hoi Jer,
Geloof jij nu echt dat je met één maand testo gebruik, een compleet ander gezicht zal kennen ? Lees jij al die onzin ? Want die is voor mij en veel lotgenoten die ik persoonlijk ken en soms niet persoonlijk ken ( via een trans-gender forum), onder ons, de trans-mannen, niets meer dan pure onzin.
Grtz Nick