Effect van HRT op haargroei cq haaruitval

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
henriette

Re: Effect van HRT op haargroei cq haaruitval

Bericht door henriette »

wiggeltje schreef:
verdiep je anders op http://www.haarweb.nl die maken je goed en snel wegwijs. Mij mag je ook vragen.
Dank wiggeltje, voor alle tips. Ik zal de aanbevolen middelen in mijn oren knopen, mocht de huidige aanpak toch niet slagen. Tot op heden gaat het goed, sneller dan ik überhaupt had verwacht, ik was op zichzelf sceptisch. Saw Palmetto gebruik ik zelf niet.

Qua medicatie in het algemeen, ik heb nog maar net mijn verwijzing naar de VU, dus het is allemaal even afwachten. Er is nog zoveel om me mee bezig te houden in deze fase.

Borstgroei heb ik trouwens al een tijdje, spontaan ontstaan, geen idee hoe dat mogelijk is, het is nog bescheiden, maar het begint toch zichtbaar te worden, zelfs in wijde mannenhemden. En nee, ik drink nauwelijks alcohol, dus van bier kan het niet komen.

Zo ben ik de laatste vijf jaar ook spontaan de haren op mijn benen en armen ben verloren. Eens in de drie weken of zo moet ik een paar plekjes bijscheren, maar dat is het dan. Voor de rest mooi glad. Een vrouw heeft me al eens gezegd, dat ze jaloers was op mijn benen. Maar ja, de baardharen, daar gebeurt niks. Da's nou jammer.

Hoe dan ook, nog eens dank, en mocht ik vragen hebben, hoor je van me.
henriette

Bericht door henriette »

wiggeltje schreef:
verdiep je anders op http://www.haarweb.nl die maken je goed en snel wegwijs. Mij mag je ook vragen.
Dank wiggeltje, voor alle tips. Ik zal de aanbevolen middelen in mijn oren knopen, mocht de huidige aanpak toch niet slagen. Tot op heden gaat het goed, sneller dan ik überhaupt had verwacht, ik was op zichzelf sceptisch. Saw Palmetto gebruik ik zelf niet.

Qua medicatie in het algemeen, ik heb nog maar net mijn verwijzing naar de VU, dus het is allemaal even afwachten. Er is nog zoveel om me mee bezig te houden in deze fase.

Borstgroei heb ik trouwens al een tijdje, spontaan ontstaan, geen idee hoe dat mogelijk is, het is nog bescheiden, maar het begint toch zichtbaar te worden, zelfs in wijde mannenhemden. En nee, ik drink nauwelijks alcohol, dus van bier kan het niet komen.

Zo ben ik de laatste vijf jaar ook spontaan de haren op mijn benen en armen verloren. Eens in de drie weken of zo moet ik een paar plekjes bijscheren, maar dat is het dan. Voor de rest mooi glad. Een vrouw heeft me al eens gezegd, dat ze jaloers was op mijn benen. Maar ja, de baardharen, daar gebeurt niks. Da's nou jammer.

Danielle

Bericht door Danielle »

henriette schreef:
wiggeltje schreef:

Zo ben ik de laatste vijf jaar ook spontaan de haren op mijn benen en armen verloren. Eens in de drie weken of zo moet ik een paar plekjes bijscheren, maar dat is het dan. Voor de rest mooi glad. Een vrouw heeft me al eens gezegd, dat ze jaloers was op mijn benen. Maar ja, de baardharen, daar gebeurt niks. Da's nou jammer.

Heb je daar al eens naar laten kijken door een arts? Jij ziet het wellicht als voordeel, maar zulke plotselinge veranderingen kunnen duiden op iets ernstigs in je endocrien systeem.
Mijn transitieblog: Fading Gender
henriette

Bericht door henriette »

Dank, Daniëlle, voor je zorg.

Ik ben eens (o.a. via Wikipedia) alle mogelijke endocriene aandoeningen doorgelopen die ik maar kon vinden.

De enige kandidaat die rept van haaruitval en broos haar is (voor zover ik kan overzien) hypothyreoïdie,https://nl.wikipedia.org/wiki/Hypothyreoïdie#Symptomen. Maar de overige symptomen herken ik niet. Vooral heb ik moeten lachen om Traagheid in denken en handelen, Concentratiestoornissen, Geheugenverlies, Apathie en Minder zin in seks (libidoverlies) . Ik heb de afgelopen jaren mijn uiterste best gedaan (dit is ironisch bedoeld) om op deze fronten hoog te scoren, maar het wou maar niet lukken. Gewichtstoename is wel eens opgetreden, maar dat kwam doordat ik stopte met roken. Die kilo's zijn er inmiddels weer van af. En verder voel ik me qua lichamelijke functies gewoon uitstekend.

Broos haar zit in de familie. Heb het ook altijd gehad. Een van mijn centrale ergernissen. En trouwens, mijn vader had ook zeer matig tot niet behaarde armen en benen, herinner ik mij opeens. En die is er 83 mee geworden.

Dus voorlopig stel ik mijn verschijnselen maar op een lijn met andere lichamelijke eigenschappen van mijzelf waarom ik als jongen werd bespot en ernstig aangevallen vanwege meisjesachtig. Nu ja, naast allerlei fantasieën enzovoorts.

Maar goed, ik heb mijn verwijzing naar de VU, dus wie weet wat ik van die kant nog eens hoor. Vooralsnog ben ik best tevreden met mijn Kate Moss-benen (ook qua lengte en vorm).
henriette

Bericht door henriette »

Ik heb het nog even gecontroleerd. Scherpe foto met mijn vader uit pakweg 1961/62, goeddeels blote benen en armen. Niks wat op serieuze haargroei wijst. Kortom, niks aan de hand. Familie-eigenschap. Ben op dat punt wat laat met de genetische inhaalslag.
Mayke

Bericht door Mayke »

beter geen haar daar
waar je het liever niet hebt
maar op mijn hooft had ik er toch wel meer gehad
leef geeft liefde voor al wat leeft