Verplicht zwemmen, onregelmatige menstruatie etc

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Esther

Verplicht zwemmen, onregelmatige menstruatie etc

Bericht door Esther »

Hoi allemaal,

Vorige week een vergadering gehad met alle betrokken instanties.
( helaas nog geen afspraak met transvisie, wacht nog op het mailtje )
Ik heb toen aangegeven dat de gevoelens NIET zijn gewijzigt...
Dit is dus in het verslag opgenomen..
Ik blij, denk we zijn weer een stap verder als zij het accepteren en mee willen werken..
dat was dus valse hoop...

Week 1 van de dagbesteding is voorbij en de ellende begint alweer....
Daar moet "hij" verplicht 1 x per week zwemmen..
Dat was dus afgelopen dinsdag....
Helaas is de natuur zeer gemeen, want de menstruatie is EN onregelmatig en VAAK...
Bang om plots ongesteld te worden..
De grote cup B werkt ookal tegen..

Het kind was helemaal hysterisch...weigerde te douchen..heeft voor het eerst in haar leven echt haar hele kamer ondersteboven gekieperd uit frustratie..had zichzelf opgesloten in de kast...
Ik heb direct de dagbesteding gebeld en de situatie uitgelegt...
Hij had gelukkig het rapport gelezen en vatte het serieus op.
We zouden dit bij de Gezinsvoogd neerleggen...
Die beldde dus 2 uur later kwaad op.
Niets mee te maken kind GAAT, boeiend als ze ongesteld wordt....
Ik kreeg met geen mogelijkheid hem naar beneden....
Oke dinsdag mocht ze dus thuisblijven, want donderdag was er toch een vergadering en dan werd alles uitgebreid besproken.
De andere kinderen van de dagbesteding zijn weggestuurd en de vergadering begon ( Waar hij dus bij zat )
UITSLAG; Niet ongesteld betekend zwemmen...
Doet ze dit NIET dan volgt er een UITHUISPLAATSING!
Zo ging het de vorige keer ook mis en dat zal nu weer gebeuren..
Gezinsvoogdes gaf aan dat ze dit met "hem"wil bespreken, waarop hij direct dichtklapte.

Momenteel is hij zo booos... Boos op het feit dat de 2 vriendinnetjes "het "uit haar hoofd hadden gepraat in groep 8.
Daarom ziet hij het ook niet zitten om dit met de Gezinsvoogdes te bespreken, want ze is bang om voor raar versleten te worden.
BJZ is dus totaal niet blij dat ik ons heb aangemeld bij transvisie/stichting transgender Eindhoven.
Zij wil dit eerst kortsluiten met een of andere instantie dat aangesloten is bij de GGZ die ik dus totaal niet vertrouw i.v.m zonder toestemming mijn medisch dossier doorgeven aan BJZ!
Ze geloofd ons niet....
Ik krijg een verplichte "opvoedcursus"van 12 upw gedurende 5 maanden.
Yep en na die cursus is mijn oudste zeker niet meer lesbisch, mijn zoon geen autisme en adhd meer en mijn jongste zit per direct in het juiste lichaam?
Ik heb al uitgelegt dat hij rechten heeft ( kinderombudsman ) en dat dat inhoud dat je met je 14 wel degelijk het recht hebt op bepaalde keuzes ( zoals lotgenotengroep van transvisie ) en dat als hij daarnaar toe wilt niemand hem kan tegenhouden, want IK heb de eindverantwoording en ik bepaal dat.

In het zwembad mag niet gezwommen worden met een tshirt aan...
Naast de kant zitten met kleding aan mag ook niet.
Verzocht om in die tijd iets anders te doen bijvoorbeeld een boek lezen en daarvan een verslag schrijven o.i.d. maar dat mag ook niet.
Eindelijk had hij een beetje rust in zijn hoofd maar dat is nu helemaal kapot.
Hikt nu al tegen de volgende dinsdag aan.
Kan nu eenmaal buiten het gezin niet zijn gevoelens uitten.( heeft mijzelf al anderhalf jaar gekost om erachter te komen )

Kreeg nog op mijn kop, want wegens de onregelmatige menstruatie zou ik naar de huisarts zijn gegaan.
Deze was een paar weken afwezig en hij wilt alleen naar deze dokter, omdat deze man heel lief is.
Heb gezegt dat ik,zodra ik de eerste afspraak heb met transvisie/stichting transgender dit wil overleggen.
Het lijkt mij namelijk niet gezond om hem aan de pil te doen.
Nog meer hormonen, borsten groeien, heupen worden nog voller....( hoe denken jullie hierover? )

Hoe kunnen wij hier het beste mee omgaan?

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moet het ff kwijt
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Verplicht zwemmen, onregelmatige menstruatie etc

Bericht door Irene_de_Vreede »

Om wanhopig van te worden als regeltjes boven het gezonde verstand worden geplaatst, veel sterkte in elk geval
Irene
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

BJZ is dus totaal niet blij dat ik ons heb aangemeld bij transvisie/stichting transgender Eindhoven.
Ik neem aan dat BJZ staat voor Bureau Jeugdzorg?
Als die club je kind de nodige zorg ontzegt wordt het misschien tijd voor juridische bijstand? Kan BJZ bogen op enige relevante ervaring met T-mensen?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Yuri

Bericht door Yuri »

Wat een verhaal ! Om ongelukkig van te worden. Ik herken het gevoel van je zoon meteen. Op mijn school hebben ze daar ook nooit naar geluisterd. Ik zocht dus naar andere oplossingen en aangezien ik problemen had met knieën en rug (door teveel sporten, voornamelijk voetbal) heb ik via een doktersbriefje de zwemlessen niet meer mee moeten doen. Voor de turnlessen van hetzelfde. De leerkrachten zijn het wel niet blijven toestaan dat ik niet mee deed, dus was ook maar tijdelijke oplossing...

I.v.m. met die maandelijkse rotzooi. Ik kreeg een voorschrift bij de dokter voor Orgametril en dat stopte het ongesteld worden. Wat voor je zoon veel beter zal aanvoelen dan een regelmatigere cyclus, denk ik...

Succes en de moed niet laten zakken, ik vind het ongelofelijk hoe u zich inzet voor uw zoon!
Yuri
Silvia_weg

Bericht door Silvia_weg »

Veel succes wat verschrikkelijk dat jullie tegen zoveel onbegrip aanlopen...helaas herkenbaar maar het is niet meer van deze tijd ! Door blijven.vechten voor jullie gelijk !!!!
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Hoi Ester

Wat erg om te horen dat dit soort dingen nog voorkomen maar wat fijn dat je hier zo sterk in staat.

Een uithuisplaatsing is wel een erg sterk middel om mee te dreigen en staat in geen verhouding tot wel of niet zwemmen. eigenlijk wordt ik zo boos als ik dit hoor dat ik moet zoeken naar nette bewoordingen.

Welke gevolgen zou het niet zwemmen van jou kind hebben die zo erg zijn dat een uithuisplaatsing gerechtvaardigt is? Geen enkel gevolg.
Wat maakt een uithuisplaatsing beter? Niets
Wat wordt er met een uithuisplaatsing erger? Alles

Waarschijnlijk is het de bedoeling van de dagbesteding dat het zwemmen tot een betere conditie leidt en dat er daardoor meer zelfvertrouwen komt en natuurlijk worden er sociale vaardigheden opgedaan enzovoort. Dit valt alleen allemaal in het niet omdat juist het "zelf" van jouw kind volledig ontkent wordt. Als ze zeggen dat dat niet zo is, dan is dat alleen in vorm, niet in inhoud.

Transsexualiteit is net ze echt als de griep. Mensen met de griep zet je voor hun welzijn niet op de tocht. mensen met transsexualiteit confronteer je niet onnodig met hun lichaam. Doe je dat wel dan stel je hun psychisch welzijn in gevaar.

Het lijkt er op dat de dagbesteding jouw kind niet de juiste zorg kan bieden omdat de zorg van die dagbesteding eerder uit lijkt te gaan naar het naleven van regels en protocollen dan naar de zorg voor mensen.

Veel geluk aan jullie allebij. Ik weet zeker dat jullie hier heel sterk uit zullen komen.

P.S

Een beetje aandringen bij transviesie en de ernst benadrukken helpt soms om eerder op gesprek te kunnen.
Je opgeven bij een genderpolie verplicht niet tot ingrepen. maar geeft wel aan dat het serieus is.

Nogmaals sterkte

Levendula
Na mij de zondvloed!
Barbarella

Bericht door Barbarella »

EvaVanA schreef:
Ik neem aan dat BJZ staat voor Bureau Jeugdzorg?
Als die club je kind de nodige zorg ontzegt wordt het misschien tijd voor juridische bijstand? Kan BJZ bogen op enige relevante ervaring met T-mensen?
Ben het helemaal met Eva eens en wil er aan toevoegen dat je altijd het recht hebt op een second opinion.

Ik wens je alweer geluk en sucses en ook een fijn week einde toe.

Levendu;la
Na mij de zondvloed!
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Beste Esther, misschien is de kinderbescherming inschakelen een idee??? Ik ben niet op de hoogte of uw zoon daar bekend is maar de kinderbescherming grijpt in wanneer een kind door haar of zijn 'opvoeders' gewild of ongewild, bewust of onbewust fysieke of psychische schade oploopt of wanneer dat dreigt te gebeuren. Opvoeders zijn niet altijd de ouders, in dit geval zeker niet ook al heeft u de eindverantwoording.
Verder ben ik het met anderen eens dat u er het beste transvisie en/of een genderteam bij kan betrekken. Zoals gezegd is deze stap geen onomkeerbare. In het uiterste geval kan u juridische stappen ondernemen zoals Eva heeft voorgesteld.

Ik ben ook ouder maar ik ben nooit geconfronteerd geweest met zo'n groot probleem, wat nog gecompliceerder is dan ik ooit eerder heb mogen aanschouwen. Ik wens u, uw zoon en uw gezin veel sterkte met het verwerken en oplossen van deze beroerde situtatie.

Ik bewonder en prijs u voor alles wat u voor uw zoon reeds heeft gedaan en dat u niet opgeeft.

Liefs, Daniela
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Mijn excuses als dit al eens gezegd of geprobeerd is, maar: een maatschappelijk werker inschakelen? Het UMCG werkt samen met maatschappelijk werkers die weten wat GID/GIS is. Of het VUMC dit doet, is me onbekend. Maar die kunnen voor je bemiddelen in een tal moeilijkheden. Misschien weten genderteams of transvisie een geschikt adresje hiervoor. Als het goed is krijg je dit vergoed door de provincie waarin je woont. En anders kun je altijd zelf in de regio naar een maatschappelijk werker zoeken, elke gemeente heeft die. Succes.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Ik word hier zo verdrietig en boos van... aaaaargh! :cry: