En dan... bijna aan de hormonen(?)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Ender
Transgender

Re: En dan... bijna aan de hormonen(?)

Bericht door Ender »

Mason schreef: 06 aug 2017, 21:16
Oh mag dat gewoon? Toen ik voor het eerst bij het UMCG kwam, vroegen ze me bij welke apotheek ik zat en dat hebben ze in de computer gezet. Dacht dat ze het daar dan speciaal voor je gingen neerleggen/maken. Maar ik heb volgens mij nog nooit medicijnen op moeten halen bij een apotheek, dus ik weet niet hoe dat allemaal werkt.
Das eerder standaard voor hun dossier.. vooral ivm het EPD (electronisch patiënten dossier) zodat elke apotheker toegang kan krijgen tot je medicijngebruik, bv als je in het weekend onverwacht zonder komt te zitten kan je bij de spoeddienst je medicijnen halen.
Ik kon mijn eerste "lading" ook bij de apotheek in het UMCG halen, de rest dien ik op te halen bij m'n apotheek.
Als je in Leeuwarden woont is het misschien handig om een apotheek in de buurt te zoeken en je daar te laten inschrijven? Anders moet je elke keer naar Dokkum
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik heb een tijdje geleden in het UMCG gelegen (niet transgender-gerelateerd overigens) en ik weet dat de apotheek die in het UMCG zelf zit niet altijd heel snel is (als in, in augustus en oktober 2015 was het dermate druk dat de wachttijd regelmatig tot 5 uur op liep).

Maar goed, als je met enige regelmaat medicatie op moet halen is het wss handig om inderdaad je huis-apotheek van Dokkum naar Leeuwarden te veranderen. Ik woon al een tijdje niet meer thuis (Joure, Friesland) en het is zoveel makkelijker om een apotheek op 15 min fietsen te hebben dan om verplicht te moeten reizen. En in principe kun je "onbeperkt" van apotheek wisselen, zolang je postcode maar in de buurt ligt, dus dat is ook niet echt een issue. Daarnaast heb ik het idee dat ze in de "grote" stad (ik woon nu in Groningen) een stuk beter functioneren dan in een (klein) dorp...

Also, gefeliciteerd met groen licht! Ik heb zelf afgelopen maandag ook groen licht gekregen! :D
Laatst gewijzigd door Nate_0 op 06 aug 2017, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
meerdere zakken met zaagsel
Mason

Bericht door Mason »

Jer158 schreef: 06 aug 2017, 21:19
Mason schreef: 06 aug 2017, 21:16Oh mag dat gewoon? Toen ik voor het eerst bij het UMCG kwam, vroegen ze me bij welke apotheek ik zat en dat hebben ze in de computer gezet. Dacht dat ze het daar dan speciaal voor je gingen neerleggen/maken. Maar ik heb volgens mij nog nooit medicijnen op moeten halen bij een apotheek, dus ik weet niet hoe dat allemaal werkt.
Je hebt wel een erg hoge dunk op van de service. :P Misschien dat je endo het recept kan doorfaxen, maar ik heb altijd een fysiek recept meegekregen uit een poliklinische afspraak. Heb ook wel eens in een ziekenhuis zelf mijn medicijnen opgehaald. Dat mag zeker, hoeveel het er soms druk kan zijn.
Haha ik heb gewoon geen idee hoe dat allemaal werkt :lol: :lol: maar ze zullen het me vast wel vertellen daar, mag ik hopen.
Groetjes,

Mason
Mason

Bericht door Mason »

Nate_0 schreef: 06 aug 2017, 21:29 Ik heb een tijdje geleden in het UMCG gelegen (niet transgender-gerelateerd overigens) en ik weet dat de apotheek die in het UMCG zelf zit niet altijd heel snel is (als in, in augustus en oktober 2015 was het dermate druk dat de wachttijd regelmatig tot 5 uur op liep).

Maar goed, als je met enige regelmaat medicatie op moet halen is het wss handig om inderdaad je huis-apotheek van Dokkum naar Leeuwarden te veranderen. Ik woon al een tijdje niet meer thuis (Joure, Friesland) en het is zoveel makkelijker om een apotheek op 15 min fietsen te hebben dan om verplicht te moeten reizen. En in principe kun je "onbeperkt" van apotheek wisselen, zolang je postcode maar in de buurt ligt, dus dat is ook niet echt een issue. Daarnaast heb ik het idee dat ze in de "grote" stad (ik woon nu in Groningen) een stuk beter functioneren dan in een (klein) dorp...

Also, gefeliciteerd met groen licht! Ik heb zelf afgelopen maandag ook groen licht gekregen! :D
Ja ik dacht ook al, misschien moet ik hier in Leeuwarden maar eentje zoeken en dan doorgeven bij het UMCG. Want zoveel reizen is niet echt ideaal.

Ahh super!! Gefeliciteerd met je groene licht! Je zult ook wel super blij zijn, net als ik :D
Groetjes,

Mason
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Naja, als mijn verwijzing naar de endo wat minder vlekkeloos was gelopen was de blijdschap beter geweest to be honest. Maar goed, I fixed it, en als het goed is wordt het contact met de endo ook geregeld komende week, dus dat komt helemaal goed!

Maar echt waar, zoek een endo in Leeuwarden, en kom naar T-Groningen in september!
Mason

Bericht door Mason »

Nate_0 schreef: 06 aug 2017, 21:33 Naja, als mijn verwijzing naar de endo wat minder vlekkeloos was gelopen was de blijdschap beter geweest to be honest. Maar goed, I fixed it, en als het goed is wordt het contact met de endo ook geregeld komende week, dus dat komt helemaal goed!

Maar echt waar, zoek een endo in Leeuwarden, en kom naar T-Groningen in september!
Oh dat klinkt niet heel fijn.. gelukkig heb je nu wel groen licht! Heeft bij mij ook even geduurd voor ik door alles heen was en op dit punt kwam.

Ik kan helaas in september niet, maar als het later nog eens is, kom ik wel eens naar T-Groningen! :D
Groetjes,

Mason
Milan070

Bericht door Milan070 »

Hi Mason,

Allereerst gefeliciteerd!

Toch nog even over de artsen....naar mijn idee zijn een gynaecoloog en een endocrinoloog toch echt twee verschillende. De endocrinoloog is de arts die over de hormonen gaat.

Het is aan te raden om de eerste keer te starten met gel, omdat je nog niet weet hoe je er op reageert.

Groet,
Milan

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Milan070 schreef: 06 aug 2017, 23:17
Toch nog even over de artsen....naar mijn idee zijn een gynaecoloog en een endocrinoloog toch echt twee verschillende. De endocrinoloog is de arts die over de hormonen gaat.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
zoals ik al aangaf, is de hormoondokter bij t UMCG zowel gynaecoloog als endocrinoloog ;)
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik bedoeld eerder natuurlijk een huisarts, niet een endo. En voor zover ik vervult de gyneacoloog bij het UMCG dezelfde rol als de endocrinoloog bij andere locaties.
Jer158

Bericht door Jer158 »

Milan070 schreef: 06 aug 2017, 23:17Toch nog even over de artsen....naar mijn idee zijn een gynaecoloog en een endocrinoloog toch echt twee verschillende. De endocrinoloog is de arts die over de hormonen gaat.
Endocrinologie is lang niet altijd hun eigen polikliniek. In het UMCG zit het blijkbaar bij gynaecologie. Bij mij zit het bij interne geneeskunde. We (en met name Ender en Mason die zelf bij het UMCG zitten) hebben het natuurlijk niet over een gynaecoloog voor janlul of omdat we daar zulke goede associaties bij hebben :lol:
Hung her from the branches of a mango tree