Female to Male

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Harro

Re: Female to Male

Bericht door Harro »

Goed om te horen dat Orgametril zonder vrouwelijke hormonen is. Mijn moeite met de gewone pil hing daar de laatste tijd nml wel mee samen. Ik heb/had geen zin om vrouwelijke hormonen toe te voegen aan mijn lijf.

Wat ik me afvraag is of iemand van jullie weet of het ongezond is om de pil door te blijven slikken. En hoevaak een doorbraakbloeding kan optreden. Mijn menstruatie is onregelmatig, meestal zit er gelukkig wel 5 of 6 weken tussen. Ik ben nu voor mezelf aan het afwegen wat de beste optie is. Wel/geen pil, zo ja wat dan, wel/niet doorslikken etc

thanks alvast
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Mijn gynaecoloog zei dat het geen kwaad kon als je de pil doorslikt. Dat er ook geen duidelijk aantoonbaar verband was tussen borstkanker en de pil doorslikken bijvoorbeeld; als je zwanger bent heb je immers ook evenveel hormonen in je lijf als een jaar lang de pil slikken, zei ze. Dus als je gezond leeft (geen overgewicht, genoeg bewegen, niet roken -roken verhoogt de kans op trombose in combinatie met de pil-) en geen borstkanker in directe familie hebt, dan kon je de pil volgens haar veilig doorslikken.

Ik slik hem nu meerdere jaren door en heb geen doorbraakbloedingen gehad, op 1x na toen ik een paar dagen achter elkaar de pil was vergeten. Maar dat verschilt blijkbaar per persoon, sommige mensen hebben wel vaker doorbraakbloedingen.

Toen ik startte met de pil was ik 17, en het enige wat het deed was mijn borsten een beetje voller maken, maar zelfs geen cup groter ofzo. Dus ik ben er op zich niet echt veel vrouwelijker door geworden, is mijn ervaring. (en ik slik ook een niet zo zware pil geloof ik)
Paul

Bericht door Paul »

Naar mijn weten kun je inderdaad de pil door blijven slikken, alleen is het wel handig dat even te overleggen met de huisarts, want volgens mij verschilt dat per pil.
Ik heb in het verleden dus wel trombose ervan gehad, dus het is verstandig niet zelf te gaan 'rommelen' ermee.
Figó

Bericht door Figó »

De pil doorslikken is geen probleem. Zeker niet bij Orgametril want dat schrijven juist voor voor transmannen. Als er ernstige gevolgen aan vast zouden zitten dan zouden ze dat denk ik ook aangeven en dat hebben ze bij mij niet gedaan. Ik heb ergens gelezen dat doorbraakbloedingen om de 3 of 4 maanden kunnen komen maar ik denk dat dat gewoon verschilt per persoon en pil
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Harro

Bericht door Harro »

Thanks, denk dat ik inderdaad maar een keertje bij mn huisarts langs ga. 't Zou me heel wat waard zijn om van die ellende af te zijn
Paul

Bericht door Paul »

Goed plan, ik ga ook een keer bij de huisarts langs ermee. Zou fijn zijn als dat gedoe een keer ophield! Voelt zo niet natuurlijk voor mij.
Harro

Bericht door Harro »

Afspraak voor aanstaande vrijdag. Het wordt gelijk een kennismaking met haar omdat mijn vorige huisarts vertrokken is uit die praktijk. Ben benieuwd, vooral omdat ik geen idee heb wie er tegenover me zal zitten.
mick1984

Bericht door mick1984 »

pfff ik probeer geduld te hebben gaat vast lukken.. ik heb binnenkort ook weer sportrwedstrijden en trainingen maar ik word af en toe gek... ik wil een echte kerel zijn en niet in dit vrouwenlijf
Harro

Bericht door Harro »

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat voor sport beoefen je?
Ik ben namelijk op zoek naar een sport (of manier van trainen) om er wat stoerder/mannelijker uit te gaan zien....
mick1984

Bericht door mick1984 »

ehm... ik doe aan wedstrijdskien.. en ook aan fitness