Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Linda »

Ik ben nu 1 maand bezig met Oestrogel smeren. Zijn er hier mensen die dit ook gebruiken en wat is het resultaat en hoe lang duurt het eer er resultaat is. En hoe kan je merken dat er wat gaande is ?
Ik slik ook Hop capsules,geen anti testosteron
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Alice »

Ik, gebruik het nu voornamelijk als onderhoudsmiddel tegen osteoporose.
Resultaat en tijdsduur voor dat iets merkbaar is, is geheel individueel kan ook samenhangen met de gebruikte dosis.
Je merkt zelf het beste wanneer er veranderingen bij je optreden. Luister naar je lichaam.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20190501 »

Zie mijn hormonendagboekdraadje:

viewtopic.php?f=28&t=4428

Zoals ik IIRC al eens eerder schreef: met of zonder anti-androgenen, dat maakt een significant verschil.

Edith: en natuurlijk: YMMV
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door marianne »

hop kan het effect van echte oestrogeen verminderen, omdat fytooestrogenen zwakker zijn maar wel op de receptors gaan zitten waar dan geen sterke ostrogeen ding meer op kan, zo , even in jip en janneke taal, ik kan het niet echt medisch omschrijven, maar dit heb ik eens uitgelegd gekregen
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Linda »

Ach zo,wist ik ook niet,ga de hop dan maar staken dan.
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Dieuwertje »

En 1 maand is voor effecten van een hormoonkuur erg kort.
Daphne_be
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 sep 2017, 21:51
Gender: Transgender
Locatie: België

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Daphne_be »

Linda schreef: 16 sep 2017, 13:23 Ik ben nu 1 maand bezig met Oestrogel smeren. Zijn er hier mensen die dit ook gebruiken en wat is het resultaat en hoe lang duurt het eer er resultaat is. En hoe kan je merken dat er wat gaande is ?
Ik zit nu zelf sinds 3 maanden aan een regime van 1 tablet Androcur 50 ('s ochtends) en 2 pompjes Œstrogel 0,06 ('s avonds). Mijn ervaringen zijn puur persoonlijk en mag je niet als universeel beschouwen, elk lichaam is anders en reageert ook anders. Ik beschrijf hier ook de resultaten van deze combinatie, ik heb niet voldoende medische kennis om duidelijk het onderscheid tussen de twee te kunnen identificeren.

- vrijwel onmiddellijk (na een paar dagen): libido is volledig weggevallen (rust!!!)
- start + 1 week: toegenomen vermoeidheid, slaapritmes van 10 uur en meer. Dit herstelde zich na start + 3 weken
- start + 3 weken: 's nachts zweten als een rund. Na 2 uur slapen telkens wakker worden en telkens slaapkledij en hoofdkussens moeten wisselen. Dit herstelde zich na ongeveer start + 7 weken met terug een normale slaapperiode. Occasioneel na drie maanden soms nog nachtelijk zweten, maar dat is hetzelfde als pre-HRT. Overdag heb ik in die periode ook enkele serieuze opvliegers gehad. Die zijn nu ook verdwenen.
- start + 4 weken: beginnende gevoeligheid aan en onder de tepels. Dit wordt week na week wat meer, maar is nog steeds niet echt storend (behalve als je je stoot of zo... ;) Nu na 3 maanden heb ik duidelijke borstgroei, de areola's zijn ook iets groter geworden. Onder een t-shirt kan ik niets meer wegstoppen (hoeft ook niet voor mij!). Zoals het nu verder gaat, zal ik mezelf met de feestdagen waarschijnlijk kunnen trakteren op mijn eerste echte bh zonder opvullingen! :D Joepie!
- start + 8 weken: er blijkt een emo-kip in mij te wonen. Ben nu duidelijk veel emotioneler dan vroeger, en ik kan soms zelfs huilen (van geluk). Er is een soort 'extra bovenlaag' ontstaan die ik wel kan appreciëren.

Gevoelsmatig ben ik nu ook veel gelukkiger dan vroeger, ook mijn dysforie lijkt minder groot te zijn geworden.

Ziezo, dat zijn mijn ervaringen na 3 maanden. Ik sta nog maar aan het begin en ik weet dar HRT een soort van marathonlopen is, maar tot nu toe loopt alles van een leien dakje.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
And it feels like me on a good day!
LanaDiode
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2013, 14:57
Gender: Vrouw
Locatie: Zandvoort
Contacteer:

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door LanaDiode »

O wat herkenbaar, ik ben nu bijna 2 maanden bezig. slecht slapen, tenminste vroeg in slaap vallen, begin van de nacht wakker worden en ook klaarwakker. Zweten, ja zeker, zwembadje af en toe. Opvliegers had ik al mijn leven lang vanaf mijn 18e . . Zeer gevoelige tepels en af en toe erg veel pijn in rechterborst, meestal kortstondig daarna compleet weer weg. Emo . . ik zag kort geleden een filmpje op facebook van een katje die een afwijking had in het lopen (evenwicht) maar geen pijn had. Was gedumpt en weer door andere mensen opgenomen. De poes was harstikke gelukkig bij deze mensen. Ik heb een half uur zitten janken en kon NIET stoppen !! Ja ik ben diep, en diep gelukkig met mijn veranderingen, zowel op papier (ben officieel ook vrouw) alsook met mijn lichamelijke wijzigingen. Jouw verhaal Daphne lijkt erg op mijn eigen verhaal. Je bent alleen een maand verder dan ik. Het leek of ik wel meer haaruitval had, maar denk dat het nu gestabiliseerd is, hoop dat mijn bos haar nu dikker gaat worden . . . . Doegieieieie Lana
You don’t talk yourself into gender dysphoria.
I just want to be myself !!
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door tartangirl »

Hellow, ik ben in 2002 geopereerd en ik heb jaren androcur en progynova geslikt...en nu sinds drie jaar heb ik estrogel ipv progynova.
ik moet zeggen dat ik vrij veel moeite had om met die eerste dosering tijdens het vrijen een orgasme te krijgen..
maar sinds ik oestrogel gebruik is het hek van de dam.....thums up voor oestrogel...
hadden ze eerder mee mogen komen.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door janine2363 »

Daphne_be schreef: 01 dec 2017, 23:20 er blijkt een emo-kip in mij te wonen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
:-) Ja, ik viel bijna van mijn stoel van het lachen :-)

Nu weet ik in ieder geval waarom mijn keel zo kriebelt de laatste week, dat zijn natuurlijk
de veren van de emo-kip die dan ook in mij moet wonen :-)
Plaats reactie