Genitale ontharing, wat wel, wat niet

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
marianne

Genitale ontharing, wat wel, wat niet

Bericht door marianne »

Gisteren tijdens mijn eerste sessie genitale ontharing werd me al snel duidelijk dat de behandelaar niet hetzelfde idee had als ik over welke plekken wel en welke niet onthaard dienen te worden.
Ik had mijn info van het VU, een slechte schets, die niet eenduidig te interpreteren is en die zoals uit andere berichten blijkt niet helemaal juist is
Hier een link van volgens mij dezelfde info en tekening die ik zelf heb gekregen van het VU
http://www.gendersurgeryamsterdam.com/o ... tale-zone/
De huid van de schacht van de penis dient namelijk ook geheel onthaard te worden, dat staat hier niet ingetekend.
Mijn behandelaar wilde in mijn ogen veel te hoog beginnen, eigenlijk bij de bikinilijn, een horizontale lijn maken.
Ze wilde ook een veel ruimer gebied rond de penis behandelen.
En het perineum wilde ze over de gehele breedte doen, op de pagina staat 3 cm ,
Juist daar waar littekens komen wil je straks natuurlijk wel haar hebben groeien ter maskering.
En ik hoop ook dat ik nog wat schaamhaar overhoud na de operatie.
Ik heb meerdere berichten en verhalen gezien, gehoord over onduidelijkheid, dit lijkt mij niet nodig, en moet op te lossen zijn,
Ik heb het VU alweer gebeld, en ja, een terugbel afspraak met de verpleegkundige... maandag.
Ik hou jullie op de hoogte en hoor ook graag van jullie wat jullie er over weten.
Groetjes
Marian
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
stella

Re: Genitale ontharing, wat wel, wat niet

Bericht door stella »

Bij mij is bij de eerste sessie (11 september) ook een groter gebied weggehaald dan op het aantekeningen van het VU. Na aanleiding heb ik 12 september bij de voorlichting nagevraagd of het een probleem was als er meer wordt verwijderd en voor de operatie is het geen enkel probleem.

Ik zou de volgende keer gewoon even goed overleggen wat er wordt onthaard en aangeven waar je wilt dat ze het juist niet ontharen.
marianne

Bericht door marianne »

stella schreef: 21 sep 2017, 12:16 ik zou de volgende keer gewoon even goed overleggen wat er wordt onthaard en aangeven waar je wilt dat ze het juist niet ontharen.
Klopt, Maar dan moet ik precies weten en kunnen aangeven wat wel en wat niet, dat weten zei niet, en ik ook niet precies.
Dat wil ik nu precieser uitzoeken
<body>
</body>
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Ik heb achteraf het gevoel dat ze bij mij wel wat meer weg hadden mogen halen. Mijn huidtherapeut heeft zich keurig gehouden aan de richtlijnen van het VUmc.

Nu moet ik elke keer alsnog stukjes wegscheren of harsen. Aangezien ik binnenkort weer heen ga voor gezichtsontharing zal ik vragen of ze nog een stuk mee wil nemen in de schaamstreek.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
marianne

Bericht door marianne »

Ylse schreef: 21 sep 2017, 14:49 Ik heb achteraf het gevoel dat ze bij mij wel wat meer weg hadden mogen halen.
Dank je wel voor je antwoord Ylse.
Bedoel je waar het niet hoort te zitten ? of waar je het liever niet had. ? welk plekje bedoel je :oops: ?
Ik probeer een beeld te krijgen hoe ik het optimaal laat doen.
Marianne
<body>
</body>
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

marianne schreef: 21 sep 2017, 15:38
Ylse schreef: 21 sep 2017, 14:49 Ik heb achteraf het gevoel dat ze bij mij wel wat meer weg hadden mogen halen.
Dank je wel voor je antwoord Ylse.
Bedoel je waar het niet hoort te zitten ? of waar je het liever niet had. ? welk plekje bedoel je :oops: ?
Ik probeer een beeld te krijgen hoe ik het optimaal laat doen.
Marianne
Ik vind dat ik teveel haar rond mijn schaamlippen heb. En verder vind ik die hele bos hout voor de deur ook niet heel charmant. Maar dat laatste is ijdelheid van mijn kant. Ik vind het gewoon vervelend dat de haren zo onder mijn onderbroekjes vandaan komt.

Ik wil graag wat een kleiner oppervlak met haar hebben, het mag overigens van mij ook wel zo goed als kaal zijn in mijn schaamstreek.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
marianne

Bericht door marianne »

waar ik nu naar op zoek ben is het absolute minimum wat medisch noodzakelijk is.
Wat er daarna nog te veel is is een cosmetische kwestie en verschilt persoonlijk.
<body>
</body>
Rianne

Bericht door Rianne »

Hai Marianne,

UIt mijn eigen ervaring na post-op denk ik er zo over: (dus absoluut minimum)
1. Alleen de penis huid zelf; tot aan bovenzijde bij de buikrand exact weg epileren.
Aan de zijkant naast de balzak / overgang naar de balzak kun je beter laten zitten juist i.v.m. met een mooiere overgang.
2. Tussen de anus en de balzak weg epileren.
3. NIET rondom op je buik en naast en op de overgang naar de balzak weghalen dus.
hooguit een klein stukje op de overgang van de penis naar de balzak in verticale richting de anus ter breedte van de penis zelf.

Hoe kan ik een plaatje sturen met wat ik nu precies bedoel?? En anders kun je mij een PB sturen met je email adres.
Rianne

Bericht door Rianne »

Deze tekst klopt naar mijn mening niet: (en dat heb ik ook niet gedaan)
Rondom de basis van de penis moet een strook van ongeveer 2 cm richting de buikhuid onthaard worden.
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Hallo dames,

Een iets ander vraagje, maar wel over genitale ontharing. Ik heb rossig haar en mag op termijn uitzien naar elektrisch epileren, ook genitaal.
Maar hoe zal dat verlopen (pijn, duur), zal het wel gaan lukken ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
Groetjes,
Suzanne