Afgelopen weekend

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gwendolyn

Re: Afgelopen weekend

Bericht door Gwendolyn »

Echt passabel zijn velen van ons niet, bij aanvang RLE en ook niet als post op. Als je goed kijkt zijn ook vele "bio" mannen en vrouwen dat ook niet, :fpalm: maar wanneer je met, zal ik zeggen, normale fatsoenlijke mensen te maken hebt, doet je uiterlijk wat dat betreft niet ( minder ) toe. Het is wie je bent, innerlijk, en deels uiterlijk dat doorslaggevend is. het totale plaatje. Met respect voor de medemens draait de wereld door. Van die mensen moet je het hebben. Meet jezelf nooit aan de schorem der aarde. dan zal niemand "passabel genoeg " zijn.

Pijnlijk is het natuurlijk wel, als je geboren fysiek blijft doorschemeren, na dat je je transformatie hebt doorlopen. Streef het beeld dat je voor je hebt na, maar blijf bij de werkelijkheid stil staan. Het blijft voor velen een compromis. Vergeet ook niet dat vele ( bio ) mensen zich een andere wens beeld van zich hebben dan dat ze zijn, en het daar niet altijd gemakkelijk mee hebben. Zijn wij dan anders daar in? De transitie zal nooit echt eindigen. je hebt nu eenmaal een andere lichaam gekregen dan het qua geest had moeten zijn, de één is wat ""passabeler"" dan de ander, maar hoe dan ook, wat je uiterlijk is je bent er geen mindere mens door.

Gwendolyn
Jessy

Bericht door Jessy »

Kan wel zijn, maar ik denk dat uiterlijk bij veel mensen toch wel hoog in de vaandel staat. En passabiliteit ook. Als het enkel draaide om hoe we ons voelen hoefde niemand door het traject te gaan ;)
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gwendolyn

Bericht door Gwendolyn »

Jessy schreef:Kan wel zijn, maar ik denk dat uiterlijk bij veel mensen toch wel hoog in de vaandel staat. En passabiliteit ook. Als het enkel draaide om hoe we ons voelen hoefde niemand door het traject te gaan ;)
Natuurlijk, dat is wel waar, ik wil ook een "mooie meid" worden. :wship: het is dan ook voor mij een dagelijkse pijnlijk ervaring om te realiseren dat in bepaalde opzicht dat nooit de waarheid zal worden. Maar dat krijgt mij nooit in de kast. Waar Judith over sprak. Het niet halen / kunnen halen van het ideale beeld is voor velen de harde werkelijkheid.
Zeker in het begin van je RLE. Real Life Experience En vooral dan ben je "er", in het traject om zo veel mogelijk je ware zelf te zijn cq worden. Je weet aan het begin dat je niet passabel of niet volledig passabel bent, maar daar zul je het er mee moeten doen. En maar hopen dat het na verloop van tijd / hormoon gebruik het alsmaar beter wordt.

Ik reageerde op de posting van Paul.
Quote:
En @Judith: meis, sluit jezelf niet op hoor, dat zou niet goed zijn.
En anders, als je (nog) niet passable bent; probeer dan jezelf te zijn in andere veilige omgevingen als T-cafés, Gay pride's en andere activiteiten voor Transgenders. Dan val je ook niet ertussen op, en sta je niet alleen. End Quote:

Gwendolyn
Gwendolyn

Bericht door Gwendolyn »

Judith schreef:ik geloof na het lezen van deze draad ik binnenshuis of in een beschermde omgeving me als vrouw zal kleden, daarbuiten dus niet
Nogmaals, ik heb er een stuk van jouw intro gelezen, O, O, O, wat heb jij het moeilijk, dat had ik nog niet in de gaten, ( heb nog niet alles gelezen ). :hug: :hug2: :hbeat:
En toch zeg ik dan, "je bent er" gelukkig, je bent net zo goed een mede mens, als ik of wie dan ook, en net als zo velen, zal ook jij het moeten hebben van gewone, fatsoenlijk, respectvolle mensen. Die zijn er echt wel, en we zijn er met velen.. ;) Eerste indrukken terzijde, het is altijd het innerlijk dat het belangrijkste is van een mens, en dat zit vast wel goed bij jou.

Ik ben er toch even stil van.

Kom hier meid, ( virtueel dan ) en ik geef je van harte een hele dikke knuffel. :hug: :hug2: :hug:

Liefs

Gwendolyn
Paul

Bericht door Paul »

Mee eens Gwendolyn! Een virtuele hug voor iedereen die het heel hard nodig heeft!
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug2:
Silvia_weg

Bericht door Silvia_weg »

gwendolyn...mooie wijze stukjes...
het is erg cliche om te zeggen dat het innerlijk doorslaggevend is...vooral als je ziet dat veel mensen liefde en genegenheid krijgen en succes vanwege hun uiterlijk ipv hun innerlijk...
en dat je je soms zo alleen gefrustreerd en lelijk kan voelen dat je je soms afvraagt of je innerlijk eigenlijk nog wel mooi is...
toch is het zo dat uiteindelijk de echte schoonheid van binnen zit...en dat er ook mensen zijn die juist dat boven alles waarderen...mensen met levenservaring en wijsheid die de ander echt op waarde kan schatten ...

voor mij geldt zeker dat ik schoonheid wel zie maar dat het onmiddelijk lelijk wordt als de inhoud niet deugt...en andersom...en ik ben zeker niet de enige
Aster

Bericht door Aster »

Silvia schreef:...vooral als je ziet dat veel mensen liefde en genegenheid krijgen en succes vanwege hun uiterlijk ipv hun innerlijk...
Hmmmmmmmm....vergis je niet hoor. Uitzonderlijke schoonheid m/v kan intimiderend werken in die zin dat andere v/m zich bij voorbaat afgewezen voelen. En/of raar kunnen reageren op uitzonderlijke schoonheid. Zoiets maakt andere v/m onzeker namelijk.

'Gewoon mooi/aantrekkelijk' is weer een kwestie van smaak maar het is idd wel zo dat zo iemand in het dagelijks leven over het algemeen genomen prettig behandeld wordt...vriendelijke groet hier, glimlach daar,zomaar een praatje (aan laten knopen) grapje, kwinkslagje, je voor laten gaan in het verkeer....is een vorm van waardering of 'genegenheid' ja.

Het is nou eenmaal zo dat mensen in het algemeen prettig kunnen reageren op een ooglijk uiterlijk.

Maar liefde gebaseerd op uiterlijk is iets voor iemand van 18-24 zeg maar. Zo leeg.

En zichtbaar trans zijn wil nog niet zeggen dat je automatisch lelijk bent, hooguit bevreemdend vanwege de 'dubbele boodschap'...afhankelijk van je uiterlijk/motoriek/stemgeluid als MTF.

Maar als je je als MTF aantrekkelijk gevonden wordt dan werkt dat 'fascinerender' dan bij een bio v of m.
Dat hoeft maar een klein beetje te zijn zoals een mooie gezichtshuid, ogen en lippen/mond, gestalte/rondingen voor sommigen. Als dat gevat is in MTF dan beklijft dat dus.

Maar die 'fascinatie' kan ook verkeerd opgevat worden omdat MTF nou eenmaal van nature onzeker (en wantrouwig) zijn.

Helaas: het kan je ook op HOER!!!!! of HEY!! PSSSSSSSSSSTT! komen te staan.

Dat went niet.