Borstgroei en gebruik Cyproteronacetaat
-
Dieuwertje
Borstgroei en gebruik Cyproteronacetaat
Heeft er iemand ervaring met borstgroei bij gebruik van Cypro zonder aanvullende vrouwelijke hormonen?
-
Nisss
Re: Borstgroei en gebruik Cyproteronacetaat
Van wat ik lees op internet is dat cypro je t onderdrukt en sowieso verstandig is op korte termijn e toe te voegen. Ik las ook dat er wel met cypro borstgroei kan optreden (lichtelijk).
Vanwaar deze vraag?
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Vanwaar deze vraag?
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
Nienke
Zou dat maar niet doen, als je de cyproaccetaat gebruikt onderdruk je de mannelijke hormonen ofwel die zullen ontmeetbaar laag worden in sommige gevallen, je lichaam echter heeft hormonen nodig of het mannelijke of het vrouwelijke,Dieuwertje schreef: 12 okt 2017, 22:48 Heeft er iemand ervaring met borstgroei bij gebruik van Cypro zonder aanvullende vrouwelijke hormonen?
Een transgender die ik ken beweerd alleen de vrouwelijke te nemen en niet de cyproaccetaat, volgens mij in dit geval onderdrukt dit een klein beetje de mannelijke hormonen.
Ik vraag mij alleen af waarom je dit zou willen, alleen cyproaccetaat gebruiken
de cypro is al een heftig middeltje.
Groetjes Nienke
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Je kan gerust zonder die cyproaccetaat. Ik ben 2 maanden in de hormoonbehandeling ook gestopt met de spironolactone. Mijn bloedwaarden zijn daarna niet meer noemenswaardig veranderd. Testosteron bleef op een waarde van tussen de 0,4 en 0,9 terwijl mijn oestrogeen waarde ergens ronde de 400 bleef schommelen.Nienke schreef: 13 okt 2017, 06:46 Zou dat maar niet doen, als je de cyproaccetaat gebruikt onderdruk je de mannelijke hormonen ofwel die zullen ontmeetbaar laag worden in sommige gevallen, je lichaam echter heeft hormonen nodig of het mannelijke of het vrouwelijke,
Een transgender die ik ken beweerd alleen de vrouwelijke te nemen en niet de cyproaccetaat, volgens mij in dit geval onderdrukt dit een klein beetje de mannelijke hormonen.
Ik vraag mij alleen af waarom je dit zou willen, alleen cyproaccetaat gebruikenlaat dan je huishouding zoals het is en neem geen risico.
de cypro is al een heftig middeltje.
Groetjes Nienke
Mijn internist was hier van op de hoogte en had daar geen enkele moeite mee. WEL gaf hij aan dat je of testosteron of oestrogeen in je bloedwaarden moest hebben, als beide ontbreken heeft je lijf toch wat een probleem.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
-
Dieuwertje
Ik ken iemand die alleen de cypro gebruikt en zich wat ongerust maakt over de toch wel opmerkelijke borstgroei.
En voor de duidelijkheid: Hoewel vaak een vraag die op die manier gesteld wordt eigenlijk op de vraag steller slaat. Ik ben nu twee en een halve maand bezig met HRT, dus ook oestrogeen. Mijn borsten zouden wel wat meer mogen groeien. Maar kan natuurlijk nog niet veel verwachten in zo een korte periode.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik ken ook iemand die destijds in eerste instantie uitsluitend met andro is begonnen onder begeleiding van psych en endo. Schijnt voor korte termijn heel goed te kunnen. (en ja het kan voor lichte borstvorming zorgen)
Irene
-
Roland
Ik heb alleen cypro gebruikt, en ik heb ook borstvorming ervaren na ongeveer 1 jaar tijd.
-
Dieuwertje
Hmm, hier gaat het om behoorlijke groei in net iets meer dan een maand (met als dosis 25mg per dag). Zit mij niet helemaal lekker. Is te snel zou ik zeggen, maar ik ben geen arts.
-
Nate_0
Heb je contact opgenomen met je behandelaar (of evt huisarts)? Als het je niet lekker zit lijkt het me iets waar even naar gekeken moet worden.
meerdere zakken met zaagsel
-
Dieuwertje
Gaat gebeuren. Al dan niet op aandringen van haar vriendinnen.