Phallo informatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Plaats reactie
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Phallo informatie

Bericht door Anon20180311 »

Mr.X schreef: 26 aug 2017, 16:52 En, zonder dat je hier op kunt reageren, wil ik je toch nog informeren (a guy can try....)

Je zegt: "Info. Folders, zijn totaal complicatie vrij, en dat is amper 15% mss nu 20% onder de transmannen. In mijn tijd - 10%. Het is dus al, iets beter."

Lees aub ook even de folder dan, okay? Ik quote (pagina 20): "Wanneer u kiest voor een phalloplastiek met plasbuisverlenging, dan is
de kans op complicaties meer dan 50%. Bij een phalloplastiek zonder plasbuisverlenging is dit 5%. "

Lees, begrijp, informeer jezelf voordat je reageert. Dat is mijn advies.

En nu al die onzin aan de kant geschoven kan worden, terug on topic met echte info.
Ender, vroeg om niet meer te reageren. Maar dat wil niet zeggen dat je me nu ( van mijn kwetsbaarheid, of zwijgen profiteren), blindelings moet zwart maken of aanvallen ( Daar kreeg je eerder, de kans toe).

Grtz Nick ( En als ik nu, van het forum lig, geen probleem).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Phallo informatie

Bericht door Eva »

Even pauze hier.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Phallo informatie

Bericht door Eva »

Ik vind het erg vervelend hoe dit draadje is verknoeid. Ik vind het niet kunnen dat Nick een concrete aanwijzing van Ender negeert maar kan niet ontkennen dat X.'s daar toch nog op volgende opmerking als trigger heeft gewerkt. Onbedoeld, maar met een extra vervelend tegenreactie.


[mod mode on]
Een waarschuwing aan Nick is zeker op z'n plaats. Jou was voldoende helder gemaakt dat je inmenging de plank missloeg. Ik vraag je hier vanaf nu extra alert op te zijn; een volgende keer zal harder worden ingegrepen.
[mod mode off]


Het draadje blijft gesloten.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Phallo informatie

Bericht door Eva »

HERSTART

Gezien het belang van dit draadje is besloten het weer vrij te geven.
De door Ender gegeven aanwijzing aan Nick is en blijft onverkort van kracht.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Mr.X »

Hier weer even een update. Ik heb op de 12de mijn phallo operatie zonder plasbuisverlenging gehad. Ik zal hier uitleggen wat er zoal gebeurd.

Je wordt in de VU 1 dag van te voren opgenomen. Ik moest me om 2 uur melden. Dit doen ze als je in de ochtend als eerste geopereerd wordt (erg fijn). Maar! Ze zijn wel flexibel. Ik heb geen oog dicht gedaan die nacht want ik lag naast een ontzettende snurker. Dus als iemand liever nog thuis biljft en in de buurt woont, of zelfs liever in het gastenverblijf slaapt (dat zit er naast), dan kan dat overlegd worden. Had ik dat maar van te voren geweten.... Het enige wat ze die dag doen is wat standaardvragen stellen, bloed prikken en later krijg je een klysma (mag je lekker zelf doen!). Allemaal dingen die je zou kunnen doen als je niet de hele tijd op de afdeling aanwezig bent. Ik bleef ik ook niet zitten op m'n bed, maar heb lekker gegeten in het restaurant enzo. Ze belden me als er een arts was die me nodig had. Dus, als je al slecht slaapt in het ziekenhuis, overleg met ze!

Op de dag van de operatie wordt je om half 8 opgehaald en naar de OK gereden. Daar doen ze de standaard checks, krijg je infuus en ga je KO. Vervolgens wordt je naar je gevoel een paar seconden later wakker in de verkoeverkamer. Daar heb ik helaas wel 3 uur zitten wachten terwijl ik goed bij was, geen pijn had en niet misselijk was. De verpleegafdeling die me moest halen was gewoon erg traag.

Bij mij is de Skip techniek toegepast (vraag me niet waar dat voor staat...). Het is een vrij nieuwe techniek die nog maar bij 16 andere mannen is toegepast. Maar ze zijn er nu al erg enthousiast over. Ze halen huid weg uit je lies, en kunnen die wond netjes weer dichtnaaien. Je krijgt dus een streep litteken, en geen groot vierkant op je bovenbeen, of onderarm. Het is wel een lange wonod die van onderaan je lies tot aan je zij loopt (wel 30cm). Overigens zou je wel zowieso een litteken op je onderarm krijgen as je plasbuisverlenging kiest. Die komt meestal uit de onderarm (en moet voor de operatie ook volledig onthaard worden)

Na de operatie is het vaste protocol dat je 3 dagen na de operatie in bed moet liggen, op je rug, met je tallywacker op een soort van steuntje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat gedeelte het allermoeilijkste vond van de hele operatie. Je mag niet veel bewegen, dus alles gaat krampen en pijn doen. Erg naar. De eerste 24 uur van de operatie komen ze letterlijk elk uur je phallo controleren of hij warm is en doorbloed is. Na 24 uur komen ze om de twee uur en daarna checken ze een paar keer per dag. De eerste 48 uur zijn cruciaal, want als er afstoting of afsterving optreedt, dan gebeurd dat meestal dan.

Je heb ook een katether voor je plas (op zich fijn, hoef je niet naar de wc enzo), een drain uit de balzak, en een drain uit de wond van de donorhuid. Als de donerwonddrain minder dan 50 ml lekt, dan mag die drain er uit. In het begin heb je ook nog een strak hesje om om op de wond te drukken. Dat voorkomt ook zwelling.

3 dagen in bed zou betekenen dat ik ik vrijdag, zaterdag en zondag in bed moest blijven, en dus maandag pas kon mobiliseren. Gelukkig zijn ze ook flexibel in het protocol. Ze gaven al aan dat deze techniek alles wat vlotter liet gaan. Ik mocht dan zondag ochtend al gaan zitten en wat stapjes maken. In de middag mocht ik in een rolstoel de afdeling af. Zo fijn!

Pijn heb ik amper gehad. Je krijgt paracetamol en diclofenac. Ook krijg je een poedertje om je stoelgang weer op gang te helpen. De eerste twee dagen krijg je ook via het infuus antibiotica dat 24 uur werkt. Ook krijg je een antibioticum voor je blaas, want het krijgen van een uti gaat snel met een katether.

Wanneer alle drains er uit kunnen, en de katether ook, en je darmen zijn ook weer actief, dan mag je in principe naar huis als je je daar goed bij voelt. De katether gaat er uit, en dan moet je nog een aantal keren plassen om te laten zien dat je nog plasfunctie hebt. Blijkbaar wordt je blaas erg lui als er een katheter in zit, en moet je het plassen (aandrang voelen en blaas goed legen) weer wat aanleren. Ze checken dan ook met een echo of er wat urine achter blijft in de blaas. Als je plasbuisverlenging hebt, dan bljft de katether veel langer zitten, en ga je er ook mee naar huis.

Het is belangrijk dat je pecker daarna netjes recht naar beneden blijft hangen, dus qua onderbroeken moet je even passen en meten.

Ik geloof dat dat wel de highlights zijn van de dagen na de operatie.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Phallo informatie

Bericht door Anon20190501 »

Mr.X schreef: 16 okt 2017, 10:23
Het is belangrijk dat je pecker daarna netjes recht naar beneden blijft hangen, dus qua onderbroeken moet je even passen en meten.
Links- ofte rechtsdragend is hier dus niet/nog niet van toepassing? ;-)
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Phallo informatie

Bericht door Nick1703 »

Phallo zonder plasbuisverlenging betekent toch dat je niet kan plassen door je penis? Dus nier staande plassen?
I am, who I am.
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Mr.X »

Links- ofte rechtsdragend is hier dus niet/nog niet van toepassing?
Nope. Op dit moment wil ik graag voorkomen dat ie krom heelt :P
Phallo zonder plasbuisverlenging betekent toch dat je niet kan plassen door je penis? Dus nier staande plassen?
Dat klopt inderdaad. De plasbuis moet verlengd door de penis worden als je er door wilt plassen. En juist dat is een delicaat werkje waar grote complicaties aan vast hangen. Ook bij de meta (de kleinere penis operatie). Ik kreeg ook een vibe van de verpleging hier dat ik wel een goede keus had gemaakt, want ze hadden wel wat nare complicaties gezien. Maar goed, dat is voor iedereen zelf af te wegen.
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Mr.X »

Hier nog een update. Het is een week post op nu.

Dag 4 na de operatie mocht de catether en de drain van de wond er uit. Die worden letterlijk uit je getrokken. De drain voelt gewoon raar (niet echt pijnlijk, ondanks dat het slangetje toch zeker wel 10cm of meer diep in je lijf zit) en de catether is ietsjes vervelend, meer niet. Je mag volledig mobiliseren, wat zonder slangetjes toch een stuk makkelijker gaat. Verder wordt het genitaal gebied nog 2x per dag even gespoeld met een middeltje om het wat schoon te houden. Je mag ook gewoon douchen (niet te lang).

Dag 5 na de operatie (dinsdag) moch ik naar huis omdat alles goed functioneerde (alle basis dingen zoals plassen, poepen, temperatuur etc). Qua wondverzorging hoef je thuis niks bijzonders te doen. Er zit geen verband meer om, dus alles kan goed luchten en drogen. De wond is zo'n 30 cm lang, met onderhuidse hechtingen.

De phallo kan gewoon hangen in een boxer of onderbroek. Het is goed hem wat steun te bieden zonder af te knellen. Verder is het nu waken voor roodheid, zwelling en koorts ivm infecties.

Een pro tip die eigenlijk voor alle ziekenhuis opnames geldt: Vraag altijd! Er is meer mogelijk dan je denkt, en ze vergeten ook wel eens wat. Dus denk mee, en probeer te onthouden wat er nodig is. Zo kwam een verpleger bij me om te zeggen dat er later nog gespoeld moest worden, wat hij later vergat. Toen ik het aangaf zei hij dat hij het glad vergeten was, en dat het goed was dat ik hem eraan herinnerde. Ook had ik 1 nacht een ontzettende snurker naast me, en lag met frustratie en pijn in bed. Ik heb toen midden in de nacht gevraagd of ze een wat stillere kamer hadden. Die hadden ze, dus ik mocht gewoon lekker daar slapen. Ook deze ze niet moeilijk met mijn vraag of ik bij een raam kon liggen, want dat helpt ontzettend om mij beter te laten voelen. Vragen staat vrij! Nee heb je, ja kun je krijgen.
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Mr.X »

Wederom een update.

Ik weet inmiddels dat de methode SCIP heeft (dus niet SKIP, zoals ik eerder foutief typte xD)

Het heelproces met deze methode gaat eens stuk sneller dan bij de ALT (bovenbeen als donorsite) en RFF (onderarm als donorsite). Dit komt door de gesloten aard van de wond van de SCIP. Bij ALT en RFF worden grote stukken huid met vetweefsel weggehaald, en dat laat dus een diepe, grote wond achter die ze niet dicht kunnen naaien. Daarnaast heb je nog een tweede wond, want ze halen huid weg van een andere donorsite om op die grote wond te leggen. Dus bij ALT en RFF heb je 3 grote plekken die moeten genezen: het genitale gebied, het gebied van de donorflap, en het gebied van de donorhuid.

Bij SCIP heb je dus maar twee gebieden die moeten helen, en geen van die wonden zijn grote, open wonden. Hierdoor loop ik nu alweer rond als een tierelier, want na 2 weken vallen de korstjes alweer van de wond af, en is hij volledig dicht. Het litteken trekt nog wel een beetje, maar dat is te verwachten omdat er toch nog wel een stukje huid is weggehaald. Het advies is insmeren met vaseline of iets anders vettigs, en dat helpt.

De phallo zelf en het scrotum helen ook erg goed. Bij het hele proces hebben ze hechtingen achter gelaten die zelf oplossen, of er uit vallen, dus je hoeft niet terug voor het verwijderen van hechtingen.

Er is een follow up 3 maanden na de operatie. Dit is sneller dan bij een ALT of RFF phallo. Normaal zien ze je pas na een half jaar weer. Ze hebben het vervroegt omdat het er tot nu toe op lijkt dat gevoel in de phallo bij de SCIP sneller terug komt dan bij de ALT en RFF. Dit gaan ze dus nu al testen na 3 maanden.

Overigens hoef je normaal geen gevoel te verwachten tot een aantal maanden na de operatie. Bij alle operatie technieken verbinden ze twee zenuwen van de clitoris met de phallo. Een voor het tactiele vermogen, en een voor het erotische vermogen. Na het verbinden moeten deze zenuwen gaan groeien door de phallo heen. Dit groeien gaat vrij langzaam, maximaal 1mm per dag. Dus het is normaal dat je aan het begin niks voelt, dan langzaamaan iets begint te voelen in de base van de phallo, tot het puntje is bereikt. Overigens is gevoel niet gegarandeerd. Het kan ook mis gaan, en je kunt of niks voelen, of alleen maar tactiel en niet erotisch.

Voor eventuele vervolgoperaties (bal implantaten, correcties, erectie protheses) houden ze minimaal 6 maanden aan voordat je hiervoor in aanmerking komt.
Plaats reactie