Er wordt aandacht besteedt aan algemene make-up basics, én aan de specifieke behoeften van transvrouwen gezien anatomie e.d.
https://www.buzzfeed.com/augustafallett ... .grP235MEV
Volgens mij zijn ze vergeten het essentieele gebruik van driehoekjes te vermeldenEricaTS schreef: 20 okt 2017, 07:12 Thx Nate_0Alle tips zijn welkom en voor mij meer dan nuttig!!! Super
Als ik je goed begrijp heb ik dus twee opties:janine2363 schreef: 20 okt 2017, 17:54Mooie maquilage is altijd naturel en een naturel huid is niet perfect, dus als je alles gaat maskeren dan zie er dus letterlijk kunstmatig uit
Dat heeft een positief effect, mensen zullen je altijd als "mevrouw" aanspreken, maar niet omdat ze je noodzakelijkerwijs zo zien, maar omdat ze zien dat je de moeite doe om "op een vrouw te lijken". Dat is eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat je wilt en dat is dus een negatief effect.
Sara schreef: 20 okt 2017, 20:32Als ik je goed begrijp heb ik dus twee opties:janine2363 schreef: 20 okt 2017, 17:54Mooie maquilage is altijd naturel en een naturel huid is niet perfect, dus als je alles gaat maskeren dan zie er dus letterlijk kunstmatig uit
Dat heeft een positief effect, mensen zullen je altijd als "mevrouw" aanspreken, maar niet omdat ze je noodzakelijkerwijs zo zien, maar omdat ze zien dat je de moeite doe om "op een vrouw te lijken". Dat is eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat je wilt en dat is dus een negatief effect.Ik ga dan maar voor de eerste optie denk ik.
- Dekkende make-up gebruiken voor een egale, maar kunstmatig ogende huid, waardoor mensen mij als "mevrouw" aanspreken omdat ik duidelijk de moeite doe om "op een vrouw te lijken". Desalniettemin kan ik in hun ogen dan nooit een vrouw zijn, want vrouwen gebruiken blijkbaar nooit dekkende make-up voor een egale huid (?).
- Geen make-up gebruiken voor een niet zo egale huid met een zeer natuurlijke, maar waarschijnlijk ook mannelijk ogende baardschaduw, waarbij ik dus duidelijk niet de moeite doe om "op een vrouw te lijken" en ik waarschijnlijk blij mag zijn als ik als "mevrouw" word aangesproken
Het is natuurlijk niet zo zwart-wit, maar ik heb zeer beslist gekozen voor de tweede optie. Ik ben een transvrouw en met het DNA wat daar bijhoort, zijn er zichtbare effecten. Maar desondanks ik ben transvrouw. Ik heb niet de permanente & perfecte herkenning nodig van de buitenwereld om mijzelf te zijn. Ik ben echt bang dat als men zo gevoelig bent voor bevestiging van de buitenwereld en noties als "passabel" dat men beter drie maal nadenkt voor men zijn transitie doet, tenzij iemand blij wordt vanzichzelf, perfect, maar tussen 4 muren met de deur op slot.Sara schreef: 20 okt 2017, 20:32 Als ik je goed begrijp heb ik dus twee opties:Ik ga dan maar voor de eerste optie denk ik.
- Dekkende make-up gebruiken voor een egale, maar kunstmatig ogende huid, waardoor mensen mij als "mevrouw" aanspreken omdat ik duidelijk de moeite doe om "op een vrouw te lijken". Desalniettemin kan ik in hun ogen dan nooit een vrouw zijn, want vrouwen gebruiken blijkbaar nooit dekkende make-up voor een egale huid (?).
- Geen make-up gebruiken voor een niet zo egale huid met een zeer natuurlijke, maar waarschijnlijk ook mannelijk ogende baardschaduw, waarbij ik dus duidelijk niet de moeite doe om "op een vrouw te lijken" en ik waarschijnlijk blij mag zijn als ik als "mevrouw" word aangesproken
Sarcasme staat net zo slecht op een vrouwen gezicht als teveel mascaraSara schreef: 20 okt 2017, 20:32 Want vrouwen gebruiken blijkbaar nooit dekkende make-up voor een egale huid...